כיצד אטומים לרעש חדר להקלטת מוסיקה

 

בימינו, הטכנולוגיה מתקדמת דיה בכדי שאולפני הקלטות ביתיים קטנים יהפכו למציאות. עד כדי כך שרוב המפיקים החובבים מקדישים חדר בביתם למטרה ספציפית זו. עם זאת, רוב האנשים שעושים על עצמם משימה זו מתמקדים בעיקר בצד הטכנולוגי של הסיפור. בכך הם מתעלמים לחלוטין ממה שהוא כנראה ההיבט החשוב ביותר בבניית אולפן הקלטות ביתי. אנחנו כמובן מדברים על בידוד רעש של חדר. בידוד רעש דורש מעט תכנון והיום אנו הולכים להעביר אתכם דרך היסודות.
 

הבנת הצורך בבידוד קול מרחב העבודה שלך

 

נניח שהשקעת סכום כסף הגון במערך הקלטות שיכול לקחת הפעלות הקלטה בפועל. יש לך את המחשב האישי שלך , מצאת ממשק שמע USB מושלם או מערבל, ויש לך את המיקרופונים שלך . אם הקמת חדר בבית שלך שישמש כסטודיו, סביר להניח שזה מה שהיית שומע כשאתה לוחץ על כפתור ההקלטה ההוא. בתור התחלה, הייתם נתקלים ברעש חיצוני. לא משנה כמה רגיש ומדויק התבנית הקוטבית במיקרופון הקבל שלך , היא עדיין תהיה חשופה לזיהום רעש סביבתי. גם אם אתם גרים בפרבר שקט, כל מה שנדרש זה שמישהו יצפר את קרנו או שכנכם יבדוק את המפלט החדש של הצינור. לפני שאתה יודע את זה, תצטרך לעשות מחדש. בקיצור, רעש חיצוני הוא נושא אמיתי.

 

עם זאת, הרעש שמגיע מבפנים הוא בעייתי באותה מידה. איננו מדברים בהכרח על מקור רעש באולפן שלך, אלא על אופן הקפצה משטחים שונים. זה די פשוט, באמת. כל צליל המוגבל בתוך חדר קטן יקפיץ וישקף בכיוונים רבים. זה יכול להוסיף reverb טבעי להקלטה שלך, וזה משהו שאתה בהחלט רוצה להימנע ממנו. בשורה התחתונה, בידוד רעש משמש כדי להרחיק את הרעש החיצוני, ולמזער את ההשפעות של רעש בפנים.

 

מה בידוד רעשים לא יעשה

 

מישהו שהוא חדש לחלוטין בעולם הקלטת המוזיקה חשוף לטעות באיטום רעש עבור כוונון אקוסטי. שני הדברים האלה דומים אך בסופו של דבר שונים. כפי שציינו בדיוק עכשיו, בידוד רעש קיים כדי להפחית את זיהום הרעש בסביבת הסטודיו שלכם. כוונון אקוסטי בונה על זה ומחייג לתכונות האקוסטיות של החדר. לכל דבר ועניין, כוונון אקוסטי הוא צורת אמנות הדורשת מדריך שלם משל עצמה.

 

כוונון או טיפול אקוסטי הם הכרחיים מסיבות שונות ומגוונות. במיוחד אם אתה מתכנן להשתמש בסט טוב של מסכי אולפן. אם אתה רק מתחיל, בידוד רעש הוא צעד טוב בכיוון הנכון. בנייה על חדר אטום לרעש היטב היא הרבה יותר קלה מאשר להתמודד עם בלגן של בידוד רעש כושל וטיפול אקוסטי מרוד. קח את זה לאט ותעבור.

 

מאיפה להתחיל?

 

השלב הראשון הוא להבין לאן הסטודיו שלך הולך להיות. יהיה אידיאלי להשתמש במוסך או בחלל דומה שמבודד משאר חלקי הבית. עם זאת, אם זו לא אפשרות כדאי לנסות למצוא את החדר הכי מרוחק בבית. העבודה שלך לבצע בידוד רעש תהיה קלה בהרבה אם תבטל מנה טובה של רעש פשוט על ידי שימוש בחדר מתאים לסטודיו שלך. מרתפים עובדים גם די טוב, במיוחד. דבר אחד שכדאי לזכור הוא כי הרטט פחות גרוע כמו זיהום צליל נשמע. אם אתם גרים ליד רחוב סואן עם הרבה תנועה, בהחלט הייתם רוצים למצוא חדר או חלק מהמרתף שנמצא רחוק ככל האפשר מאותו רחוב.

 

מה אם החדר שלך גדול מדי?

