איך לעשות גיטרה אקוסטית

How to mic an acoustic guitar

 

כאשר טנדרים תוכננו לגיטרות אקוסטיות – בין אם זה סוג המגנט / סליל המסורתי שמתלפף בחור הקול או בסוג האוכף פייזו המשמש בדרך כלל – זה נחשב לדבר הגדול ביותר מאז המותח. חשוב על זה – לא להתעסק יותר עם לנסות להשתמש במיקרופון כדי להגביר את האקוסטי שלך. פשוט חבר ושחק. האם זה הפיתרון הטוב ביותר לביצוע מיקרופון לגיטרה אקוסטית?

 

חכה שם, קאובוי (או בוקרת) … אולי לא …

 

מדוע עלי להשתמש במיקרופון באקוסטיקה שלי?

 

אמנם נכון שמערכות איסוף וקדם קדם מודרניות מציעות רמת נוחות ששימוש במיקרופון אינו יכול להתאים, אך עדיין יש כמה סיבות מדוע השימוש במיקרופון בגיטרה אקוסטית הוא למעשה הדבר הטוב ביותר לעשות.

 

אחת הסיבות לכך היא ש הוא גיטרה עצמה – בדגמים רבים (ישנים וחדשים כאחד) לא מותקן איסוף סוג כלשהו, ​​ובמקרים מסוימים, זה אולי לא הצעד הטוב ביותר להתקנת אחד (למשל, לחתוך למרטין וינטג '… זה יכול להיות דבר רע).

 

סיבה נוספת היא הטון. טנדרים – ללא קשר לטכנולוגיה המשמשת – עשויים שלא לתת ייצוג אמיתי של איך האקוסטי שלכם נשמע בפועל. זה אולי חשוב יותר בסביבת הקלטות, אבל זה יכול להיות משמעותי באותה מידה במצב חי שבו אתה רוצה שהקהל שלך יעריך את הטון המלא והעשיר שיש לך כשאתה מנגן 'לא מנותק'.

 

כיצד אוכל להשתמש במיקרופון בגיטרה אקוסטית?

 

יש הרבה גורמים שיש לקחת בחשבון ושאלות לענות עליהם – במיוחד אם אתה חדש בטכניקה זו – אז בואו ניקח כמה דקות לבדוק את האפשרויות. נראה כי האפשרויות הללו אינן אינסופיות, בוודאות, כך שהבנה מסוימת של כל המעורבים רק תועיל לך.

 

איזה סוג של מיקרופון הכי מתאים לגיטרה אקוסטית?

 

סוג המיקרופון שעליך להשתמש בו הוא חשוב, מכיוון שהוא יכול לגרום או לשבור עד כמה הצליל שלך מדויק. בדרך כלל מעדיפים מיקרופונים של הקבל בתרחיש זה. לאלו שאינם מיומנים במיקרופון, מיקרופון עיבוי מיועד לעבוד טוב יותר עם צלילים רכים ועדינים יותר בנוסף לשכפול טוב יותר של תדרים גבוהים.

 

נוסף על כך, עליך לקחת בחשבון איזה סוג של מיקרופון condenser אתה צריך להשתמש בגיטרה אקוסטית. בדרך כלל תמצא דיאפרגמה קטנה ודגמי דיאפרגמה גדולים. אלה הקטנים יותר מתאימים להשגת שכפול הצליל המדויק ביותר, בעוד שסרעפת גדולה היא הטובה ביותר לדינמיקה וביטוי.

 

עם זאת, אין שום דבר שמונע ממך להתנסות בסוגים וסוגים שונים של מיקרופונים. יתכן שתיתקל בשילוב שפוגע ב'נקודה המתוקה 'הקולית שלך.

 

איפה אני ממקם את המיקרופון?

 

זה אולי נראה כמו פרט מינורי, אבל זה חשוב ביותר. מיקום המיקרופון ביחס לגיטרה הוא גורם גדול באיכות הכללית של הצליל שתקבלו בקצה השני של המיקרופון.

