כיצד לבחור מיתרי גיטרה לגיטרות אקוסטיות?

for-acoustic-guitar

 

מיתרים הם אחד מרכיבי הגיטרה הנפוצים ביותר שרוב משמעותי מנגני הגיטרה מתעלמים מהם. למרות שההשפעה של מערך מיתרי אחר יכולה להיות על גיטרה חשמלית היא גדולה, הדברים עוברים לרמה חדשה לגמרי כשמתחילים לדבר על גיטרות אקוסטיות.

 

הסיבה לכך היא העובדה שגיטרות אקוסטיות מפיקות צליל רק על ידי שימוש בתכונות הפיזיקליות של החומרים המשמשים לייצורו. במילים אחרות, עץ הגוון של הגיטרה ישפיע על הצליל, אך כך גם המיתרים.

 

המשימה שלנו היום היא לברר כיצד לבחור מיתרי גיטרה לגיטרות אקוסטיות. בלי להוסיף יותר, בואו ונתחבר!

 

כיצד לבחור מיתרי גיטרה לגיטרות אקוסטיות

 

classical-guitar-vs-acoustic-guitar לפני שנעבור לפרטים הקטנים של מיתרי גיטרה אקוסטיים, עלינו לדבר על משהו שקורה בדרך כלל כשנגני גיטרה חדשים יוצאים לראשונה לקנות מיתרים. ישנם שני סוגים עיקריים של גיטרות אקוסטיות.

 

יש לך אקוסטיקה מיתרי פלדה וגיטרות קלאסיות. כל אחד מאלה משתמש במיתרים מסוג שונה מאוד. לשעבר זה מה שרוב האנשים מודעים אליו, והגיטרות האלה משתמשות במיתרי סגסוגת מתכת.

 

לעומת זאת משתמשים במיתרי ניילון. ערבוב של שני אלה אינו טעות נפוצה במיוחד, אך זה כן קורה. שימוש במיתרים לא נכונים עלול לגרום נזק למכשיר, שלא לדבר על חוויה שונה לחלוטין שלעתים קרובות חסרת תועלת מבחינה מעשית. אם אתם חדשים בגיטרות, עליכם לשים לב לאיזה סוג מיתרים הגיטרה שלכם זקוקה.

 

מיתרי פלדה

 

steel-strings2 מיתרי פלדה לא באמת מיוצרים לגמרי מפלדה. במקום זאת משתמשים בסגסוגות שונות שלכולם מאפיינים שונים מאוד. הפופולריים ביותר הם מיתרי הברונזה והברזל הזרחניים בגלל הטון החם שלהם והאפקט הצלצולי הזה.

 

אנו דנים בחומרי מיתר ומדידים שונים ביתר פירוט במאמר הייעודי שלנו שנקרא מיתרי גיטרה , אל תהסס לבדוק את זה אם אתה מעוניין במידע נוסף בנושא זה. כשבוחרים מיתרים לגיטרה האקוסטית שלך, אתה צריך לקחת בחשבון כמה דברים.

 

סגנון המשחק שלך אמור להיות הדבר הראשון שמכתיב עם איזה מיתר אתה יכול לקבל את החוויה הטובה ביותר. באופן כללי, בחירת סגנון האצבע עובדת טוב יותר עם מודדי מיתר קלים יותר ומאפשרת חווית משחק נוחה בהרבה.

 

בנימה דומה, אם אתם מחפשים את הצליל החזק והמניע ההוא של גיטרה אקוסטית מעוטרת שתחתוך דרך מיקס, מיתר כבד יותר עשוי להציע פיתרון טוב יותר.

 

מלבד סגנון הנגינה שלך, אתה צריך גם לחשוב על גודל הגיטרה האקוסטית שלך. אם מדובר באקוסטי קטן יותר, כגון טיולים או גיטרה מסוג טרקטורונים, מומלץ לבצע מיתרי מד קלים יותר.

 

steel-strings1 עם זאת, הם לפעמים דרישה, לכן הקפד לקרוא את ההוראות לדגם הגיטרה הספציפי שלך. אם הגיטרה גדולה יותר, כמו ג'מבו או גרנד תזמורת, בהחלט תרצו שיהיה שם מעט מיתרים כבדים יותר.

 

מלבד הפקת הטון פשוט, מיתרי הגיטרה מפעילים מתח מסוים על הגיטרה כולה. אנו מזכירים זאת מכיוון שמצב הגיטרה עשוי להיות גורם מגביל בכל מה שקשור לכבדה שאתה יכול ללכת עם מדדי מיתר.

 

מכשירים במצב גרוע בגלל גיל או חוסר תחזוקה עשויים להתקשות להתמודד עם מיתרי מד כבדים. אם ברצונך לשמור על מכשיר זה בצורה הטובה ביותר, אנו ממליצים לך להיצמד למיתרי מד קלים יותר.

 

כשמדובר בגיטרות אקוסטיות-חשמליות, אינך צריך לחפש מיתרי גיטרה מסוג מסוים. באופן כללי, כל דבר שאתה רגיל אליו יעבוד טוב גם על סוג הגיטרה הזה. אם תחליט ללכת על מיתרי מד כבדים לגיטרה האקוסטית שלך, מומלץ מאוד לפקוח עין על הגיטרה ההיא למשך זמן קצר.

 

אם אתה מתחיל לראות עיוות כלשהו באזור הצוואר, הגיע הזמן לקחת את הגיטרה לחנות בשביל לבדוק אם ניתן לבצע תיקונים או לא. שימוש במיתרים לא מספיקים הוא אחת הדרכים הקלות ביותר להשמיד את המכשיר שלך. אם אתם מחפשים דגם טוב של מיתרי גיטרה מלכתחילה, עיין ברשימה שלנו עם מיתרי הגיטרה הטובים לקבלת רעיונות.

 

מחשבות אחרונות

 

מלבד מציאת מד המיתרים הנכון המתאים לך ביותר, להבין איזה דגם ספציפי עובד בשבילך זה דבר שעלול לקחת ניסוי וטעייה כלשהם.

 

עם זאת, ברגע שתגיעו לנקודה הזו בה תוכלו לומר שמודל של מיתרים עובד טוב יותר מדגם אחר, אתם די מוגדרים. קשה להצביע על כך מספיק. סט מיתרים טוב יכול לשנות לחלוטין את האופן בו גיטרה אקוסטית מרגישה ונשמעת.

 

השקעה של קצת זמן ומאמץ במציאת מערכת מיתרים מושלמת הולכת להיות מועילה בהמשך הדרך. אם אתה רוצה להתנסות עם מדדי מיתר וחומרים שונים, רק וודא שאתה נשאר בתוך מה שמקובל על דגם הגיטרה הספציפי שלך.

 

קל למדי ללכת לאיבוד בתהליך זה, מה שעלול בסופו של דבר לפגוע בגיטרה שלך. להיות זהיר ומתחשב במפרטי היצרן יכול לחסוך לך כאב ראש רב.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..