כיצד להזמין את דוושות הגיטרה שלך בצורה נכונה

how-to-order-your-guitar-pedals-correctly

 

בימינו, דוושות אפקט הגיטרה הן פחות או יותר אבן הפינה לצלילי הגיטרה. אם אתה צריך לצאת ממגוון האפקטים הקיימים על המגבר שלך, אתה פשוט צריך שיהיו לרשותך לפחות כמה דוושות גיטרה.

 

מי שרוצה להיות בעל רמת צדדיות טובה, מחליט לעתים קרובות לבנות מערך פדלים מסוג כלשהו בו הם ירכיבו את כל דוושות אפקט הגיטרה שלהם.

 

אם אתה מתכנן לעשות זאת, או שאתה סתם רוצה להשיג לעצמך כמה דוושות גיטרה, עליך להיזהר באיזה סדר תחבר את הדוושות בשרשרת האיתות שלך. אתה יכול לבדוק את רשימת דוושות הגיטרה שלנו אם אתה רוצה לדעת אילו דגמים נמצאים כיום בשימוש נרחב ביותר. אפקטים של שכבות זה דבר שדורש מנה מסוימת של עדינות ותכנון.

 

אפקטים מסוימים יכולים לעבוד בכל מקום בשרשרת האותות, בעוד שאחרים צריכים להיות ממוקמים בסדר ספציפי. היום אנו מדברים על סדר דוושות האפקטים, ומהי נקודת פתיחה טובה.

 

סדר של אפקטים דוושות

 

לפני שנמשיך, עלינו להזכיר שאין דרך אחת ויחידה בכל מה שקשור לסידור דוושות הגיטרה שלך. זה דבר מאוד אישי, שתלוי בסוג הטון שאתה מחפש לקבל וההעדפה האישית שלך.

 

מה שאנחנו הולכים להראות לכם היום הוא סדר בסיסי פחות או יותר של דוושות הגיטרה. אתה יכול להשתמש בתבנית זו כדי להתנסות בתנוחות דוושות שונות ובסופו של דבר למצוא פיתרון שעובד הכי טוב במקרה הספציפי שלך. עם זאת נאמר, בואו נתחיל.

 

מקלטים

 

tuners מקלטים הם הסוג הראשון של דוושה שאליה תרצו לחבר את הגיטרה שלכם. דוושת מקלט גיטרה היא דבר שמבצעים גיטריסטים לעתים קרובות מכיוון שקל להגיע אליו בין או אפילו במהלך הופעה. מכיוון שהם זקוקים לאות נקי מהגיטרה על מנת להעניק לך את הקריאות הטובות ביותר, דוושות מקלט הגיטרה ממוקמות במקום הראשון בשרשרת האותות.

 

ווהס

 

wahs דוושות וואה הן סוג של דוושה הפועלת כפילטר מסוגים שונים. הם חותכים חלקים מסוימים מטווח התדרים, שמייצר את האפקט הידוע הרחב שרוב נגני הגיטרה אוהבים להשתמש בו. Wahs הם בדרך כלל דוושת ההשפעה הראשונה בשרשרת.

 

כשאתה מזין אות גולמי לדוושת הוואה, הוא עושה עבודה נקייה בהרבה של חיתוך התדר, שמעביר אות מעוצב כבר לאורך השרשרת. יש נגני גיטרה שאוהבים לשים דוושות וואה אחרי העיוות שלהם, וזה עובד גם. אתה יכול לנסות את שני הדרכים ולראות איזו מהן אתה אוהב יותר.

 

Overdrive

 

overdrive להלן דוושות האוברדרייב שלך והעיוות שלך. באופן כללי, כל מה שיגיע לאחר מכן הולך להשפיע על אפנון האות והזמני של האות. ככזה, אתה רוצה שהאות שלך כבר מעוות לפני שהוא יגיע לדוושות אלה במורד השרשרת.

