ההבדל בין אפקטים של ויברטו וטרמולו

difference-between-vibrato-and-tremolo-600x268

 

אם יש שני אפקטים של גיטרה שמתבלבלים זה בזה, זה הוויברטו והטרמולו. לרוב, הבלבול הזה נובע מהעובדה ששתי ההשפעות הללו דומות ביותר. עם זאת, עדיין יש הבדל אחד גדול המפריד ביניהם.

 

היום אנו עומדים לגעת בעניין הזה שנראה מסבך הרבה נגני גיטרה שם, וגם לכמה יצרני הדוושות. יש לקוות שעד שנגמר במאמר זה, תהיה לך הבנה מלאה מהי אפקט ויברטו, ומהי אפקט טרמולו. מסתבר שהרבה אנשים כבו מהשימוש בשני אלה רק בגלל שהם טעו, וניסו לגרום לזה לעבוד בדרכים שמעולם לא נועדו להשתמש בהן.

 

הסבר על אפקט ויבראטו

 

bbe-mind-bender-300x300 הדרך הבסיסית ביותר להסביר אפקט ויבראטו הייתה לדמיין סרגל גומי בגיטרה שלך, רק בצורה של דוושה. כפי שאתה בטח יודע, סרגל whammy פועל על ידי אילוץ הגשר להכביד פחות או יותר על המיתרים. זה בתורו משנה את גובה המיתרים לכיוון זה או אחר. המגרש הוא מילת ההפעלה העיקרית כאן. דוושת ויברטו יוצרת את האפקט הזועפי הזה על ידי שינוי הגובה של האות שלך. יש כמה יתרונות לעיקרון פעולה זה. בתור התחלה, אינך צריך לדאוג להתאים את קצב האפקט באותה מידה שאתה עושה עם דוושת טרמולו. שנית, ההשפעה עצמה נשמעת הרבה יותר טבעית מכיוון שהחלפת המגרש היא דבר שהוא נוהג בקרב הרבה נגני גיטרה.

 

ישנם שני סוגים עיקריים של דוושות ויברטו. יש לך את היחידות האנלוגיות שלך, והדיגיטליות שלך. לעיתים קרובות נחשב ויברטורים אנלוגיים לפיתרון האופטימלי יותר, מה שמסביר מדוע חלק מדוושות הוויברטו האייקוניות ביותר מגיעות בפורמט אנלוגי .

 

זה נובע מהעובדה שלחלפת המגרש האנלוגית יש חום אליו, ודיוק קליני שפדליות דיגיטליות פשוט לא יכולות להגיע לגמרי. מצד שני, ויברטואים דיגיטליים מרחיבים את מגוון האפשרויות בעזרת תכונות נוספות שונות. אם תרצה לדעת יותר על אופן הפעולה של ויברטוס, עיין במאמר שלנו העוסק בנושא זה בפירוט. 'כיצד פועלת דוושת ויבראטו?' כעת, כשדיברנו בקצרה על ויברטוס, בואו נסתכל לרגע על דוושות טרמולו.

 

הסבר על אפקט טרמולו

 

boss-audio-tr2-300x300 זוכר איך אמרנו שוויברטוס עובד על פי המגרש המעביר את האות? ובכן, דוושות טרמולו משיגות אפקט דומה מאוד לוויברטוס, אך למעשה הן מווסתות את עוצמת הקול של האות ולא את המגרש שלו. זה הבדל משמעותי. כשאתה משנה את עוצמת הקול, הטון של הגיטרה נשאר באותה המגרש, אבל אתה מקבל את האפקט הקצוץ או הגלי הזה, תלוי בסוג צורת הגל שבחרת. לרוב האנשים, טרמולוס נשמעים מלאכותיים למדי לעומת ויברטוסים. תפיסה זו נכונה ברובה, המתבררת ברגע ששמת את שני האפקטים הללו באותה שרשרת איתות, ובודקת את שניהם ברצף.

 

הבעיה עם נפח אפנון נובעת מהעובדה שההשפעה שהופקה כך היא הרבה יותר ברורה. נניח שאתה מנגן בלהקה, ויש קטע שאתה צריך לשחק בו שכבת טרמולו למעלה. מכיוון שזה כל כך ברור, אות טרמוולו ששינוי טרנספור יהיה ללא תקלות. למרות שזה נשמע כמו דבר טוב, בדרך כלל, זה מוביל לבעיה אחרת. כדי להשתמש בטרמולו ביעילות, אתה צריך להתאים את מהירות האפקט לקצב השיר שאתה מנגן. האמת, זה משהו שתצטרך לשים לב אליו גם עם ויברטוס, אבל זה לא בולט כמו עם טרמולוס.

 

מסקנה

 

בסופו של יום, הבנת ההבדל בין ויברטו לטרמולו היא היבט חשוב בבניית סוג הטון הרצוי לכם. שני האפקטים האלה כל כך דומים אך כל כך שונים בו זמנית, עד שלא פלא שאנשים בדרך כלל טועים בהם. אני מקווה שההסבר הקצר הזה על שני האפקטים הללו פינה את כל התפיסות השגויות שהיו לך לגבין, ועכשיו אתה יכול להיכנס לאולפן בלי לדאוג אם תוכל לזהות את ההבדל או לא.

 

תתפלאו כמה נגני גיטרה ברחבי העולם משתמשים הן באפקטים של טרמולו וויברטו מבלי לדעת כיצד הם עובדים, או מה זה שמבדיל אותם. אנו ממליצים לך לחקור נושא זה וללמוד יותר על ויברטוס באופן כללי. זה בהחלט אפקט שיכול לשנות את הטון שלך לטובה.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..