מה עושה מגבר גיטרה לתרגול טוב?

what-makes-a-good-practice-guitar-amplifier600x268

 

דיברנו על דרכים שונות לסווג מגברי גיטרה, שתוכלו לקרוא כאן "Making The Choice: Tubes or Solid State" , אך זה לא עונה על שאלה חשובה נוספת.

 

הדרך היחידה בה נגן גיטרה יכול להיות טוב היא דרך שעות על גבי שעות של תרגול מתמיד. נגינה בגיטרה היא זיכרון שרירים לרוב, כך שבהחלט תצטרכו להתמודד עם הגרזן האהוב עליכם ולהתחיל לתרגל את הריפים והסולואים האלה. זה מוביל אותנו לשאלה אחרת. מה הופך מגבר לתרגול טוב?

 

כדי לענות על כך במלואו, עלינו להפריד תחילה כמה תרחישים. ישנן שתי צורות של תרגול גיטרה. אתה עושה את זה לבד או עם להקה. ההמלצות הקשורות למגברי תרגול משתנות משמעותית בין שני המקרים הללו. זה משהו שנדון בו לעומק בהמשך המאמר, אבל זה גם מה שאמור להיות אחד הקריטריונים העיקריים שלכם כשאתם קונים מגבר גיטרה.

 

תרגול להקה

 

כשאתה בלהקה זה אומר שיהיו לך כמה אנשים סביבך שכולם מנגנים מכשיר כזה או אחר. כדי לחתוך את תערובת הלהקה שלך, תזדקק למגבר שמסוגל לספק כוח מסוג זה. לא עושים הרבה מגברים קומפקטיים, וזה מספיק בכדי לגרום לכם לבעיות בהמשך הדרך.

 

לתרגול להקה, תרצו משהו חזק מספיק כדי שתישמעו בקול רם וברור, בעוד שהוא צריך להיות גם נייד. לדוגמה הגונה למגבר אימונים, עיין ברשימת מגברי הגיטרה שלנו.

 

למצוא את האיזון הזה לא קל כמו שזה נשמע. יהיו לך כמה אפשרויות מוגבלות, במיוחד אם אתה רוצה דגמים באיכות גבוהה. אם כסף אינו נושא, תהיה לך כמות קטנה בהרבה של נושאים שיורדים בדרך זו.

 

תרגול בית

 

home-practice תרגול ביתי שונה בהרבה מתרגול הלהקה. לא רק שאף אחד לא קונה אותך שם, אתה גם לא צריך לרדוף אחר תפוקת הנפח הגבוה במיוחד. המגברים המודרניים הגיעו לנקודה בה אפילו קומפקטי קטן יכול להאיר את כל החדר בצליל. העובדה שלעיתים קטנה יותר טובה יכולה להיות נתמכת על ידי העובדה שיצרני מגברי הצינור מרוצים לבנות את מגברי הצינור הנמוכים ביותר והנמוכים ביותר מהסיבה הספציפית הזו.

 

כשאתם בבית ומחליטים להתאמן בגיטרה, אתם בהחלט מתכוונים לנסות להיות שקטים ככל האפשר. לפני שמישהו אומר רק לחבר את האוזניות, אנחנו רק הולכים לומר ששום דבר לא מחליף מגבר באיכות טובה.

 

מגברי צינורות תרגול קטנים כל הזעם כרגע פשוט מכיוון שהם מגיעים עם דירוגי כוח נמוכים כל כך שאתה יכול לדחוף את הצינורות לאותה נקודה מתוקה בלי לחשוף את עצמך לרמות נפח בלתי נתפסות. בימינו אתם תמצאו חבורה שלמה של מגברי שפופרת 5 ואט או 10 ואט ברשותם של נגני גיטרה רבים ברחבי העולם.

 

ובכל זאת, אם תשלב את המונח פרקטיקה ובמחיר סביר, תראה שטכנולוגיית מצב מוצק שולטת בשוק זה. מגברי מצב מוצק הוכיחו כי הוא צורת ההגברה הפופולרית ביותר בעולם. אתה יכול להשיג מגבר קטן ומסוגל למדי במחירים שנראים טובים מכדי להיות אמיתיים.

 

עם זאת, זו רק האמת של העניין. אם אתה קונה מגבר אימונים לשימוש בבית, אין ממש צורך ללכת על צינורות או התקנות יקרות יותר אם אינך צריך. מצד שני, אם כסף איננו נושא, כנראה כבר הבנתם את כל העניין הזה.

 

מסקנה

 

מגברי התרגול חשובים לא פחות מאלו בהם תשתמשו על הבמה במהלך הופעה. נגן גיטרה שלא מפרסם את כישוריהם מעת לעת, בסופו של דבר יראה שהיכולות שלהם מתחילות לקרוס ברגע מסוים. מכיוון שאתה לא באמת יכול להתאמן על גיטרה חשמלית עם לפחות הגברה כלשהי, עדיף פשוט להשיג מגבר תרגול קטן וזול יותר עד שתמצא משהו טוב יותר.

 

בחירת מגבר התרגול הטוב ביותר לצרכים שלך מסתכמת בציפיותיך, ובמקום שאתה מצייר את הקו בחול. אם אתם מחפשים מגוון אפקטים ועיוותים שונים, ככל הנראה מגבר במצב מוצק יהיה הדבר הטוב ביותר עבורכם.

 

לעומת זאת, אם יש לך הכנסה פנויה כלשהי ואתה רוצה את הטוב שבטובת, מגבר צינור הגון יקבל לך את כל העידון הדרוש לך. זה לא סוד שטון הצינור הוא משהו שכל נגן גיטרה שואף להשיג יום אחד, כך שתוכלו פשוט לדלג על כמה צעדים.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..