האם אתה יכול להשתמש במגבר גיטרה לבס?

בעולם מושלם, לכל בסיסט תהיה גישה למגבר שלהם בכל עת. עם זאת, כמעט כל שחקן מנוסה נתקל בסיטואציה שבה המתקן שלהם פשוט לא היה זמין. אם אי פעם אתה מתעסק עם חברים או מנגן הופעה והמגבר שלך יורד, האם אתה יכול להשתמש במגבר גיטרה לבס?

 

ישנם גם מצבים בהם פשוט אין מגברי בס זמינים. אופים המגושם והכבד של מגברי בס גדולים יותר גורם גם לנגני בס לנסות לחבר למגבר של מישהו אחר כדי לחסוך לעצמם את הטרחה הכרוכה במגבר הבס שלהם.

 

האם זה בטוח להשתמש במגבר גיטרה כדי להניע את הבס שלך? התשובה תלויה בכמה גורמים שונים; הנסיבות האישיות שלך עשויות להוביל לתוצאה שונה. מאמר זה מסביר את מה שאתה צריך לדעת על שימוש במגבר גיטרה לבס שלך, ומסביר מה אתה יכול לעשות כדי לשמור עליו ככל האפשר בכל מצב.

 

מה מבדיל בין מגברי הגיטרה והבס?

 

לפני שנדון מתי זה לא בטוח לחבר את הבס שלך למגבר גיטרה, מועיל ללמוד קצת יותר על מה שמפריד למעשה מגברי גיטרה למגברי בס מתחת למכסה המנוע. למרות שהם עשויים להיראות דומים מאוד – קופסאות גדולות וכבדות המכוסות בגריל שחור או כסף – עם מגברי הגיטרה והבס יש כמה הבחנות מרכזיות שיכולות להוביל להבדלים מסיביים בטון ובבטיחות.

 

ההבדל הבולט ביותר בין מגברי גיטרה לבס טמון ברמקול. תלוי בגודל המגבר, מגברי הגיטרה כוללים בדרך כלל רמקול בכל מקום בקוטר 8 "עד 12". לרמקולים אלה כולם חתימות EQ משלהם – באנגלית רגילה, פירוש הדבר שהם כולם מותאמים כדי לספק צליל מעט שונה, עם דגש שונה על תדרי הטרבל, אמצע הביניים וטווחי הבס.

 

גודל הרמקול הקטן יותר פירושו גם שמגברי הגיטרה מסוגלים פשוט לטווח תדרים שונה מאשר מגברי בס. תו E פתוח, התדר הנמוך ביותר שמייצרת גיטרה בכוונון רגיל, נשמע בסביבות 82 הרץ – רוב רמקולי הגיטרה מותאמים לטווחים של עד 80 הרץ בכדי להתאים סוף נמוך זה.

 

הפתק הבסיסי הגבוה ביותר שרוב הגיטרות יכולות לייצר טמון רק 1,200 הרץ (פתק בציור ה -22 במיתר ה- E הגבוה). עם זאת, גיטרות רבות יכולות לעתים קרובות להפיק צלילים בתדרים של עד 5,000 הרץ, בזכות גווני יתר וצלילים אחרים המהדהדים יותר. מרבית הרמקולים במגברי הגיטרה, בהתאם, ממלאים את טווח 5,000 – 5,500 הרץ.

 

מגברי בס, בינתיים, מתמחים בתדרים נמוכים בהרבה ומעבירים פחות מאמץ לצלילים גבוהים יותר. רמקולים גדולים יותר מספקים כוח פלט נמוך יותר. ישנם מגברי בס שישתמשו ברמקולים של 10 ″, אולם רמקולים של 15 are הם בגודל הנפוץ ביותר ואפילו רמקולים של 18 aren אינם נשמעים כלל. רמקולים בס נושאים גם חתימות EQ משלהם, הנוטים להעדיף צלילים נמוכים יותר וקולניים יותר מעל תווים גבוהים מדויקים וברורים.

 

כדי להגביר ביעילות באס ולספק מרווח ראש לפני שהאות מתחיל לעוות, רמקולים רבים על מגברי בס יכולים להכיל תדרים נמוכים עד 20 או 30 הרץ. הקצה העליון של הטווח שוכן סביב 2,000 הרץ ברוב מגברי הבס, כאשר חלקם יורדים אפילו יותר.