 

שוב, זה לא כלל אלא המלצה. אתה יכול להשיג תוצאות די מדהימות אם תשים דוושות עיוות במקומות שונים בשרשרת שלך, אבל כל דוושת עיוות תנהג אחרת ולכן הצבתן לפני כל דבר אחר היא האפשרות הבטוחה ביותר.

 

EQs ו- Boost דוושות

 

19f55c56-c9a2-4e80-b86c-48affa190cce לאחר מכן שובר שוויון ומשפר דוושות אקולייזרים משמשים לעיצוב האות באופן הדרוש לכם, חיתוך חלקים מסוימים מטווח התדרים ומגדילים אחרים. הצבת דוושות מסוג זה לאחר העיוות שלך היא פחות או יותר עמדת ברירת מחדל, אם כי יש נגני גיטרה שמעדיפים לקבל את ה- EQs שלהם לפני העיוות.

 

איזו מיקום עובד טוב יותר עבורך תלוי כמה דחיפה אתה מוסיף לאות. אם ערך זה גבוה, אתה עלול להיתקל בבעיות מסוימות אם עיוות כבר הופעל על האות. במקרה כזה, הצבת EQ לפני overdrive או עיוות היא פיתרון טוב יותר.

 

דוושות אפנון

 

modulation-pedals בשלב זה, אתה רוצה להתחיל להוסיף את דוושות המודולציה שלך לתערובת. אנחנו מדברים על פסאזרים, זבובים ודוושות מקהלה. כל אלה משפיעים על עצם האות בדרך זו או אחרת. לדוגמה, דוושות מקהלה מכפילות את האות וכך נוצרות אשליה שמנגנים יותר מגיטרה אחת.

 

כדי להימנע מבעיות כלשהן, בדרך כלל ברצונך להזין דוושת מקהלה עם אות שנוצר כבר. המשמעות היא שעיוות כבר מיושם ועיצבת את האות באמצעות דוושת EQ אם אתה משתמש בכזה. הדבר נכון גם לסוגים האחרים של דוושות אפנון.

 

דוושות אפקטים זמניים

 

temporal-effects-pedals לבסוף, יש לנו דוושות השפעה זמניות כמו reverbs ועיכובים. השפעות אלה משפיעות על אופיו הזמני של האות, והמיקום הטוב ביותר עבורם הוא תמיד בסוף השרשרת. בדרך זו תקבלו את התוצאה הנקייה ביותר ושאר הדוושות שלכם לא תצטרכו להתמודד עם איתות מורכב הרבה יותר, וזה בעצם מה שהאפקטים הזמניים מייצרים למעשה.

 

מסקנה

 

למצוא סדר של דוושות אפקט גיטרה המתאימות לצרכים שלך בצורה הטובה ביותר זה משהו שתצטרך להשקיע קצת זמן בהבנתך. אפילו נגני הגיטרה המנוסים ביותר כל הזמן מציגים את שלהם בחיפוש אחר טון טוב יותר.

 

כמו שאמרנו בעבר, אין דרך אחת נכונה לעשות זאת, אז אל תהסס להתנסות בשילובים שונים. כמו כן, זכור כי שימוש במתאמי חשמל בעבודה עם יותר מדוושה אחת או שתיים יכולה להשפיע על האות.

 

תוכל למצוא מידע נוסף בנושא זה במאמר הייעודי שלנו העוסק בהפעלת דוושות הגיטרה שלך 'דוושות גיטרה – הפתרון הטוב ביותר לאספקת חשמל' . אם אתה רק מתחיל לצאת, אנו ממליצים לבנות את הדוושה שלך דוושה אחת בכל פעם.

 

בדרך זו יהיה לך מספיק זמן להכיר את ההשפעה של כל דוושה על שרשרת האותות שלך, וכיצד התאמת הערכים שלהם משנה את הטון שלך. כשאתה מתמודד עם דוושות אפקט גיטרה, סבלנות היא חובה, אז זכרו להקל בזה.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..