 

בשל העובדה שבידוד רעש מצריך השקעה בחומרים שונים שאנו הולכים להיכנס אליהם תוך זמן קצר, יש דבר כזה חדר גדול מדי. במיוחד אם אתה פועל על תקציב מוגבל. במקרה כזה, פיתרון טוב אחד הוא לבנות קיר קל ולהקטין את גודל החדר בצורה כזו. בטח, זה לא פיתרון מושלם, אבל זה בהחלט יכול להקל על חייך אם אתה מתמודד עם שטחים פתוחים גדולים.

 

ניתוק

 

ניתוק הוא אחד מאותם תהליכים שנוטים להיות מבלבלים, אך הם די פשוטים. הרעיון הוא לבנות מסגרת קיר נוספת, למקם אותה מעל הסלע הקיים ולכסות אותה בשכבה נוספת של סלע גיליונות. פעולה זו תמנע את הצליל לחדור כל הדרך אל המשטח הקשה של המבנה הראשי של הבית שלך, ובכך תספוג חלק ניכר מהצליל הזה. כדאי להשתמש בסלע עבה יותר למסגרת הקיר הנוספת שכן זה עוזר לכם להקים בסיס טוב. כפי שנדבר מעט בהמשך, עיקרון דומה חל על רצפות.

 

חומרים – הוספת מסה ובידוד

 

הדרך הטובה ביותר לעצור חדר אטום לרעש היא לבנות את הקירות עבים. אם היית מתחיל מהתחלה והיית עומד לבנות את הסטודיו מהיסוד, האפשרויות שלך היו מגוונות. עם זאת, הוספת מסה לקירות הקיימים היא דבר קשה יותר. אחת הדרכים הטובות ביותר לבצע את העבודה היא להשתמש בחומר שנקרא Mass Loaded Vinyl, או Sheetblok , כידוע.

 

זוהי שכבת חומר צפופה החוסמת את הצליל ביעילות. Sheetblok מגיע במגוון עובי, אך הכלל הכללי של האצבע הוא שעבה יותר טוב. עם זאת, Sheblok אינו זול. תלוי בגודל הסטודיו שלך, הוא יכול לאכול חלק ניכר מהתקציב שלך. אבל זה שווה את זה. אלטרנטיבה טובה תהיה ספוג ניאופרן . זה הרבה יותר עבה בממוצע, אבל לא יעיל כל כך. בסופו של יום, זה הרבה יותר טוב מכלום.

 

להבין כמה חומר צריך להוסיף לוקח ניסוי וטעייה. אין כמות מדויקת שנוכל להמליץ ​​עליה לראות כיצד כל חדר שונה הן מבחינת הצורה, המשטח והבנייה. בעיקרו של דבר, אתה רוצה למצוא איזון בו הצליל מתעכב עד כדי כך שהוא אינו משפיע על ההקלטה שלך.

 

איטום פערים

 

ברגע שתוסיף מספיק מסת לקירות שלך, זה הזמן לאטום את כל הפערים הקטנים האלה. אנו מדברים על רווחים בין לוחות, משטחים חשופים וכן הלאה. ישנם מספר מוצרים בהם תוכלו להשתמש למטרה זו, אחד מהם הוא Caulk אקוסטי. Titebond מציעה חבילה טובה מאוד שלא מתומחרת ודי יעילה. מותג נהדר נוסף הוא סאשקו , הנוטים להקל אפילו יותר בתקציב שלך.

 

טיפול בקומה

 

רצפות הן נושא מסובך. הסיבה לכך היא מכיוון שהם דורשים גם בידוד רעש, אך זה מעבר לניחוט שכבה של חומר Soundblok. במקום זאת יש צורך בגישה רדיקלית יותר. עם רצפות אתה רוצה לחסל השתקפות צליל אך גם רעידות. כל מה שיושב ישירות על הרצפה יוצר רעידות. לאמיתו של דבר, ציוד שיושב בעקיפין על הרצפה יכול לגרום לרטט. לדוגמה, מערכת תופים המונחת ישירות על הרצפה תעניק לך כאבי ראש. הדבר נכון גם למגברי גיטרה או גרוע מכך, מגברי בס.

 

הפיתרון פשוט אך דורש מעט עבודה. הרעיון הוא לצוף את הרצפה מעל קרקע שטוחה. אחת הדרכים לעשות זאת היא להשתמש במסגרת עץ המורכבת מקורות. בשלב הבא תרצה להניח שכבה של עץ גיליון מלמעלה ולכסות אותה בחומרים אטומים לרעש. אם אתה רוצה להמשיך עוד יותר, אתה יכול למלא את הפערים בין הקורות פיברגלס עבה.

