מי המציא את הגיטרה האקוסטית?

Who invented the acoustic guitar?

 

מקורות הגיטרה האקוסטית משתנים בהתאם למי שאתה שואל. אנו יכולים לעקוב אחר מכשירים מוקדמים דמויי גיטרה לכל קצוות תבל, לכל אחד סיפור פנטסטי. יש אפילו ייצוגים מפורשים של כלים דמויי גיטרה שנמצאו בגילופים עתיקים, עד 3300 שנה (גילופים חיתיים שנמצאו בטורקיה).

 

לאורך הזמן היו אינספור וריאציות בגיטרה. עלינו להתמקד בהתקדמות שהובילה אותנו בצורה הברורה ביותר לצורת הגיטרה האקוסטית המודרנית כפי שאנו מכירים אותה כיום. בדרך זו אנו יכולים לענות בצורה מדויקת יותר על השאלה, מי המציא את הגיטרה האקוסטית?

 

אנטוניו דה טורס יוראדו

 

זה מוביל אותנו לאדם אחד, אנטוניו דה טורס ג'וראדו.

 

אנטוניו דה טורס ג'וראדו היה מוזיקאי בן המאה ה -19 אשר זוכה לזכותו בעיצוב הגיטרה האקוסטית המודרנית , בערך בשנת 1850. הוא שינה את הפרופורציות של הגיטרה האקוסטית הקיימת, כדי לתת לה תכונות מוגדרות יותר. השינויים הגלויים ביותר הם הגוף המורחב והמותניים הצרות. הוא גם החליף יתדות עץ במכשירים מכניים.

 

בסך הכל, העיצוב שלו היה גדול יותר מהגיטרה הקלאסית הטיפוסית של אותה תקופה.

 

הוא היה מוזיקאי ומעצב חדשני במיוחד שביצע שינויים בגיטרה שמעבר להופעתה. אחד החידושים שזכו לשבחים ביותר היה הכנסת חסמי אוהדים בגוף הגיטרה. סרזול מאוורר מתייחס לעיצוב שלו לדפוס הפנימי של חיזוקי עץ. סריקה קיימת כדי להגן על החלק העליון והגב של הגיטרה, ומונעת מהתמוטטות הכלי בלחץ.

 

לעיצובו הייתה השפעה דרמטית על צליל הגיטרה האקוסטית. הצליל היה כעת עשיר יותר, עבה יותר, חזק יותר ומהדהד יותר. זה היה גם הזרז של לוטייה בכל רחבי אירופה להתחיל להעתיק את העיצוב שלו.

 

כריסטיאן פרדריק מרטין וה- X-Brace

 

בינתיים (או כמה עשורים קודם לכן), בארצות הברית, גיטרות נמתחו בדרך כלל במיתרי פלדה שהפעילו לחץ גדול יותר על גוף הגיטרה. לוטייה אמריקנית ילידת גרמניה בשם כריסטיאן פרדריק מרטין עיצבה סד X בסביבות 1830. סד ה- X היה חזק בהרבה ויכול היה להתמודד עם לחץ מיתרי הפלדה בקלות.

 

כריסטיאן פרדריק מרטין אחראי גם על עיצוב הגיטרה העליונה השטוחה. העיצוב של מרטין, עם מיתרי הפלדה ההדוקים, התאים יותר למשחק במבחר מאשר אצבעות. שינוי זה ראה את עליית המוזיקה מבוססת האקורדים לעומת הסגנון הספרדי / הקלאסי של גיטרותיו של אנטוניו דה טורס ג'וראדו.

 

הגיטרות של אנטוניו דה טורס ג'וראדו הגיעו כעת לארצות הברית, על ידי המהגרים האירופים. אפילו עם חסימת המאוורר החדשנית, הלחץ שהגיע ממיתרי פלדה היה נושא. מה שבסופו של דבר הוא שילוב של חידושים משני המוזיקאים האלה החושבים קדימה.

 

זה הוגן לומר שהגיטרה האקוסטית המודרנית לא תהיה זהה ללא אף אחד מהמעצבים האלה. אז זה לא יהיה נכון להזכיר אחד בלי השני. ה- X-Brace של כריסטיאן פרדריק מרטין הוא אחד החידושים הקריטיים ביותר בתולדות הגיטרה האקוסטית. עם זאת, נקודת המוצא היא תמיד אנטוניו דה טורס ג'וראדו והשינויים שלו בגוף הגיטרה. שינויים אלה היו תוכנית התבנית לצורות הגוף האקוסטיות המוכרות ביותר שיש לנו כיום.

 

תמונה ראשית: רישיון Pixabay, מאת הילרי קלארק , דרך Pixabay

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..