כיצד להחזיק בחירת גיטרה כראוי: מדריך למתחילים

 

החזקת הבחירה היא (ברור) מיומנות חיונית שעליך לשלוט בכדי ללמוד כיצד לנגן בגיטרה. עם זאת, שחקנים רבים משקיעים זמן מועט או לא מעט בכלל בניתוח כיצד הם תופסים את הבחירה.

 

טכניקה לקויה יכולה לפגוע בך כשאתה מתחיל לנגן קטעי מוסיקה מהירים ומורכבים יותר. כדי לבסס הרגלים נאותים בשלב מוקדם ולמנוע שזיכרון השרירים שלך יתקע אותך בשיטות אחיזה של מטלטלות, אתה צריך ללמוד כיצד להחזיק פיק בגיטרה כמו שצריך בהתחלה.
 

האם יש דרך נכונה להחזיק בחירת גיטרה?

 

לפני שנדון בדרכים שונות להחזיק בחירת גיטרה, עלינו לדון בוויכוח נפוץ בקרב נגני גיטרה: האם יש דרך אחת ראויה לקיים בחירת גיטרה?

 

קיומה של שיטה "נכונה" אחת זו הוא נושא לדיון סוער – אם יש דרך אחת "נכונה" להחזיק את הבחירה, האם פירוש הדבר ששחקנים שמעדיפים להחזיק אותה בדרך אחרת יש חוסר טכניקה? איך רעיון "הדרך הנכונה" מתייחס לשחקנים מפורסמים המחזיקים את הבחירה שלהם בדרכים לא שגרתיות?

 

ולמרות שזה נכון שרוב השחקנים מחזיקים את פיק הגיטרה שלהם בצורה דומה, ישנן דרכים רבות ושונות להחזיק בחירה שעובדת ברמה הטכנית. הדגשת דרך אחת על אחרים יכולה לגרום לכמה שחקנים צעירים להיאבק, ועלולה לגרום להם להפסיק לנגן בגיטרה לחלוטין.

 

הנוחות היא גורם מפתח נוסף לטכניקת החזקת הבחירה התקינה. נגני גיטרה מסוימים פשוט מרגישים יותר בנוח כאשר הם מבצעים את הבחירה בצורה מסוימת. בין אם השיטה הספציפית הזו היא הדרך המסורתית להחזיק בחירה ובין אם לא, עובדה שנשארת ששחקנים שמרגישים יותר בנוח עם הטכניקה שלהם יכולים לשחרר את הזרוע והפרק כף היד שלהם ואולי יוכלו לשחק מהר יותר ומדויק יותר מאשר אחרת.

 

לאור הווריאציות בסגנונות נגני הגיטרה, הרעיון של גישה בגודל אחד מתאים לכל להחזיק במבחר גיטרה נראה מוטעה למדי. למרות קבלת מספר טכניקות בחירה שונות, לעומת זאת, מקורות מקוונים רבים מצביעים על סיפור אחר. קל לשחקנים מתחילים להרגיש מאוימים ולהיאבק בבחירה באופן לא טבעי; לאורך זמן, פגיעה בהערכה העצמית שלהם יכולה להביא לשחקנים להפיל את הכלי לחלוטין.

 

התשובה לדילמה זו, טוענים מורים ושחקנים רבים, מתמקדת בתוצאות הטכניקה ולא בתנועה עצמה. במקום לאסור בצורה רפלקסיבית על כל שיטה אחת להחזיק בחירה, התבונן בתוצאות ובטכניקת הגיטריסט האינדיבידואלית לאורך כל כף היד, פרק כף היד והזרוע. אפשר לשני גיטריסטים מיומנים להפליא להחזיק את הבחירות שלהם אחרת זו מזו – וכל אחד מנגן במהירות, צורה וביטוח זהים מבלי לפגוע במפרקים שלהם.

 

חשוב לציין כי זה לא אומר שכל דרך להחזיק בחירה נכונה. עליך לעבוד על מנת להצביע על פגמים בטכניקה שלך בכל מקום בו הם מתעוררים; זה מורחבת לאופן בו אתה מחזיק את הבחירה. אם אתה מגלה שידך הבוחרת מאיטה אותך כשאתה מנסה לנגן קטעים מסוימים, עיין בביקורת כיצד אתה מחזיק את הבחירה ובדוק אם אתה יכול לשפר את הסגנון שלך.

