מה הם צגי אולפני שדה ליד?

 

צגי אולפנים הם ללא ספק אחת מחברי ההילוכים החשובים ביותר באולפן הקלטות או ערבובים. עם זאת, ישנם סוגים שונים של מסכי אולפן, כולם נועדו לשרת מטרה מסוימת. זו שאנו נבחן היום היא קבוצת מסכי השדה הקרובים. אלה ככל הנראה פופולריים יותר ממקביליהם בשטח הרחוק או האמצעי, בעיקר בגלל מספר רב של חובבים המשתמשים בהם. אם אי פעם תהיתם מה המשמעות של שדה קרוב, אתם במקום הנכון. בואו לגלות מה המסכים האלה יכולים לעשות ואיך הם אמורים להשתמש.

 

הסביר שדה קרוב

 

The-Best-Amps-Under-100

 

לפני שנתברר, עלינו לדבר על 'המקום המתוק'. זהו המונח שתראו בו משתמשים כמעט בכל פיסת מידע שקשורה לרמקולים. נקודה מתוקה מתייחסת למוקד שבו הרמקולים מסוגלים להעביר את המוזיקה באופן בו נועדה להישמע. במילים אחרות, זהו מקום בו תוכלו לעמוד או לשבת, ולחוות את כל מגוון הרמקולים שלכם.

 

מציאת הנקודה המתוקה מסתכמת במיקום הדובר והתמודדות עם האקוסטיקה בחדר שלך. זה סיפור בפעם אחרת. הזכרנו את המקום המתוק מכיוון שזה קשור למסכי שטח קרובים. שדה קרוב פירושו שהנקודה המתוקה תושג במרחק של כמטר או מטר משם מהרמקולים. אם אתה יוצא הלאה, הביצועים מתחילים לבזות. הדבר נכון גם לגבי עמידה קרובה מדי לרמקולים. בשלב זה אתה בטח תוהה מה הטעם שיש לך צגים שאתה צריך להיות כל כך קרוב אליהם?

 

התשובה הפשוטה היא היעילות. כמה ממסכי האולפן הטובים ביותר שם הם בטבע שדה קרוב. אתה יכול לבדוק אותם במדריך שלנו ל מסכי האולפן הטובים ביותר . צגי אולפני שדה קרובים מציעים פיתרון לבעיה חמורה מאוד, והיא מתמודדת עם שטח סגור.

 

אחת התפיסות השגויות העיקריות לגבי מסכי שדה קרובים היא שהנקודה המתוקה שלהם צרה מדי. בטח, זה תקף לחלק מהדגמים, אבל יש הרבה מסכים בחוץ שיש להם נקודה מתוקה רחבה במיוחד. הכל תלוי במותג ובארכיטקטורה של ארונות הרמקולים. כך או כך, צג שדה קרוב ממוצע אמור להעניק לך קוטר נקודה מתוקה נוחה.

 

ענייני סטודיו בגודל

 

The-Best-Amps-Under-100

 

לא ניתן להדגיש מספיק עד כמה חשובה הגודל והצורה של הסטודיו שלך ביחס לביצועים של הצג שלך. התעלמות מנושא זה ממש יכולה להפוך אפילו את צגי האולפנים הטובים בעולם ללא תועלת. הבעיה שאנחנו מדברים עליה מחמירה עוד יותר כשמדובר באולפן קטן.

 

כפי שאתה בטח יודע, כל רמקול מכסה טווח תדרים מסוים. מכיוון שהצליל הוא גל, ולגלים בתדרים שונים אורכם שונה, השימוש בצגים גדולים באולפן קטן יכול לגרום לבלגן של צליל מוחלט. צגי שדות קרובים מתייחסים באופן חלקי לבעיה זו על ידי כוונון לספק את הביצועים הטובים ביותר במרחקים קצרים. זה בהחלט לא אומר שאתה יכול לשכוח מאקוסטיקה בחדר או ממיקום רמקול נכון, אבל זה בהחלט עוזר. בכך שתוכלו לחוות את המיטב המסכים שלכם מסוגלים להציע בגובה 2 מטר, ניתן לעצב סטודיו הגון בחדר קטן.

