האם אוכל לנגן בגיטרה עם ציפורניים ארוכות? (כן אתה יכול!)

 

שאל כל גיטריסט על נגינה עם ציפורניים ארוכות, והם בטח יגיבו בסיפורים על סאונד גרוע וטכניקה גרועה יותר. שחקנים רבים אפילו רואים משחק עם ציפורניים ארוכות כבלתי אפשרי לחלוטין. ולמרות שזה נכון שקשה לשחק עם ציפורניים ארוכות בסגנונות מסוימים, האמת היא הרבה יותר ניואנס מאשר "אין מצב".
 

אם אתה תוהה אם אפשר לנגן בגיטרה עם ציפורניים ארוכות, תצטרך לבדוק את הז'אנרים המועדפים שלך ואת סגנון הנגינה האישיים שלך. אם אתה יכול לשמור על הציפורניים שלך או עדיין לשחק יהיה תלוי במידה רבה בטעם האישי שלך.

 

עם זאת, ישנם אמצעים קונקרטיים שאתה יכול לנקוט כדי להקל על נגינה בגיטרה עם ציפורניים ארוכות. מאמר זה מפרק סגנונות של נגינה בגיטרה המאפשרים להתאים טוב יותר לציפורניים ארוכות ואז מציע כמה טיפים קלים שיעזרו לכם לשמר את הציפורניים שלכם תוך כדי התקדמות על הכלי.

 

ראשית, עם זאת, מועיל לדון בהשפעות של ציפורניים ארוכות על סגנון המשחק שלך – ולהבהיר מתי הציפורניים הופכות מנכס לסגנונות מסוימים לרעה בכולם.

 

כמה זמן מסמרים ארוכים?

 

לאנשים שונים יש הגדרות שונות למונח "ציפורניים ארוכות", וקהילת הגיטרות אינה יוצאת דופן. מרבית נגני הגיטרה מתייחסים לכל ציפורן המשתרעת על קצה כרית האצבע כציפורן ארוכה; הרוב המכריע של הגיטריסטים שומר על ציפורניהם בקצרה מהקצה הזה.

 

באופן כללי, כל ציפורן שמרחפת לאורך כרית האצבע שלך לא תהיה בעיה מרכזית במשחק שלך. מתן ציפורניים לגדול ללא בדיקה עד לנקודה זו יכול להיות אי נוחות קלה, אך אורך הציפורניים לא אמור להפריע לך ברצינות עד שהן יתארכו הרבה יותר.

 

עם זאת, ציפורניים מעוטרות ומלאכותיות הם סיפור אחר. למעט מאוד שחקנים יש ציפורניים שנמשכות מעבר לאצבעות האצבעות שלהם. דולי פרטון היא אולי הגיטריסט היחיד בהיסטוריה שמנגן באופן קבוע תוך כדי לבישת סיומות ציפורניים אקריליות.

 

באופן כללי, כל ציפורן ארוכה מהבשר האמיתי באצבעך תיחשב כ"ציפורן ארוכה "לנגינת גיטרה. אמנם לא ניתן לשחק עם אלה, אך ייתכן שתצטרך לבצע שינויים רציניים בסגנון המשחק שלך או רק לשמור על הציפורניים הארוכות מצד אחד.

 

כדי להבין טוב יותר כיצד ניתן לעקוף מסמרים ארוכים כשמנגנים בגיטרה, בואו נסתכל על ההשפעות של ציפורניים ארוכות עבור נגני גיטרה.

 

השפעות ציפורניים ארוכות

 

השפעות הציפורניים הארוכות משתנות ככל שהציפורניים עצמן גדלות ועשויות להשתנות אם הציפורניים שלך הן אקריליות ולא טבעיות. עם זאת, כמה תוצאות די עקביות בכל סוגי הציפורניים הארוכות.

 

תווי ריגוש עם הציפורניים שלך קשה להפליא – לציפורן פשוט אין מספיק שטח פנים או חוזק בכדי להפעיל את הלחץ הדרוש על המיתר. לאמיתו של דבר, לחיצה על פתק למטה עם לוח הציפורן עלולה לגרום נזק לידיים ולפרק כף היד.

 

השפעה זו חלה על תווים בודדים כמו גם על מבני אקורדים גדולים יותר. היוצא מן הכלל היחיד הוא טכניקות עקומות, שמשתמשות בחלק התחתון הבשרני של האצבע כדי ללחוץ על מיתרים מרובים בבת אחת. עם זאת, השתמטות היא לא באה בחשבון אם יש לך ציפורניים ארוכות על כף היד.

 

ציפורניים ארוכות יכולות להועיל כשמתוחזקות כראוי על היד הקולטת שלך, עם זאת. הכאת מיתר עם הציפורן והבשר יכולה ליצור טון ממוקד וחלק בגיטרה אקוסטית שקשה לשכפל עם ציפורניים קצרות יותר. גיטריסטים קלאסיים רבים, נגני בנג'ו, ובוחרי היבריד, למשל, משמרים את ציפורניהם באורך ארוך יותר כדי לעזור להם לנקוט כראוי.

 

הציפורניים שבידך קוטפת עדיין יכולות לגרום לתופעות לוואי גרועות יותר. ציפורניים ארוכות במיוחד מועדות להתנודד או להיתפס בחוטים כשאתה מעביר את היד על פניהם – תשכח לקטוף עם ציפורניים אקריליות!

