גיטרות בלוז – סלילים בודדים או האמבוקרים

blues-guitars-single-coils-or-humbuckers-600x268

 

בלוז הוא ז'אנר מאוד מוסיקלי של מוסיקה כשמדובר בהגדרת הטונים וההילוכים המומלצים. כמעט כל סוג של גיטרה מקובל, לאור העובדה שיש לו מספיק טווח ונאמנות. אתה יכול למצוא תכונות אלה במספר גדול של גיטרות, למעט בדגמים מסוימים שמותאמים באופן ברור לקבלת תפוקה גבוהה יותר. כל זה מקשה מאוד להצביע על הגיטרה הבלוז המושלמת, רק מוסיף יותר בלבול כאשר מתחילים מתחילים לבקש עצות. מצד שני, זהו עוד יופי של בלוז.

 

באופן כללי ניתן להשתמש בסליליות בודדות והן בהמפוצ'רים לבלוז. לשני סוגי הטנדרים האלה היתרונות והחסרונות שלהם. איזה מהם יהיה קרוב יותר למה שאתה צריך יהיה תלוי במידה רבה בסגנון המשחק שלך, ובטון הספציפי שאתה הולך אליו. מטרת המאמר היא לברר מהם היתרונות שיש לכל אחד מהטנדרים הללו להציע וכיצד תוכלו לקבוע אם סוג אחד טוב יותר עבורכם מאשר האחר. עם זאת נאמר, בואו נקפוץ ישר פנימה.

 

סלילים בודדים או האמבוקרים

 

humbuckers-2-300x300 מרבית נגני הבלוז הישנים מבית הספר יגידו לך ששום דבר לא יכול להחליף קבוצה טובה של זבובים. ישנן כמה סיבות לקו החשיבה הזה. למרות שרוב נגני הגיטרה חושבים על צליל כבד כשמישהו מזכיר האמבוקרים, לטנדר מסוג זה יש טווח שמאפשר לו לייצר חום רב כאשר משתמשים בו בנפחים נמוכים יותר, או בערוצים נקיים. מסיבה זו בלבד, תוכלו לראות בדרך כלל הרבה יותר גיטרות עם האמבוקרים מאשר סלילים בודדים המשמשים במוזיקת ​​הבלוז. עם זאת, מה אם אתה לא רוצה גוון בלוז וינטג 'שמן?

 

במקרה כזה, טנדרים עם סליל בודד עשויים להיות פיתרון טוב יותר עבורך. אם אתה חושב על זה, כמה מהאגדות הבלוז הפופולריות ביותר השתמשו – ועדיין משתמשים בהן – בסטראטוקסטרס הפנדר. לשם השוואה, הטון של קבוצה מכובדת של סלילים יחידים יגדיל את ההגדרה ואת הבהירות הכללית.

 

למרות מספר גדול של נגני בלוז פופולריים המשתמשים בו כמו אריק קלפטון, סאני לנדת 'ואחרים, סטרטס הם בדרך כלל מיעוט. אחד הנושאים העיקריים שיש לאנשים עם גיטרות סליל בודדות כמו סטרטס הוא זמזם הטנדר. זו תקלה אינהרנטית של סלילים יחידים, לא משנה מי יוצר אותם. הצורך להתמודד עם זמזם הגורים מחייב אותך להפעיל יותר שליטה וטיפול בכדי למזער את ההשפעות הללו. יש אנשים שמצליחים עם זה בעוד שאחרים לא. שוב, זה תלוי באיזה סוג צליל אתם הולכים.

 

אם אתה רק מתחיל לצאת לדרך ואתה רוצה לקנות גיטרה שמסוגלת גם לנגן בלוז בין השאר, אנו בהחלט ממליצים לך לפלס את המסלול של האמבור. הם יתנו לכם הרבה יותר מקום לעבוד איתם כשאתם בונים חוויה ומפתחים את הטעם שלכם. עיין במאמר זה על קניות בגיטרה בלוז.

 

single-coils-2-300x300 מלבד זאת, האמבוקרים נהדרים בדרך כלל כמעט לכל ז'אנר של מוזיקה. אם החלטתם שבלוז זה לא ממש משהו שתרצו לחפש אחריו, הגיטרה עם סט הגון של האמבוקרים תאפשר לכם לעבור לז'אנר אחר לגמרי עם הכי פחות סוגיות.

 

ברגע שתתפתח כנגן גיטרה, וליתר דיוק נגן גיטרה בלוז, הבחירה בגיטרה לאט לאט תעבור לכאן או לכאן. באותו הרגע תדע בדיוק איך אתה רוצה שהטון שלך יהיה, ותבחן את האפשרויות שלך בצורה שתואמת את הטעם החדש שלך.

 

בחירת הטנדרים חשובה בהחלט, אך לא בכל תרחיש. בעקבות התקן הבלתי כתוב של קהילת הגיטרות, אתם יודעים שמתחילים יקנו גיטרה בר השגה וייקחו אותה משם. בטווח המחירים הזה, איכות הטנדרים שאתה צריך להתמודד איתם כמעט לא תהיה משהו שהיית רוצה לבנות ממנו את הטון. רוב הגיטרות החדשות בעלות הזולה יישמעו מלאכותיות במקצת כשמשתמשים בהן בכחול. במצב כזה, שני עיצובי הטנדר יהיו מוגבלים מאוד וזה גורם שכדאי לשים אליו לב רב.

 

ניסיון להבין את הגיטרה הטובה ביותר עבורך בנקודה זו הוא בלתי אפשרי גבולי, אבל כמו שאמרנו בעבר, האמבוקרים יעניקו לך את המפץ הכי טוב לתקופה של הדולר. לאחר שתהיה מנוסה יותר ותחליט לחדש את האוסף שלך, רוב הסיכויים שתדע בדיוק מה אתה מחפש מבחינת הטון הבלוז.

 

מסקנה

 

single-coil-vs-humbucker

 

הבחירה בין טנדרים סליל בודד לבין האמבוקרים קשה לעתים קרובות על נגני גיטרה מסוימים. בעקבות כלל האצבע, סט של האמבוקים יתפקד טוב בהרבה מסלילים בודדים. מצד שני, אם אתה מעריך את הבהירות וההגדרה הקולית, סביר להניח ששכבה מסוג כלשהו תהיה בדיוק מה שאתה צריך.

 

לפני שתקבל החלטה, יש משהו שאתה בהחלט צריך לזכור. סוג הטון שתסיים איתו יהיה תלוי במידה רבה בסגנון הנגינה שלך וביכולת למצות את הפוטנציאל הגיטרה שלך במלואו.

 

בתכנית הדברים הגדולה הזו, בחירת הטון שלך תהיה הגורם המכריע בכל התהליך. אם אתה חושש לשנות את דעתך איפשהו בהמשך הדרך, אל תהיה. עצם השינוי הזה הוא בדיוק מה שמפריד בין נגני בלוז טובים לבין בינוניים. לראשונים לא תהיה בעיה למכור את הציוד הנוכחי שלהם כדי להשיג משהו שמתאים יותר לטעמם. הניסוי בהחלט טוב, וכדאי בהחלט להחזיק את כל האפשרויות שעל השולחן.

 

עם כל הדברים האלה על הסף, תרגישו חופשי להתעמק קצת בקטע העסיסי ולהציץ ברשימת הגיטרות הבלוז העליונה שלנו. תתנדנד, חברים!

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..