דוושות Fuzz – גרמניום VS סיליקון

germanium-vs-silicone

 

דוושות fuzz הן מה דוושות אפקט הגיטרה הוותיקות ביותר עד כה. ככאלה, הם ראו מספר התפתחות במהלך השנים. בין אלה, החשוב ביותר הוא בחירת החומרים מהם עשויים הטרנזיסטורים בפדלים. הראשון בו נעשה שימוש היה גרמניום, שהוחלף מאוחר יותר בסיליקון. שינוי זה לא רק העניק לנו טעם חדש של התלקחות, אלא שהוא גם חילק את הקהילה ויצר את אחד מסכסוכי הדעות הגדולים ביותר בעולם הגיטרה.

 

היום ננסה לתת לך תשובה כנה לאיזה מסוג fuzz אלה עדיף. כשמדברים על נושאים רגישים כמו זה, חשוב לשמור על ראש פתוח ונטול פניות. למרות זאת, כנראה שיהיו כמה נגני גיטרה שלא יסכימו עם מה שיש לנו לומר.

 

גרמניום וסיליקון – מה ההבדל?

 

eae80974-e959-4023-aad0-e507fb67548f כל דוושות הפאוץ משתמשים בטרנזיסטורים מבוססי גרמניום או בסרטים מבוססי סיליקון כדי לגרום לגזירת אותות. גרמניום היה החומר ששימש במודלים הקדומים ביותר של דוושות fuzz לפני שנחשף כל תכונות הסיליקון. כשזה קרה, הרבה יצרנים ויתרו על גרמניום אך ורק מסיבות מעשיות.

 

הסיליקון היה אמין יותר, שופע יותר ולכן זול יותר לשימוש. לפני שנמשיך הלאה, הידיעה להשתמש בדוושת fuzz תאפשר לך להשיג תוצאות מספקות מכל דוושת fuzz שאתה מניח עליה את הידיים שלך, לא משנה לאיזו קבוצה הם שייכים. אם תרצה לדעת יותר על נושא זה, עיין במדריך הקצר שלנו .

 

המעבר מגרמניום לסיליקון לרוע המזל לא התרחש בלי לגרום לתוצאות מסוימות, שחומרתן תלויה עם מי אתה מדבר. הטון של שני סוגים אלה של דוושות fuzz התגלה כשונה במובנים מסוימים. נתחיל קודם עם גרמניום.

 

דוושות גרמניום פוז

 

לכל הדעות, דוושות fuzz של גרמניום רכות וחלקות יותר בקצוות מאשר עמיתיהם הסיליקון. אתה יכול להשוות את הטון שלהם לזה של מגבר צינור וינטאג '. דוושות אלה מאפשרות לך לשמור על ביטוי רב במהלך השימוש, בעוד שאוהדי גרמניום אדוקים פשוט אומרים שהם נשמעים אורגניים יותר. אלה הם חלק מהיתרונות הברורים ביותר של דוושות fuzz מבוסס גרמניום. עם זאת, גרמניום מביא מגוון של בעיות שיכולות להשפיע על חווית המשחק שלך.

 

הגרמניום עצמו הוא לא החומר העקבי ביותר לשימוש בדוושות אפקט הגיטרה. זה רגיש לטמפרטורה ולמטען חשמלי. במילים פשוטות, ייתכן שהטון שהיה לך אתמול לא יהיה הטון שעומד לרשותך יומיים אחרי, למרות שלא נגעת בפקדים על הדוושה.

 

זה היה נושא כה גדול, עד שתרגיל רגיל היה לקרר מדי את הדוושות במקרר לפני שהשתמש בהן באולפן הקלטות. אם אתה רק נכנס לעולם דוושות הפאזל, גרמניום עשוי להיות הסוג הקשה יותר לחדד את כישוריך.

 

דוושות סיליקון פוז

 

silicon-fuzz כאשר סיליקון הוצג לתעשיית האפקטים של הגיטרה, הוא החדיר הרבה עקביות בדוושות האפקטים. תיבות הפאזל כבר לא סבלו מהנושאים שהזכרנו קודם, ותקבלו תוצאות עקביות בכל פעם שתחבר את הדוושה לשרשרת האותות שלך. עם זאת, אמינות חדשה זו הגיעה למחיר שרבים לא היו מוכנים לשלם עדיין.

 

דוושות fuzz מבוססות סיליקון איבדו כמות נכונה של תכונות שרוב נגני הגיטרה חיפשו בסוג זה של אפקט. הם עברו מחמימות ונינוחות לקליניות וחדות. עבור חלקם לא היה הרבה הבדל בכלל, אבל אחרים פשוט לא הצליחו לבקש את הטון החדש.

 

למרבה הצער, הסיליקון היה כל כך קל למקור וכל כך בר השגה, עד שרוב יצרני דוושות הפאוץ החליטו לנסוע בדרך זו. דוושות מבוססות גרמניום התקשו למצוא יותר ויותר קשה, והעלו את מחירן בשוק המשומש.

 

כפי שאתה יכול לדעת, גם לדוושות הגרומניום וגם לפוקס הסיליקון יש יתרונות וחסרונות. לא הוגן לומר שאחד טוב יותר מהשני מכיוון שהם מציעים חוויה מסוג אחר. לאחרונה, כמה מותגים החלו לייצר דוושות fuzz היברידיות ששילבו את העקביות של טרנזיסטורי סיליקון והשתמשו בהן כדי להניע טרנזיסטורי גרמניום משניים.

 

סוג זה של דוושה עדיין יש כמה דרכים לעבור מבחינת גיהוץ הקמטים, אך הרעיון בהחלט נשמע מבטיח.

 

נסיבה נוספת שמכות את דוושות הגרומניום הפאוץ החדשות היא מחירם. חומר זה לא נעשה קל יותר למקור, ועלויות הייצור נותרו גבוהות יחסית. אם אתה רוצה להחזיק דוושת גרמניום, אתה צריך להיות מוכן להוציא סכום כסף הגון. חלק טוב מהמשתמשים פשוט הולך על דוושות הסיליקון מסיבה זו בלבד.

 

מסקנה

 

Fuzz הוא אחד האפקטים הללו שבאמת דורשים מכם להתאמץ בכדי להשיג את הביצועים הטובים ביותר. הצגת הסיליקון שינתה את זה במידה מסוימת, אך ליבת ההשפעה הזו על האות שלך נותרה במידה רבה זהה. בחירה בין סיליקון לגרמניום היא החלטה שעליך לקבל על סמך העדפה אישית שלך.

 

הדרך הטובה ביותר לדעת איזו מהן תעבוד טוב יותר עבורך היא לנסות ולנסות את שני הדוושות מסוג זה בשידור חי. אלה עם סיליקון יהיו זולים יותר ועקביים יותר בביצועים שלהם, כך שאם לא אכפת לכם לטון קצת יותר קר, תוכלו להשיג לעצמכם קופסת fuzz מעולה במחיר סביר.

 

עם זאת, אם יש לך טעם מאוד מובהק וגרמניום הוא הדבר היחיד שעושה את זה בשבילך, לכי על גרמניום פוז. במהותה, הוויכוח בין מעריציהם של אחד מסוגי הפאוץ הללו הרחיק לכת. למרות מה שהם אומרים, הפאוץ עדיין זהה בעצם ליבו וזה כל מה שחשוב לרוב המשתמשים. אנו מקווים שנהנית מהנסיעה, תתנדנד!

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..