כיצד למתוח את האצבעות לגיטרה כראוי

עבור נגני גיטרה מתחילים, אחד ההיבטים המתסכלים ביותר בשירים רבים הם הקטעים הגדולים שהם צריכים.

 

בין אם אתה צריך ללמוד כיצד למתוח את האצבעות בצורה אנכית כדי לצמר תווי סולו או לרצות להגדיל את טווח ההגעה שלך בצורה אופקית כדי להחליק את אקורדי הבר הטריקיים, ללמוד כיצד למתוח את האצבעות כראוי לגיטרה זו מיומנות חיונית לחלוטין.

 

אפילו שגרת חימום מהירה יכולה לשפר את משחקך ולמנוע פגיעות בשימוש חוזר ונשנה לטווח הארוך לפני שיש להם סיכוי להתפתח. עיין באסטרטגיות במאמר זה כדי להושיט את האצבעות ולהגביר את הטכניקה הכוללת שלך.

 

סולמות וארפג’יוס

 

במילים פשוטות, קשקשים ו arpeggios הם הבסיס של כל חימום מתאים למתוח את האצבעות. האופי המובהק של קשקשים בודדים יעניק לכם חוויה במתיחה בין שתיים, שלוש ואפילו ארבע סיבובים בכל פעם.

 

החימום הזה גם מתאים באופן מושלם לרמת המשחק שלך; פשוט התאם את הקצב כדי להגדיל או להקטין את הקושי בהתאם לכישורים שלך.

 

אם אתה כבר לא מתרגל זאת בשגרת יומך, עליך להתחיל לעבור בקנה המידה העיקרי כחלק מההתחממות שלך. קח את זה לאט או מהר ככל שאתה צריך, פשוט קבע סדר עדיפויות לפגוע בתווים בצורה מדויקת מעל להבהבה במעלה ובמורד הסולם.

 

זה בסדר אם אתה צריך לרשום כל פתק אחד בכל פעם; כשאתה מתאמן בעקביות, תוכל להאיץ קצת ולשחק עוד תוויות לגרטו. לא משנה באיזו מהירות אתם משחקים, זכרו לשמור על האצבעות במצב נכון – עמדו בפיתוי להחליק לתווים שונים זה לצד זה, מכיוון שהדבר ימנע מכם להפיץ את האצבעות כראוי!

 

כאשר נעשה כראוי על פני שתי אוקטבות ודרך מעגל החמישיות, הסולם העיקרי ימתח את האצבעות שלך בעזרת טווחים פשוטים ובסיסיים יותר ויהיה לך נוח יותר להחליק אל תוך התווים השונים והחוצה מהם. זה הופך פריימר ראשון נהדר לפני שאתה חוקר דפוסי קנה מידה מורכבים יותר ועובד על כמה arpeggios.

 

יחד עם הסולם העיקרי, הסולם הקטין הטבעי הוא תבנית נהדרת נוספת להושיט את אצבעותיך. הסולם הקטין הטבעי משלב את אותו המרווח אך בסדר שונה מהקנה המידה העיקרי כדי לעזור לכם לשחרר את האצבעות ביתר שאת.

 

אם אתה רוצה לבנות שגרת מתיחה מורכבת יותר, אתה יכול גם לשחק בסולמות המודאל השונים (למשל דוריאן, פריגיאן, לידיאן, מיקסולידיאן ולוקריאן).

 

מאזניים הם צעד ראשון נהדר לגרום לאצבעותיך להיות גמישות לשגרת התרגול הרגילה שלך. אולם במקרים בהם קשורים תאים כרומטיים יותר, ארפג’יוס מדגישים קפיצות גדולות יותר ומאלצים אותך להושיט את הידיים מעט יותר.

 

ארפג’יו סטנדרטיים כוללים את התווים הראשונה, השלישית והחמישית של כל אוקטבה בסולם. נסה לשחק בארפג’יוס העיקרי והקטין, יחד עם כמה ארפג’יו שביעיים (דומיננטי שביעי, רביעי שביעי, ושני מינורי) אם אתה מרגיש בזה.

 

ארפג’יו מעט יותר מורכבים כוללים גם את התו השביעי של כל סולם, שמאלץ אותך לעבור מקפיצות גדולות לכשות כרומטיות קצרות ברחבי הארפג’יו.

 

תרגילים עם הערה אחת

 

אם אינך מרגיש שהאצבעות שלך מספיק נוזלות לאחר משחק דרך הכף והארפג’יו שלך, אתה יכול לנסות כמה תרגילי מתיחה נוספים בכדי לגרום לדם נוסף לזרום לידיים שלך ולהכין אותך להתחיל לשחק ברצינות.