 

זה אולי נראה כמו השכל הישר למקם את המיקרופון ממש לפני חור הקול, אך אנו ממליצים נגד זה. חור הצליל יכול להיחשב כתותח בהקשר זה, כשכל גלי הקול והעוצמה יוצאים ישר החוצה. זה אולי קצת מכריע, לאו דווקא מנקודת מבט של 'כוח' או 'כוח', אלא מתוך הבחנה של נקודות EQ שונות (כלומר, תדרים נמוכים עשויים להכריע את השיאים).

 

אין מקום 'הכי טוב' מבחינת מיקום המיקרופון, כי הכל תלוי במה שאתה מחפש להשיג. בדרך כלל תקבל דגש רב יותר על תדרים גבוהים יותר אם המיקרופון שלך ממוקם לכיוון הצוואר (נקודת התייחסות טובה היא סביב הסיבוב ה -12).

 

מחפש יותר סוף תחתון? הזיזו את המיקרופון יותר לכיוון הגשר, וייתכן שלא יזיק לו להגדיר אותו גבוה יותר, כך שהוא קרוב יותר למיתרי הבס.

 

האם אוכל להשתמש בשני מיקרופונים בו זמנית?

 

בהחלט! למעשה, שימוש בשני מיקרופונים עשוי להיות דרך נהדרת להשלים את הטון הכללי. אתה יכול להתנסות בכך שאחד קרוב יותר לצוואר כשאתה נמצא ליד הגשר … או שאתה יכול לנסות טכניקות מרחק שונות כשאתה קרוב יותר (בסביבות 12 ") ואחד נמצא רחוק יותר (כמה מטרים).

 

האם יש הבדל בטכניקת המיקום של המיקרופון בין הגדרה חיה לסביבת הקלטה?

 

כן. יש בטוח שכן.

 

רבות מהטכניקות בהן דיברנו מושלמות לביצוע באולפן. אם אתה משחק בשידור חי, יש כמה דברים שהם פשוט השכל הישר.

 

לדוגמא, מיקרופון אחד בדרך כלל יהיה יותר ממספיק להופעה. חלקו מסתכם גם בפשטות – שימוש בפחות מיקרופונים פירושו שיש פחות הגדרה, בדיקת קול, דאגה לא לעבוד וכו '.

 

גם גורם המרחק הוא גדול. סביבות הסטודיו נשלטות יחסית, וברגע שהמיקרופון (או המיקרופונים) שלך מוגדר, בדרך כלל לא תעבור יותר מדי – אתה צריך להתרכז בלהשיג את המושלם המושלם הזה, נכון?

 

הופעה חיה היא חיה אחרת לגמרי. זוהי הצהרה הוגנת לומר שברגע שאתה מקבל את "הרגע" על הופעה, אתה עשוי להיות קצת יותר מונפש ממה שהיית עושה באולפן. אמנם השימוש במיקרופון במקרה זה זה בסדר גמור, עליכם להקפיד לא להסתובב יותר מדי.

 

תצאי מחוץ לטווח המיקרופון, או שתכה אותו. וזה רע.

 

עטוף את זה …

 

כמו ברוב הדברים שקשורים למוזיקה וכלי נגינה, אין ממש כלל מהיר ומהיר לגבי 'הדרך הטובה ביותר' לעשות משהו. הדרך הטובה ביותר לומר את 'הדרך הטובה ביותר' היא לתת לאוזניים להיות המדריך שלך. עם זאת, יש כמה הנחיות בסיסיות שיש בהן כדי לעזור לך לחסוך זמן.

 

כשמדובר בשימוש במיקרופון בגיטרה אקוסטית, אנו ממליצים להשתמש במיקרופון קבלים באיכות טובה, יחד עם קביעת המיקום המעניק לך את ההפקה הטובה ביותר של הצליל. בנוסף, ישנם כמה הבדלים בין השמעה של הופעה חיה לבין הנחת רצועות באולפן, לכן הקפידו להשתמש בטכניקות המתאימות למצב.

 

הכל בך עכשיו … אתה מוכן לשחרר את הטוב האקוסטי שלך בעולם!

 

תמונה ראשית: רישיון Pixabay, מאת Pexels , דרך Pixabay

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..