 

כיצד להחזיק בחירה

 

עם זאת, אם אתה נאבק למצוא שיטה כלשהי להחזיק בחירה שמרגישה טבעית, אתה יכול לבחור באותה דרך שמעודדת טכניקה טובה. להלן כמה מהדרכים הנפוצות ביותר לבחור.

 

אצבע אצבע ואצבע

 

החזקת הבחירה בין האגודל לאצבע המורה היא ללא ספק השיטה הפופולרית ביותר. זוהי הדרך "המסורתית" להחליט; תוכלו לראות שחקנים מג'אז ועד רוק קשה שמתופעים בטכניקה זו.

 

למרות שזה נראה מובן מאליו, החזקת הבחירה בין האגודל לאצבע המורה דורשת יותר מסתם אחיזת הפלסטיק ומשחק. ראשית, כופפו את האצבע המורה כך שקצה הציפורן שלך יפנה לאחור לכיוון מפרק האצבע בו מתחבר לכף היד.

 

ואז, הניח את האגודל על הצד של האצבע. ציפורן האגודל צריכה להיות מכוונת פחות או יותר קדימה, והיא צריכה לנוח על הספרה השנייה של האצבע המורה (הספרה פועלת אנכית עם האצבע מכורבלת ככה).

 

הנח את הבחירה בין שתי אצבעותיך כשהקצה פונה ישר כלפי מטה. אתה יכול לשנות את הסגנון ככל שתרצה, אך באופן קלאסי הבחירה יושבת בזווית ישרה לחלקים האופקיים של האצבע.

 

תיאטיס, השיטה הנפוצה ביותר להחזקת בחר גיטרה, שאותה תומכים במורים ובעלי מקצוע ברחבי יקופת הגיטרה. אם אינך בטוח לאיזו אסטרטגיית החזקת איסוף אתה צריך ללכת, זו צריכה להיות הראשונה שתנסה.

 

למרות שזה לא אינטואיטיבי להפליא, קל להרים אותו ומאפשר לך מיומנות רבה בעזרת היד הקולטת שלך. שמירה על הבחירה המעוגנת בין שתי אצבעות נייחות מסייעת גם לוודא שהפתקים שלך מצלצלים בקול רם וברור, עם הרבה מקיים.

 

כשאתה בוחר בשיטה זו, הפוך את פרק כף היד לבחירה חלופית במקום להשתמש במנועים שבאצבעותיך. בהחלט מפתה פשוט להשתמש באצבעותיך בכדי לנגן את קטע הגיטרה – אבל ההחזקה במלכודת כנדרש והנחת היסוד לכישורים מוצקים בהמשך החיים תשתלם בעורות.

 

צריך להזכיר גם כי החזקת פיק הגיטרה שלך בין האגודל לאצבע האצבע אינה אומרת שאתה צריך להחזיק את הבחירה כששתי אצבעותיך מורחבות עוד יותר. בטח, כמה גיטריסטים מפורסמים כן מנגנים ככה. אם החזקת הבחירה באצבעות מורחבות באה אליך באופן טבעי ואתה פשוט לא מצליח להרים את הטכניקה האחרת, הימנע ממנה.

 

יהיה לך בסדר לשחק ככה אלא אם כן זה יהפוך לסוג המהירות והדיוק שלך בזמן שאתה מתאמן.

 

אצבע אגודל ואצבע

 

אף על פי שהשימוש באגודל ובאצבע המורה פופולרי יותר, גיטריסטים אחרים מעדיפים להחזיק את הגיטרה שלהם עם האגודל והאצבע האמצעית. למרות שזה אולי נראה מוזר, לטכניקה זו יש כמה יתרונות קונקרטיים לעומת השימוש באצבע המורה; אם זה מרגיש הכי טבעי, זו עוד דרך תקפה לחלוטין להחזיק את הבחירה.

