גיטרה מודדינג – האם זה שווה את זה?

guitar-modding-is-it-worth-it

 

מלבד הגמישות הכמעט אינסופית שלהם, גיטרות חשמליות כפופות גם להתאמה אישית. הרבה נגני גיטרה ייקחו מודל מלאי ויבצעו לפחות סוג של דוגמנות על מנת לשפר את הביצועים או את המראה של הגיטרה ההיא.

 

מבחינת כמה רחוק אתה יכול ללכת עם מודדינג, באמת קשה לדעת. ישנם דברים מינוריים שאפשר להחליף תוך דקות ספורות, אך ישנם גם שינויים מהותיים יותר הדורשים עבודה רבה וכסף.

 

מה שברצוננו לדעת היום זה האם שווה את המאמץ לשנות את הגיטרה שלכם או לא. זו שאלה די גדולה בהתחשב בכך שהרבה נגני גיטרה מעוניינים לתבל את הגיטרות שלהם. נעבור על כמה דברים חשובים שעליך לקחת בחשבון לפני שתתחיל לעשות משהו לכלי שלך, כמו גם יתרונות וחסרונות של התאמה אישית של גיטרה באופן כללי.

 

גיטרה מודדינג – האם זה שווה את זה?

 

אם תשאלו את כל קהילות הגיטרות המקוונות הגדולות את השאלה המדויקת הזו, אתם תראו שהתשובות הולכות להיות מחולקות באותה מידה בין אלה שמיועדים למודד, לבין אלה שמתנגדים לה. לשני הצדדים טענות די טובות, אבל בסופו של דבר ההחלטה צריכה להתקבל על ידיך. אנו הולכים לנסות ולמסור לכם עובדות בלתי משוחדות שיעזרו לכם לקבל החלטה משכילה יותר. עם זאת, בואו נתחיל את רשימת השינויים שלנו מהמצב הפופולרי ביותר בעולם.

 

שדרוג אלקטרוניקה

 

אם אתה הולך לחנות גיטרה כלשהי, תראה חבורה שלמה של טנדרים אחרי השוק המוערמים בכל מקום. הרבה נגני גיטרה אוהבים להחליף את האלקטרוניקה שלהם, אם לקבל צליל שונה או לשדרג את הגורים באיכות נמוכה עם כמה אלטרנטיבות פעילות.

 

כמה השפעה אתה יכול להשיג על ידי שינוי הטנדרים? כדי לענות על שאלה זו, עלינו להבין כי הטון של כל גיטרה חשמלית תלוי בהרבה יותר מאשר רק באלקטרוניקה שלה. סוג העץ העץ שיש לך, הצוואר והגשר, כולם קשורים לטון הגיטרה הספציפית ההיא.

 

כלל אצבע טוב בכל הנוגע להחלפת טנדרים הוא ללכת על זה כל עוד עץ העץ שלך מספיק הגון. מכיוון שרוב מצבי האיסוף נעשים בגיטרות זולות, תגלו שהתוצאות מציגות בערך מחצית מהזמן.

 

הסיבה לכך היא ששאר הגיטרה פשוט לא יכולה לעמוד בקצב הטנדרים שהותקן לאחרונה, לא משנה כמה הם בדרך כלל טובים. טנדרים פעילים, עליהם תוכלו לקרוא עוד כאן 'טנדרים לגיטרה חשמלית פעילים או פסיביים' , נוטים להיות מושפעים פחות מעץ העץ בגלל תפוקתם הגבוהה, אך זה עדיין גורם חשוב.

 

חומרה

 

hardware חומרה היא סוג העבודה המותאמת אישית שיכולה באמת לשפר את ביצועי הגיטרה עבור לא הרבה כסף. רק שינוי מכונות הכוונון יעשה פלאים עבור דגם בר השגה. החלפת הגשר עשויה להיות קצת טריקית, אבל זה גם מוד אחד שיכול לשפר ברצינות את התחזוקה ואת התחושה הכללית של הגיטרה.

 

שינוי שקע TRS לאיכות טובה יותר יכול לשפר את איכות הטון שלך בצורה משמעותית. מצד שני, אם אתה משדרג את האלקטרוניקה, ייתכן שתצטרך לעשות זאת בכל מקרה. הדבר נכון גם לדליים.

 

הבעיה היחידה בביצוע כל המצבים האלה היא שאולי תוציא יותר כסף בדרך זו ממה שהיית עושה אם היית פשוט הולך לקנות גיטרה חדשה. לעיתים רחוקות תוכלו לראות גרזן מודרני בכבדות מתפקד טוב יותר מדגם מפעל שכבה גבוה יותר כאשר הוא מחובר למגבר איכותי, כמו כל אחד מהרשימה הזו .

 

מחשבות אחרונות

 

Modding גיטרה זה משהו שאתה באמת צריך לחשוב עליו ביסודיות לפני שאתה מתחיל לבחור. חלק מהגיטרות פשוט לא שווה לעצב אותן, ולעשות זאת יהיה בזבוז כסף מוחלט. מצד שני, חלק מהגיטרות יכולות להפיק תועלת רבה מכמה שינויים.

 

דבר אחרון שכדאי לזכור בגיטרות בהתאמה אישית הוא שערך המכירה שלהם פחות או יותר הרוס. אף אחד לא רוצה לקנות פרויקט לחיות מחמד של מישהו אחר מכיוון שהם פשוט לא יכולים לדעת כמה זה נעשה, או אם האחראי למודלים האלה ידע מה הוא עושה.

 

כשאתה מתכנן גיטרה אתה יכול לנשק את כל הכסף הזה. אם זה משהו שאתה בסדר איתו, בכל דרך קדימה, ושנה את הגרזן שלך לשכחה. פשוט הניחו את כל העובדות על הנייר, רשמו את כל המצבים בצד אחד והשוו את העלויות עם דגם מפעל שמציע את אותן התכונות. אם המצבים שלך יהיו יקרים יותר מאשר לקנות גיטרה חדשה, אולי תרצה לשקול מחדש את הבחירות שלך.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..