 

בידוד הציוד שלך

 

צמצום הרעידות מציוד האולפן שלך הוא בין השלבים הסופיים של בידוד הרעשים. אם יש לך מחשב בחדר שבו אתה מקליט, זה שיטה טובה לוודא שהוא לא ישפיע על העבודה שלך. מחשבים וציוד אחר משתמשים במאווררים קטנים בכדי לקרר רכיבים שונים. אלה עלולים להפוך לרועשים עם הזמן. הנחת מארז המחשב על מאגר מסוגים מסוימים בהחלט תעזור בהפחתת הרטטים הללו. הדבר נכון גם למתלים, רמקולים וכמעט כל מה שנוטה להפחית רעידות.

 

אם אתה רוצה לנקוט בדרך הבטוחה בכישלון של ביטול הסיכון להפרעות בציוד, אתה תמיד יכול לשמור על הציוד מחוץ לאולפן ההקלטות בפועל. באופן טבעי הדבר מצריך הרבה יותר עבודה והשקעה מצידך. בניית מערך סטודיו דו קומתי מורכב יותר אך בסופו של דבר מאפשר סביבה נשלטת יותר.

 

חושב על התכנון של תוכנית הסטודיו שלך

 

מה שסיקרנו עד כה הם היסודות של בידוד רעש באולפן. כפי שראינו, חלק מהצעדים מחייבים אותך לבצע מסגור נוסף. זה עשוי להיות זמן טוב לשאול את עצמך איפה אתה רוצה להרים את המסכים שלך . אחד הפתרונות הסטנדרטיים הוא הרכבת הרמקולים בתוך הקיר. לא ניכנס יותר מדי לעניין, אבל הרכבה של ארונות בתוך הקיר, בניגוד לכך שיש להם באמצע החדר, יכולה להועיל למציאת אקוסטיקה נאותה של הרמקולים האמורים.

 

הכנות לטיפול אקוסטי

 

טיפול אקוסטי תקין אינו קל כמו בידוד רעש. זה אחד מהדברים שבהם ייתכן שתצטרך להתייעץ עם איש מקצוע מכיוון שיש לא מעט הנדסה שעוברת לחיוג כראוי באולפן אקוסטית. עם זאת, עד שתגיע לשלב הטיפול האקוסטי, אתה צריך לקבל מושג הגון מה הסטודיו שלך אוהב ומה הוא לא אוהב. בילוי של זמן באולפן ללא טיפול אקוסטי יגבש כל תקלות, מה שהופך את תפקיד הטיפול האקוסטי להרבה יותר קל.

 

אנשי מקצוע בתחום DIY או שכירת עובדים

 

זו אחת השאלות הנפוצות ביותר שאנשים שואלים בכל הנוגע לבידוד רעש של חדר. האם עליך לנסות לעשות זאת בעצמך, או שאתה צריך לשכור איש מקצוע שיעשה עבורך את העבודה? מציאת התשובה הנכונה תלויה בכמה דברים. הברור ביותר הוא התקציב שלך. אם אתה מתקציב מצומצם, רוב הסיכויים שתקבל הרבה יותר כסף עבור הכסף שלך אם תעשה את העבודה בעצמך. יש הרבה מקורות מקוונים שיכולים לתת לך רעיון בסיסי ואפילו מתקדם כיצד ניתן לחדר אטום לרעש. רק להיות מוכן לטעות וללמוד מהם.

 

לעומת זאת, אם התקציב שלך אינו מגביל, שכירת איש מקצוע נשמע כמו דבר הגיוני לעשות. לרוב האדם אותו אתה שוכר לעשות זאת ישמח לתת לך עצות כיצד לכוון את האולפן האקוסטי שלך על סמך הערכתו. איש מקצוע יספק את הפתרונות באופן ספציפי לחלל, לצרכים שלך ולגורמי נישה אחרים. בנוסף, המקצוענים יידעו בדיוק איזה סוג חומר להשיג, וקרוב לוודאי שיש להם כמה מקורות לחומרים האמורים שאינם זמינים לאנשים מחוץ לתעשייה. באופן טבעי, שדרת גישה זו יקרה משמעותית. עם זאת, יש סיכוי שתגיע לאותו מחיר באמצעות ניסוי וטעייה אם אתה עובד עם חדר קשה. בסופו של דבר רק זכרו שמחיר העבודה יהיה במידה רבה תלוי בחדר שתבחרו.

 

מסקנה

 

בסופו של יום השאלה אינה אם יש בידוד רעש, אלא כמה ממנו יביא לך את התוצאות הרצויות. למען האמת, בידוד רעש הוא אחד הדברים הראשונים שעליכם לתת דין וחשבון בעת ​​תכנון תקציב לסטודיו שלכם. עדיף הרבה יותר להשלים את האולפן במעט עיכוב מאשר למהר דברים ולהתעלם מאיתני בידוד הרעשים. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאולפן חסר בידוד קול תקין ואז להיכנס לאולם שנעשה כראוי. זה יראה לך עד כמה צעד זה חשוב באמת.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..