 

שלא כמו בטכניקת האצבע והאצבע המורה, אינך יכול לסלסל ​​את האצבע האמצעית ולחץ עליה עם האגודל כדי להחזיק את הבחירה. כדי להשאיר מקום לאצבע המורה שלך בין לבין, רוב השחקנים המשתמשים באצבע האמצע שלהם שומרים עליה מעט יותר בזמן שהם משחקים.

 

טכניקה זו יכולה להועיל מאוד לסגנונות מוסיקה מסוימים – רק תשאלו את אדי ואן הלן, שתמיד החזיק את הבחירה בין האגודל לאצבע האמצע.

 

תומכים אומרים כי טכניקה זו משמרת את אצבעותיך משוחררות, המאפשרת חופש גדול יותר בעת משחק ומאפשרת לך לשלוט במעברים במהירויות מהירות יותר ממה שאתה יכול להשתמש בשיטות בחירה אחרות.

 

שמירה על האצבע המורה חופשית מאפשרת לך להשתמש בה גם לנגינת תווים אחרים. ואן הלן, למעשה, השתמש באצבע המורה שלו כדי להקיש מכיוון שהוא לא השתמש בו כדי לבחור. אפילו אם אינך מתכוון להקיש, קל להשתמש בו כסכל לבחירה השטוחה שלך לתרגילי קטיפה היברידיים ונקודת נגד נגדית.

 

טיפים להחזקת בחירה

 

לא משנה באיזה סגנון אתה משתמש כדי לבחור, אתה צריך לזכור כמה טיפים בסיסיים.

 

ראשית, והכי חשוב, הדרך בה אתה מחזיק את הבחירה אינה חשובה כמעט כמו הדרך בה אתה מחזיק את הזרוע שלך – בזמן ששינוי האופן בו אתה בוחר עשוי להיראות כמו תיקון קסם, בדרך כלל, זה רק המקבילה לגיטרה של מכשיר להקה בכדי לחפות על פגם טכני עמוק יותר.

 

זה אומר גם שלא משנה כיצד אתה בוחר, אתה צריך לשים לב לכל מתח בפרק כף היד, בזרועך ובמרפקך. נגינה בסוג זה של אי נוחות עלולה לגרום לפגיעות לחץ חוזרות ונשנות ולמנוע מכם לנגן בגיטרה בכלל.

 

אם אתה צופה בסרטונים חיים של גדולי הגיטריסטים בכל הזמנים, כולם נראים ומרגישים רופפים להפליא כשהם על הבמה. חיקה את ההיבט הזה בטכניקת היד הקטיפה שלך. לא משנה עד כמה אתה מושלם מבחירה מושלמת, לא תוכל להתגבר על כאבים ומתחים הנגרמים על ידי טכניקת משחק לקויה במורד זרועך.

 

שנית, החזק את הבחירה באצבע אחת נוספת, מלבד האגודל שלך, לעתים קרובות ככל האפשר. שמירה על אצבעות מרובות על הבחירה בו זמנית יכולה למנוע מכם להזיז את הבחירה בצורה חלקה וחלקה לאורך מיתרים מרובים. למרות שזה עשוי להיות מפתה, שימוש בכמה אצבעות בכדי לסדר את הבחירה יכול לעכב אותך ככל שכישורי הגיטרה שלך ישתפרו.

 

לבסוף, עליכם לשמור על שארית אצבעותיכם בתור כשאתם הולכים. אל תתנו לאצבעות שאינכם משתמשים בהן בכדי להחזיק את הבחירה להיסחף ובסופו של דבר להשתיק מיתרים אחרים.

 

סיכום

 

להחזיק את הבחירה היא טכניקה בסיסית עבור כל נגן גיטרה. אמנם אין "דרך אחת" לקחת בחירה – וגיטריסטים אגדיים רבים ידועים בטכניקות הבחירה הזעירות שלהם – פיתוח גישה נכונה כאן תיצור בסיס חזק לנגינתך לאורך הקו.

 

אם אינך בטוח כיצד להחזיק את הבחירה, כוון להחזיק אותו בין האגודל לאצבע המורה כפי שנדון לעיל; אם האצבע האמצעית שלך מרגישה טבעית יותר, אתה יכול לנסות גם את זה.

 

תמונה ראשית: רישיון Pixabay, מאת StockSnap , דרך Pixabay

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..