מיתרי גיטרה הוסברו – מדריך וטיפים

guitar-strings-explained-guide-and-tips

 

לא משנה באיזה סוג גיטרה זכיתם, בחירת המיתרים שלכם תכתיב את האופן בו נשמעת הגיטרה. היקף ההשפעה הזה שונה מאוד תלוי אם יש לכם גיטרה אקוסטית או גיטרה חשמלית.

 

מכיוון שגיטרות אקוסטיות מסתמכות על ארגז הקול והמיתרים כדי ליצור סאונד, אתה בעצם צריך להתמודד עם הרבה יותר אלמונים, שלכולם לוקח זמן נוסף להבין.

 

עיין ביצירה הייעודית שלנו לבחירת מיתרי גיטרה כיצד לבחור מיתרי גיטרה לגיטרות אקוסטיות למידע נוסף בנושא זה. כשמדובר בגיטרות חשמליות, הדברים הרבה יותר רגועים. בטח, המדד הוא עדיין גורם גדול, אבל אתה לא צריך לדאוג ככל האפשר לחומר המיתרים. אם כבר מדברים על זה.

 

חומרי מיתר לגיטרה

 

מיתרי הגיטרה הסטנדרטיים שלך יהיו עם ליבת פלדה שעטופה בחוט דק נוסף בשכבה. החומר החיצוני הזה יכול להיות הרבה דברים. אנחנו מדברים על פלדה, פליז, אלומיניום, ברונזה או אחרים. איזו אחת מהבחירות הללו היא הטובה ביותר עבורך תלויה באיזה סוג של טון אתה עוקב, וכמה נוח לך לנגן את סט המיתרים הספציפי הזה.

 

כשמדובר בגיטרות חשמליות, מציאת מד המיתר הנכון היא 95% מהעבודה. בניגוד לאמונה הרווחת, מיתרים קלים יותר אינם שם בכדי לספק נוחות רבה יותר. הם למעשה הרבה יותר קל לעבוד איתם במספר דרכים שונות.

 

כמו תמיד, ז'אנר המוזיקה שאתה מעוניין וסגנון הנגינה שלך יהיה גורם מרכזי בעת ההחלטה באיזה מד מיתרים אתה רוצה לנסות. אם אתה מנגן משהו כמו בלוז או רוק, מד קל יותר יהיה מספיק והותר לך לבטא את עצמך הרבה יותר קל בעזרת מיתרים 'רכים' יותר.

 

מצד שני, אלה שמשחקים מתכת הולכים לחפש קבוצה טובה של מיתרי מד כבדים. בתרחיש ספציפי זה, מיתרי מד כבדים יותר יעניקו לטון שלכם הרבה יותר מתח. רק כדי להוסיף לנושא לפני שאנחנו ממשיכים הלאה, אפשר אפילו לגרום למיתרי מד קל יותר להישמע כבד.

 

זהו הלקח שלמד בילי גיבונס לאחר 30 פלוס של גיטרה מתלהמת. עם מעט לצבוט, אתה יכול לכוונן את הטון הכבד הזה אפילו עם סט של מיתרים רכים למדי.

 

עם זאת, יצרני מיתרי הגיטרה יצאו מגדרם כדי לענות על צרכי השוק. בחירה מאוד של מד מיתרי עבור מי שמנגן ז'אנרים אגרסיביים יותר של מוזיקה היא להשיג סט שיש בו שלושה מיתרים הנמוכים ביותר במד כבד, ואילו השלושה הגבוהים יותר הם מסט מד קל.

 

בדרך זו אתה משתפר משני העולמות מבלי שתצטרך לקנות שני סטים שונים. המיתרים הגבוהים והרכים יותר הם נהדרים לסולואים או לעבודות 'קליניות' דומות, בעוד שהמיתרים הנמוכים יותר כבדים אורזים את כל הטון הדרוש לקצב נהיגה קשה.

 

עיין ברשימת מיתרי הגיטרה המומלצים שלנו, גלה אילו דגמים הם כרגע המבטיחים ביותר.

 

מתי להחליף מיתרי גיטרה?

 

when-to-change-guitar-strings ככל שעוברים פעמים שאתה משתמש בגיטרה שלך לעיתים קרובות, המיתרים יתחילו לאבד לאט חלק מהתכונות הקוליות שלהם. ברגע שזה יקרה, תרצה לשנות אותם לסט חדש לגמרי. ניתן לראות זאת בצורה הטובה ביותר על גיטרות חשמליות. כאשר יש לך סט ישן של מיתרים בגיטרה חשמלית, הטון שלך יהפוך עמום ובוצי.

 

החלפת מיתריך בצורה מתוזמנת תבטיח שתקבל תמיד את הביצועים הטובים ביותר מהגיטרה שלך. בנימה דומה, אם אתם מתכננים להקליט מוזיקה, אתם בהחלט תרצו להחליף את המיתרים לפני שאתם נכנסים לאולפן ההקלטות.

 

זו בין טעויות הטירוף הנפוצות ביותר. הנדסת סאונד הגיעה די רחוקה בשלב זה, אבל יש רק כל כך הרבה גיהוץ שניתן לעשות למסלול.

 

כיצד לשמור על מיתרי הגיטרה שלך?

 

how-to-maintain-your-guitar-strings תחזוקת מיתרי הגיטרה פשוטה למדי וישר קדימה. אחד האויבים הגדולים של מיתרי הגיטרה הוא זיעה. לחות ומתכת לא מתערבבים היטב, וקורוזיה היא סוגיה אמיתית. אם אתה מנגן הרבה על הבמה, תתחיל להזיע, שרובו ילך היישר לגיטרה שלך.

 

גם אם אתה משתמש ברצועות זיעה, תהיה מספיק זיעה על לוח הזמנים שלך לאחר שתסיים. הדרך הקלה ביותר להפחית את הסיכון לקורוזיה היא לנגב את הגיטרה במגבת אחרי כל הופעה. בדרך זו תחסל את כל הזיעה הנוספת ותתן למיתרים שלך סיכוי לאורך חיים הרבה יותר ארוך,

 

מסקנה

 

בסופו של יום, ייקח קצת את המיתר הנכון. כנראה שתעבור על מגוון דגמים שונים לפני שתמצא משהו שהכי מתאים לך. תהליך זה הוא מהנדירים שבהם ניסוי וטעייה הם עדיין הדרך היעילה ביותר לפתור את נושא מיתרי הגיטרה.

 

ברגע שתגלה איזו סט אתה הכי אוהב, אתה בוודאי תרצה שיהיה לפחות ערכה נוספת שלמה אחת איפשהו. לא משנה כמה חזק היצרן אומר שהמוצר שלהם הוא, מיתרי הגיטרה נשברים. כשזה יקרה, תרצה להגדיר איתך גיבוי רק למקרה. האחד הוא המינימום היחיד, בעוד שלנגני גיטרה יש אפילו יותר.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..