באיזו תדירות להחליף מיתרי גיטרה: שאלתך נענתה

How often guitar strings should be changed

 

מיתרי הגיטרה יכולים להיות אחד ההיבטים שהתעלמו מהנגינה בגיטרה, שיכולים לגרום לכם להישמע נהדר. הם אולי נראים חסרי חשיבות יחסית, אך דבר לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת!

 

הכרת כל הניואנסים הקטנים כיצד הם יכולים להשפיע על מאמץ הנגינה והטון שלך יכולה לעשות את כל ההבדל בעולם. פרטים הנופלים בדלי זה כוללים מד מחרוזת, סוג חומר ומצופה לעומת לא מצופה (בין היתר) – וגורם אחד גדול הוא כאשר הגיע הזמן לשנות את המיתרים שלך לסט חדש לגמרי.

 

אז אולי תוהים באיזו תדירות להחליף מיתרי גיטרה.

 

למען האמת, אין כאן כלל מהיר ומהיר. עובדה שאיכות המיתרים (ולכן איכות הצליל) תידרדר עם הזמן, במיוחד אם אתה משחק הרבה. זו השפלה זו – וכמה היא משפיעה על ההעדפות שלך – שקובעת בדרך כלל באיזו תדירות תחליף את המיתרים הישנים שלך לחדשים. בואו נסתכל על כמה תרחישים נפוצים שבהם ייתכן שיהיה צורך בשינוי מחרוזת (או WILL) …

 

באיזו תדירות להחליף מיתרי גיטרה זה כל הטון, מותק!

 

יתכן ותבחין שהגיטרה שלך נשמעת הרבה יותר בהירה ונעימה יותר רק לאחר החלפת מיתרים טריים. הסיבה לכך היא שכל הלכלוך והזיהום המצטבר עם הזמן כבר לא קיים. עם זאת, יש שחקנים שמעדיפים את הצליל של מיתרים ישנים או מתים.

 

החלפת מיתרים רק על בסיס האופן בו הם נשמעים אינה תמיד האינדיקטור הטוב ביותר. במצב זה, זה בסך הכל עניין של העדפה אישית – אם אתה רוצה לשמור על דברים שנשמעים רעננים, ייתכן שתבחר לשנות אותם לעתים קרובות יותר. התבונן בצד ההפוך של זה – אחד מחברי הצוות שלנו כאן ב- GuitarFella גאה בעובדה שהוא לא שינה את המיתרים שלו במשך יותר משנתיים – וזה אחרי איזה חיבוק די כבד!

 

יציבות כוונון איננה … יציבה

 

ישנם כמה אינדיקטורים לכך שהסוף מתקרב לחיי המיתרים שלך, אך עבר איך הם נשמעים. אם אתה מגלה שהגיטרה שלך פשוט לא תישאר כהלכה כמו פעם, ייתכן ששינוי מחרוזת יהיה בעתיד שלך.

 

זה נכון במיוחד אם אתה מוצא את עצמך נתקל בבעיות בשלושת המיתרים שלא נפתלו – הראשון (הרזה ביותר) עד השלישי (בדרך כלל מכוון להיות תו G). אקורדים פשוט לא נשמעים כמו שצריך, ותתעסק בזה הרבה יותר ממה שבדרך כלל היית עושה.

 

התמוטטות!

 

זמן מפתח נוסף להחלפת מחרוזת הוא מתי – ניחשתם נכון – הוא נשבר. קשה להמשיך להמשיך כשאתה חסר מחרוזת! יתכן שתצליחי להתחמק מזה בסגנון חי עד סוף השיר אם אתה מנגן בגיטרה עם גשר קבוע, אבל אם אתה משתמש בטרמולו צף אז תשכח מזה – שינוי המתח די יהיה הוצא את הכוונון שלך איפה שתישמע כמו חבורה של חתולים שנלחמים בתיק. ואף אחד לא רוצה לשמוע את זה …