 

דאגות בטיחות

 

הבטיחות היא ללא ספק הדאגה הגדולה ביותר כאשר מנסים לחבר בס למגבר גיטרה. האם התדרים הנמוכים יטגנו את מעגל המגבר? האם הרמקול יחלק תחת העומס העודף? התשובה תלויה בכמה גורמים עיקריים.

 

נפח הנגינה שלך יקבע במידה רבה אם זה בטוח לנהל את הבס שלך דרך מגבר גיטרה. בנפחים נמוכים, אתה אמור להיות מסוגל להתחמק עם חיבור למגבר גיטרה בינוני, במיוחד אם אתה מתמקד במיתרים הגבוהים יותר והתרחק מהתווים הנמוכים ביותר.

 

שמירה על עוצמת הקול נמוכה תפחית את הלחץ על הרמקול ותמנע ממנו לוותר תוך כדי משחק. הפחתת תדרי הבס על ידי הפשטת ידית הבס בכלי שלך יכולה גם לעזור לשמור על נזק לרמקולים.

 

גודל המגבר ישמש גם תפקיד בהקמת הבס שלך. מגבר תרגיל קטן במצב מוצק עם רמקול זעיר – נניח, אלוף הפנדר 20 – פשוט חסר את הגודל ואת קוטר הרמקול כדי להתמודד עם כל סוג של בס. אפילו בהיקפי חזרות בחדר השינה, חיבור בס למגברים של אותו קליבר מפלרטט מאסון.

 

ככל שאתה מגבר הגיטרה גדול יותר; עם זאת, הסיכוי גדול יותר שתוכלו לשחק אותו בבטחה. ראשי מגבר ענקיים של 100 ואט ושילובים גדולים עם רמקול אחד או מרובים של 12 אינץ 'יוכלו להתמודד עם בס במשך תקופות זמן ארוכות יותר. כבונוס נוסף, המגברים הללו יכולים גם להגביר את הבס בנפחים גבוהים יותר מבלי לתת.

 

מעט מאוד מגברי גיטרה יכולים להתמודד עם באס בנפחים חזקים מספיק לצורך הפעלות ג'אם או הופעות חיות, עם זאת. האסטרטגיה הבטוחה ביותר היא רק לנגן את הבס שלכם דרך מגבר גיטרה כשמתאמנים לבד, ולשמור על עוצמת הקול ככל האפשר. אם אתה יכול, עם זאת, יכול להיות שעדיף להתאמן ללא ניתוק אם מגבר בס אינו זמין מכל סיבה שהיא.

 

מגברי קדם-מגבר בגיטרה ובמגברי בס דומים מספיק, כך שלא סביר שתגרום להם נזק על ידי נגינת באס דרך מגבר גיטרה. אם כי זה עשוי להיות בטוח מבחינה טכנית; עם זאת, מגברים מקדימים בדרגה נמוכה יותר יכולים לגרום לכל מיני בעיות בטון שלך עם באס מחובר לחשמל.

 

מעבר להרס מיידי, השימוש במגבר גיטרה לבס עשוי לגרום לנזק לטווח הארוך לרכיבים הפנימיים. הפעלת הבס דרך המגבר מפעילה לחץ נוסף על מקדם המגבר והרמקול כאחד; לאורך זמן הנזק הזה יכול לכדור שלג גם אם אתה שומר על עוצמת הקול ומשחק רק במשורה.

 

נגינת בס כוללת גם שינויים מהירים יותר בווליום ובסאונד מרוב הז'אנרים בגיטרה. טכניקות כמו סטירות וקפיצות עלולות להזיק לרמקולי הגיטרה, גם אם שאר התווים שלך נשארים בעוצמת קול נמוכה. רמקול הגיטרה הקטן יותר פשוט לא יכול להתמודד עם התנודות באותה דרך שרמקולים של מגבר בס יכולים לעשות. אם אינך נזהר, סטירה או פופ מתוזמנים בצורה לא טובה יכולים להיות הדרך המהירה ביותר לטגן את הרמקול שלך לחלוטין.

 

אתה צריך תמיד לנסות להימנע משימוש במגבר גיטרה לבס אלא אם כן אתה בסדר עם הרס בטעות של המגבר הזה. לרוב, תוכלו להתחמק מהנפח ברמת התרגול אם תקלו על המיתרים הנמוכים ותימנעו במודע מהחלפת נפח מהר מדי.

