מה עושה דוושת טרמולו טובה?

what-makes-a-good-tremolo-600x268

 

דוושות טרמולו הן מה דוושות אפקט הגיטרה הוותיקות והפשוטות ביותר שתוכלו עדיין להשיג. אף על פי כן, כמות ההשפעה שיכולה להיות להם על הטון בגיטרה היא כה עמוקה עד שהטרמולו הוא בקלות בין דוושות המודולציה המשומשות ביותר כיום. ההיסטוריה של השפעה זו קשורה רבות לדרך בה נתפסים טרמולוס בימינו. מצד אחד, יש קבוצת משתמשים גדולה שמתעקשת להחזיק טרמולו בצורה הבסיסית ביותר שלה, ומצד שני יש לנו משתמשים שרוצים להפיק יותר מהאפקט הזה.

 

אם אתה שייך לקבוצה הראשונה או השנייה, תלוי בך לחלוטין, אך כך או כך, אתה אמור להיות מסוגל לזהות דוושת טרמולו טובה. התחממותך עם מידע נאות לשם כך יהיה הנושא שלנו להיום. אנו נעסוק בעיצובים בסיסיים ומתקדמים, ואומר לך מה לחפש בכל אחד מהם. עם זאת נאמר, בואו נתחיל.

 

מקור אפקט טרמולו

 

yb11_vin_richard-allan1 תופעות טרמולו ראשונות הופיעו למעשה במגברי וינטג '. הם היו תכונה שהפכה פופולרית כמעט בן לילה, וזה בהחלט לא מוזר בהתחשב בכך שפדליות האפקטים לא היו ממש דבר באותה תקופה. מבלי להרחיק לכת מדי על אופן העבודה של טרמולוס, בואו נגיד שבוני המגברים השתמשו בהם כדרך קלה לתבל את הביצועים של המגברים שלהם.

 

אם תרצה לדעת יותר על העיקרון העומד מאחורי אפקטים של טרמולו, עיין במאמר הייעודי שלנו העוסק בנושא זה בפירוט. 'איך עובד דוושת טרמולו' מכיוון שלא כל המגברים הגיעו עם טרמולו מובנה, גרסאות הדוושה העצמאיות שלו הפכו במהירות לזמינות. הרגע הזה הצית את מה שהולך להיות שושלת שלמה של דגמים וריאציות שונות.

 

דוושות טרמולו מודרניות

 

diamond-300x300 כמה מה דוושות הטרמולו הטובות ביותר של ימינו מגיעות בשתי צורות שונות. ישנם המעגלים האנלוגיים והדיגיטליים שלך. כפי שאתה יכול לדמיין, טרמולוס אנלוגיים קרובים הרבה יותר לעיצוב המקורי שהתחיל את כל הסיפור. הם לא באמת נדירים בגלל הפשטות של מעגל טרמולו אנלוגי.

 

למרות שהאנלוגי בדרך כלל משויך לפחות תכונות שכן קצת קשה יותר להשיג חלק מהן במערכת אנלוגית לחלוטין, טרמוליוס אנלוגיים מגיעים עם מגוון רחב של אפשרויות נוספות. דוושות טרמולו דיגיטליות הן הרבה יותר קלות להכנה, והרבה מלאות בתכונות שונות. עם זאת, ישנם דגמים טובים ורעים בכל אחת משתי הקטגוריות הללו. הידיעה מה לחפש בדוושה מסוג זה יכולה לחסוך לכם כאב ראש רב כשאתם מחליטים לצאת לחיפוש אחר אחד כזה.

 

מה לחפש בדוושת טרמולו?

 

במובנים רבים, טרמולו הוא רק דרך אוטומטית להפוך את עוצמת הגיטרה מ -0 ל 10 ולהיפך. פשוט כמו שזה נשמע, ישנם כמה דברים שעושים דוושת טרמולו טובה. הגרסאות הבסיסיות ביותר של אפקט זה כוללות כפתור מהירות ועומק. שני הפקדים האלה נמצאים כמעט על כל דוושה ששייכת למשפחה זו.

 

המהירות תכתיב את תדירות ההשפעה, והעומק הוא זה שקובע עד כמה העמקות הנפח הללו יהיו עמוקות. להחזיק דוושה שמגיעה רק עם שני הידיות האלה זה בסדר גמור, אבל אולי תרצו להרחיב מעט את הפקדים על מנת להשיג את הביצועים הטובים ביותר שאפשר.

 

התאמת רמה

 

level-adjustment-300x300 אחד מתוצרי הלוואי של מניפולציה על עוצמת הקול של הגיטרה שלך בדרך שבה טרמולו עושה זאת, הוא הרושם השגוי שהנפח הכללי שלך נמוך מכפי שהוא בפועל כאשר אתה מדליק את האפקט. למרות שזו רק אשליה, המאזין יבחין בכך. רוב הדוושות הבסיסיות מסוג זה סובלות מבעיה זו וזו בדיוק הסיבה שבקרת עוצמת הקול היא כה חיונית בימינו. כל שעליכם לעשות הוא להגדיל את עוצמת הקול על הדוושה, ותפתרו את הבעיה לחלוטין.

 

צורות גל

 

waveform הפונקציה של דוושת אפקט טרמולו מבוססת על צורת גל. אפשרות ברירת המחדל היא גל סינוס שתוכלו לשנות מבחינת התדר והמשרעת. עם זאת, מרבית דוושות טרמולו מודרניות מאפשרות לכם לבחור סוגים שונים של צורת גל. תכונה זו לבדה מגדילה את הרבגוניות של הדוושה ואת האפקט עצמו. אם אתה יכול, עליך תמיד לחפש דגם שמגיע עם תכונה זו.

 

מונו או סטריאו?

 

stereo-icon-70989 דוושות טרמולו סטריאו הן משהו אחר כשמדובר בהשפעת ההשפעה על הטון שלך. דוושות התומכות בפעולות מסוג זה מגיעות עם שני סטים שונים של פלטים, המאפשרים לך לחבר אותם לשני מגברים שונים. בהתקנה מסוג זה, תוכלו להתאים גם את שלב הטרמולו ולהשיג כמה תוצאות די מדהימות בתהליך.

 

עם זאת, דוושות טרם סטריאו הן קבוצה מאוד נישה שכנראה לא תזדקק לה. זוהי תכונה נהדרת, אך אין זה שווה לשלם את העלות הנוספת אלא אם כן יש לך הגדרה מתאימה לתמיכה בה.

 

מסקנה

 

החלק המהותי בכל דוושת האפקטים, כולל טרמולו, הוא ביצועי הליבה שלו. כשאתה מפשיט את כל הפעמונים והשריקות, האם הדוושה הזו מסוגלת לעמוד בקצב שלך או לא? בהיותך סוג פשוט מאוד של אפקט לייצור בהגדרה, לא תמצא הרבה טרמולואים רעים בימים אלה. הזכרנו כמה תכונות נוספות שאולי תרצו לחפש, אבל אפילו שיש גרסאות עצמות חשופות מלאות יטפלו ברוב הצרכים שלכם.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..