 

מדוע אולפנים מקצועיים לא פשוט משתמשים אז במסכי שדה קרובים?

 

אם אתה נכנס כמעט לכל סטודיו מקצועי, תגלה שלרוב יש להם מסכים גדולים המותקנים בקיר איפשהו. מדוע הם לא פשוט משתמשים בסט של מוניות שדה ליד אם הם כל כך טובים? התשובה לשאלה זו היא פשוטה. למסכי שדה קרובים יש מטרה ספציפית וכך גם צגי שדה באמצע או רחוק. לדוגמה, מסכי שדה קרובים יראו לכם את כל הפגמים בצורה קלינית מאוד, אך שדות אמצעיים עשויים להעניק לכם תחושה נכונה לתערובת.

 

לא נדיר שמפיקים יבצעו את התערובת העיקרית שלהם עם מסכי שדה קרובים. ואז כשהם מביאים את כל סוגי הפרמטרים לרמה מסוימת הם יעברו לשדות אמצעיים וימשיכו משם. במהות, זה לא עניין של X או Y, אלא בחירת הכלי המתאים לתפקיד.

 

הנושא העיקרי בשימוש במוניטורים בשטח הבינוני הוא העובדה שהם לא מסתדרים היטב עם חללים מוגבלים. נוסף על כך, אתה באמת רוצה לבודד את החדר. זה לא אומר רק הרכבת טלאי קצף פה ושם. לא, זה אומר לקבל איש מקצוע שיעצב את הבידוד בהתאם לגודל, לצורה ולאופי הסטודיו שלכם כמו גם למסכי השדה האמצעיים שלכם. אתה בטח יכול לראות מדוע זו יכולה להיות בעיה באולפני הבית.

 

כמה חזק צריך להיות מסכי שדה קרובים?

 

כוח מבחינת צגי אולפן לא קשור רק לכמות הנפח שאתה מקבל. זה למעשה לא כל כך חשוב אלא אם כן אתה עובד עם מערך צגים באמת תחת הכוח. יותר כוח הוא דבר טוב כי המיץ הנוסף הזה נותן לך יותר מרחב כושר כשאתה עובד. המתמרים יוכלו לשחזר את טווח התדרים שלהם בנפחים גבוהים יותר מבלי לעוות, וזה דבר שבוודאי תרצו להימנע ממנו.

 

צגי אולפני עוצמה ליד שדה הם כמו משאיות דיזל. הם לא יהיו מהירים, אבל הם יקבלו לך יותר מומנט מכפי שאתה יודע מה לעשות איתו. כדי לענות על השאלה מכותרת הקטע הזה, נסו להשיג כוח רב ככל שתוכלו להשיג בלי לקנות רמקולים גדולים מדי לאולפן שלכם. זה פחות או יותר למה זה מסתכם.

 

מסקנה

 

צגי האולפנים הקרובים לשטח הם כלי שנועד לפתור מערך מסוים של בעיות. הם פשוט במקרה הם הבחירה האופטימלית לכל סטודיו ביתי, מכיוון שגודל השטח הזמין לעיתים אינו גדול מדי. עם זאת, ישנם סוגים רבים ושונים של מסכי אולפן קרוב. חלקם כוללים עיצוב תלת-כיווני, ואילו אחרים הם קואקסיאליים. למרות שקטע השדה הקרוב הוא די ספציפי בפני עצמו, יש כל כך הרבה טעמים לבחירה. כשנגיע לסוף המדריך הקצר הזה, אנו מקווים שענינו על כל שאלה שעשויה להיות לכם בנוגע למסכי אולפן מסוג זה.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..