 

עם זאת, אי אפשר לחזות בדיוק כיצד מגבר מסוים עשוי להגיב לבס מסוים בכל סיטואציה, ושימוש במגבר גיטרה לבס שלך מפלרטט מאסון. מרווח השגיאה גדל ככל שמגבר הגיטרה גדל ועוצמתי יותר – אך לעולם אסור להשתמש במגבר גיטרה כמו מגבר הבס היומיומי שלך.

 

הבדלי הטון

 

גם אם תצליחו למצוא מגבר גיטרה שיכול להתמודד עם בס בלי לפוצץ את הרמקול, הטון שלכם עדיין יושפע לרעה מהשינוי. ההבדלים הדרסטיים ברכיבים בין מגברי גיטרה לבס פירושם שהם מותאמים בכדי להוציא גוונים שונים מהיסוד ולא יישמעו טוב עם הכלי הלא נכון המחובר לחשמל.

 

מגברי גיטרה פשוט לא יכולים לספק את אותו צליל נמוך כמו אמפר בס. עובדה זו אחראית לכך שרוב נגני הבס גורמים לנזק למגברי גיטרה – אך גם כשאתה מנגן בעוצמה בטוחה, ההבדל עדיין ישפיע על הטון שלך.

 

נגני בס העוברים על מגברי גיטרה יגלו כי הצליל שלהם חסר את הקצה הנמוך והמפנק הרגיל. למעשה, מגברי גיטרה יהפכו לרוב את הקצה התחתון של הבס לרחיצת צליל רופפת ובלתי ברורה ללא הגדרה או השפעה.

 

שלבי טרום-מגבר במגברי גיטרה רבים עשויים גם להזיק לטון שלך בבס. דגמי מגבר מסוימים יכולים להתמודד עם הכניסה בצורה טובה יותר מאחרים, אך חלק מגברי המגבר מראש יתעוותו כשמתמודדים עם הבלאגן של תדרים נמוכים. זה הופך לבעיה כשאתה מופיע עם מגבר גיטרה – כמעט תמיד תגלה שיש לך פחות ראש מאשר על מגבר בס מסורתי.

 

בצד החיצוני, מגברי גיטרה מסוימים יספקו למעשה מתקדמת ברורה ומלאה יותר מאשר מגברי בס רבים. הערות הגבוהות ביותר שמגברי בס יכולים להוציא ממש נחת בבית הגלגלים התדר של מגברי גיטרה רבים.

 

מדי פעם, נגני בס מקצועיים יחלקו את האות שלהם בין מגבר בס למגבר גיטרה, יסננו את הקצה הנמוך למגבר הבס (שמצויד טוב יותר לספק פונץ 'וכוח מסורתי) ושולח את הקצה הגבוה לגבר הגיטרה לקבלת בהירות ודיוק נוספים. ההתקנה הזו יקרה, וזה לא הגיוני יותר מדי אלא אם כן אתה משחק לעתים קרובות גבוה על הצוואר.

 

הטון התת-אופטימלי הוא פשוט חלק מהחבילה כשאתה מנגן בס דרך מגבר גיטרה. עם זאת, אם אתה שומע צליל מקרטט או "מפליץ" שמגיע מהרמקול, הניח את הבס והפסיק לנגן. הרעש מאותת על הרמקול מתחיל להפיץ; לחיצה קשה יותר עלולה להרוס את זה לגמרי.

 

סיכום

 

אז האם זה בסדר לנגן על הבס שלך דרך מגבר גיטרה? התשובה הקצרה היא "אולי". אם אתה נשאר בעוצמות נמוכות לתרגול ומשחק דרך מגבר גיטרה עם רמקול בגודל הגון, אתה אמור להיות בסדר. עם זאת, אף באס לא צריך להשתמש במגבר גיטרה כתחליף לטווח ארוך למגבר בס ראוי.

 

אם זה עתה קנית בס ורצית לבדוק כמה מגברים תואמים, עיין ברשימה שלנו של מגברי בס הטובים ביותר לקבלת רעיונות בכל טווח מחירים .

 

תמונה ראשית: רישיון Pixabay, מאת ihaksi , דרך Pixabay

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..