 

באופן דומה, יתכן שקשה להחזיק בחור שטוח קרוב מספיק למיתרים עם ציפורניים ארוכות יותר. ככל שאתה מחזיק אותו קרוב יותר, כך אתה מסתכן לצחצוח ציפורניים כנגד המיתרים וליצור צליל לא רצוי.

 

למרבה הצער הציפורניים שלך פשוט אינן מספקות מספיק יציבות בכדי לתפוס לבד שטוח מסורתי בעצמם. הבחירה תחליק בין הציפורניים שלך ברגע שתתחיל לשחק. במוזיקה מודרנית יותר, שבה גיטרות חשמליות ובחירות שטוחות שולטות עילאיות, מרבית השחקנים מקפידים על ציפורניהם גם על כף היד שלהם.

 

כיצד לנגן בגיטרה עם ציפורניים ארוכות

 

לפני שאתה דן באסטרטגיות לנגן בגיטרה עם ציפורניים ארוכות, עליך לקבוע אם אתה מוכן להיפרד מציפורניים ארוכות בידך הדואגת (לשחקנים ימניים, זו יד שמאל שלך). אם כן, זה נהדר!

 

אתה יכול לשמור על ציפורני היד שלך קוטפים זמן רב יותר ולנגן סגנונות מוזיקה המדגישים גיטרה על אצבעות או קטיף היברידי, כמו מוזיקה קלאסית וקאנטרית.

 

אם עליך לשמור על ציפורניים על יד שמאל לאורך זמן, ההתקדמות בגיטרה שלך תהיה מוגבלת מאוד. פשוט אין דרך לדאוג לתווים עם הציפורניים ולא עם קצות האצבעות. עם זאת, תוכלו להצליח לשוטט בכמה שירים פשוטים יותר על ידי ביצוע הטכניקה של דולי פרטון.

 

פרטון, זמר מוזיקלי קאנטרי ואגדי גיטרה אגדי, מפורסם אוהב לנעול ציפורניים אקריליות נוצצות. כדי לנגן איתם בגיטרה, היא מסתמכת אך ורק על אקורדים בריים שהיא יכולה לנגן בלי להביא את הציפורן שלה ללוח הקדמי.

 

פרטון משתמש בכוונון פתוח, במיוחד E פתוח, כדי להשיג סגנון זה. כוונון "פתוח" מוגדר כך שהמיתרים ישמעו אקורד מרכזי כאשר הגיטרה כולה נפתחת פתוחה (ומכאן השם). עם כיוונונים אלה, פרטון יכול פשוט לחסום אצבע אחת שטוחה על פני כל הסיבובים כדי לטפל באקורד גדול.

 

סגנון זה כמובן מגביל אותה מלהשמיע אקורדים מעניינים יותר בהרמוניה ומוכיח את זה קשה עבור אקורדים קלים. אם אתה מחויב לציפורניים שלך בידך הדואגת, זאת הדרך היחידה האמיתית עבורך להמשיך לנגן בגיטרה.

 

אם אתה שמח לחתוך את הציפורניים שלך ביד אחת, אפשר לשמור על ציפורניים בינוניות עד ארוכות על היד שלך קוטף וללמוד לנגן בגיטרה באופנה. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, כדאי להתאמן על הכאת המיתרים בזווית של 45 מעלות עם האצבע. זה ישלב מעט מהציפורן והבשר שלך ומפיק צליל חם ועם זאת מובחן עם הרבה הקרנה.

 

גיטרה קלאסית ומוזיקת ​​קאנטרי הם שני סגנונות ידידותיים במיוחד לשחקנים עם ציפורניים ארוכות; גיטריסטים רבים במדינה משתמשים בבחירת אגודל ומשחקים באצבעות אצבעות עם שאר האצבעות. ייתכן שתוכל גם לשחק ג'אז; ווס מונטגומרי ניגן במפורסם את כל הליקוקים המהירים שלו עם הברכיים בלבד.

 

סיכום

 

למרות שנדרשת עבודה רבה בכדי לשלוט בטכניקות אלו, ניתן לנגן בגיטרה מורכבת ברמה מקצועית עם ציפורניים ארוכות על היד הקולטת שלך. שמירה על ציפורניים על היד הנדונה שלך היא משימה גבוהה בהרבה – אם כי אם אתה רק רוצה לטרטר כמה אקורדים עיקריים שילוו את שירתך, אתה יכול להתחמק עם שמירתם.

 

למרבה הצער, לא ניתן לנגן את רוב סגנונות המוזיקה בגיטרה (או כל כלי מיתר) עם ציפורניים ארוכות בידך הדואגת. בסופו של דבר זה מסתכם בבחירה בין הגיטרה לציפורניים.

 

ובעוד ציפורניים ארוכות יכולות להיות הצהרה אופנתית מובחנת, ברוב המוחלט של המקרים, גיטרה סביב הצוואר שלך תיראה הרבה יותר מגניבה מכפי שהציפורניים הארוכות אי פעם יכלו.

 

תמונה ראשית: רישיון Pixabay, מאת תמונות freestocks , דרך Pixabay

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..