 

משחק ארבעה תווים כרומטיים ברצף מהיר יכול להיות כלי חימום נהדר. פשוט בחר פתק כדי להתחיל עליו – הוא יכול להיות בכל מקום על לוח הזווית, אם כי תווים תחתונים יאלצו אותך להימתח מעט יותר – ולשחק ארבעה תווים בסך הכל, ויעלו סיבוב אחד מהאחרון בכל פעם.

 

השתמש בכל ארבע האצבעות שבידך; אל תעלו רק על האצבע המורה בכל פעם כדי להקל.

 

ככל שתרגיש יותר בנוח, האיצי את הנגינה שלך ועבוד על פגיעה בכל תו בעיתוי ובמבטא המתאימים. כלי זה ימתח את האצבעות כדי לשחק בקפיצות מהירות וקצרות בין תווים ללא בעיות.

 

אם אתה רוצה לעבוד בקפיצות גדולות יותר, הסולם הפנטטוני הוא בחירה קלה שתשלם גם דיבידנד עבור כישורי האלתור שלך. שחק את הסולם למעלה ולמטה על הצוואר והגדיל את המהירות שלך כשאתה הולך; זכור להשתמש באצבעות הנכונות לכל מיתר.

 

מכיוון שהסולם הפנטטוני משלב יותר קפיצות של סיבובים מרובים מאשר קשקשים אחרים, זו אחת הדרכים הטובות ביותר להרגיש בנוח יותר עם פערים גדולים יותר ומתיחות ארוכות יותר.

 

אקורדים נמתחים

 

אם האצבעות שלך מרגישות נהדר כשאתה מנגן תווים בודדים, אך אתה נאבק לנקוט אקורדים מסובכים יותר, כמה תרגילי חימום פשוטים יכולים לעזור לך לאזן את שתי הכישורים.

 

תרגול של אקורדי הברזל בשיטה כמו מערכת CAGED יעזור לכם להתקדם אמין הן בידע שלכם על מבני אקורדים שונים והן ביכולת לנגן אותם.

 

עבדו תחילה על מיתרי הברזל “E” ו- “A” הקלאסיים, שהם האקורדים הנפוצים ביותר בסגנונות הרוק והבלוז, ואז עוברים לצורות ה- C, “G” וה- “D” המורכבות יותר. . צורות משניות אלה דורשות גם מתיחות גדולות יותר, מה שהופך אותן להתאמה טובה יותר לשחקנים מנוסים יותר עם ידיים גדולות יותר.

 

גם אם אינך יכול לנגן על אקורדים חסימתיים בעקביות, אתה עדיין יכול למתוח את האצבעות בצורה אופקית על ידי הנחתם בתוך קו בסיסי לרוחב המיתרים. תרגלו לבחור כל תו בנפרד ולחצו את האצבע כלפי מטה אל לוח השולחן כדי להימנע מהשתקה של מיתרים בטעות.

 

עבודה על מיתרי הברזל שלך בוואקום בהחלט תעזור למתוח את האצבעות. החלפה בין אקורדים חסומים שונים ומשחק מקצבים בסיסיים תמתח אותם עוד יותר. לשגרה מתקדמת יותר, תרגל מעבר בין צורות אקורדים של ברים כשאתה מתרפק ושמור על חריץ בזמן שאתה מתחמם.

 

מצא מקצבים המשותפים לז’אנר שלך, והשתמש בהם כדי להתחמם. נגני גיטרה רוקנרול, למשל, יכולים לתרגל את הקצב הקלאסי המתחלף בין אקורד E7 Barre רגיל למתיחה כדי לדאוג לתו השישי של האקורד (שני סיבובים מהחמישית) עם הוורדרד שלהם.

 

סיכום

 

מתיחת האצבעות לפני שאתה קופץ לשגרת התרגול שלך היא קריטית מסיבות בטיחותיות כמו גם מעשיות. לא רק שייקח את הזמן לחמם כראוי ישפר את הנגינה שלך כשאתה מתיישב ללמוד שירים חדשים, אלא שהוא גם ישמור על עצמך מפני פגיעות לחץ שנגרמות בגלל צורה לא טובה לאורך זמן.

 

יש לחלוף מספר דקות בתחילת כל אימון כדי למתוח את האצבעות עם תווים בודדים וגם אקורדים. כאשר זה נעשה כראוי, זה לא אמור לפגוע בידיים שלך ויסייע לך לפתח את כישורי המשחק שלך מהר יותר ממה שהיית עושה אחרת.

 

תמונה ראשית: רישיון Pixabay, מאת FirmBee , דרך Pixabay

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..