 

ישנם כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי למנוע זאת מלהתרחש מוקדם יותר מאוחר. גורם גדול הוא לנסות לשמור על כמות 'הדברים' אשר בהכרח תנחת על המיתרים שלך לאורך זמן. השתמש בבד גיטרה באיכות טובה (זמין בכל חנות גיטרה או כלי נגינה) כדי למחוק את לוח הזכוכית לאחר שתסיים לנגן. חלק מהשחקנים אף מחליקים את הבד בין המיתרים והצוואר כדי לנסות להשיג מהם יותר מהלכלוך והזיעה שהצטברו מאצבעותיך.

 

איך שאתה משחק יכול להיות גורם ענק גם כן. אם אתה הטיפוס שנוטה להניח קצת כבד עם הבחירה שלך, או שאתה אוהב לכופף מיתר לחמש סיבובים רק בגלל שאתה מרגיש את זה וברגע, אתה מועמד ראשוני לאיזה שבירה במיתר בלתי צפוי . טון את זה, טייגר! זאת, או שתרצה להתנסות במיתרי מד עבים יותר. אלה יכולים להציג שינויים בטון ובוודאי שישנו את התחושה של הגיטרה שלכם ואת אופן הנגינה שלה, כך שבסופו של דבר עליכם לבחור מה תהיה הפשרה הטובה ביותר לטעמכם במקרה זה.

 

קורוזיה ישנה והזנחה רגילה

 

גיטרה טובה, ממש כמו כל דבר שראוי שיהיה לו, זקוקה לאחזקה שוטפת ולהיות מטופלת בו. לפעמים מיתרים פשוט משתתפים לאורך זמן בגלל גיל והזנחה. זה יהיה ברור ברגע שתאסוף אותו ותנסה לשחק. מיתרים מקולקלים מדי עשויים להרגיש כאילו אתה משחק חתיכות תיל, והטון יהיה 'פחות מהממים'.

 

הפחתת הנזק

 

תחזוקה מתוכננת וותיקה וטובה בכל הקשור למיתרים שלך יכולה להיות המפתח לשמירה על הגיטרה שלך להישמע ולנגן בצורה העליונה לפי העדפותיך. שחקנים רבים יסתכלו על מיתרי החלפה כמו החלפת השמן במכונית שלכם – זה נעשה בתדירות קבועה. זה עשוי להיות תלוי במספר ההופעות שאתה משחק, או שזה יכול להיות פרק זמן של כל כמה חודשים.

 

זו אמירה הוגנת לומר שאתה יכול להימנע מרוב הבעיות שדיברנו עליהן (טון תת-תקני, כוונון יציבות, שבירה) על ידי שמירה על העדפות. זה חשוב במיוחד בהתבסס על סוג השחקן שאתה גם כן. בואו נודה בזה – אם אתה פשוט מנגן קצת בחדר השינה שלך או באולפן הביתי, ובכן, זה יכול להיות עולמות חוץ מגיטריסט חזק מאוד שמתקיף את המיתרים במשך שעות בלילה. בסופו של דבר, עליכם להסתפק במה הגיוני לצרכים שלכם.

 

הדבר היחיד שמתמיד הוא שינוי … במחרוזות שלך!

 

החלפת המיתרים בגיטרה שלך אינה עניין של אם; זה לגמרי עניין של מתי. לדעת אילו סימנים לחפש כשכישלון מיתרים קטסטרופלי יגיע יעזור לך להימנע מאסון (במקרה הרע) וגם יאפשר לך לשמור על הגיטרה שלך להישמע ולנגן לטעמך (במקרה הטוב). שינויי מחרוזת הם זולים יחסית ולא נדרשים זמן רב כל כך, אנו ממליצים להישאר על כל הדברים הטובים ביותר שאתה יכול.

 

תמונה ראשית: רישיון Pixabay, מאת RyanMcGuire , דרך Pixabay

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..