האם אתה יכול לנגן בגיטרה חשמלית בלי מגבר?

כל גיטריסט חשמלי זקוק למגבר כלשהו. זיווג הגיטרה והמגבר שלט במוזיקה הפופולרית כמעט חצי מאה ויצר כמה ממוזיקי הכוכבים הגדולים בהיסטוריה.

 

בטווח הארוך, פשוט אין תחליף לאפשרויות הטונאליות השונות והשליטה המדויקת על צליל הגיטרה שלך שמגבר אמיתי נותן לך.

 

עם זאת, ישנם מצבים שגיטריסטים עשויים לרצות לנסוע בלי מגבר ממגוון סיבות. במקרים אלה יש דרכים לנגן בגיטרה חשמלית ללא מגבר.

 

למרות שהם עשויים שלא להשמיע את הגיטרה שלך בצורה טובה כמו שהיא באמצעות מגבר ייעודי, אסטרטגיות אלה יכולות לעזור לך להמשיך להתאמן ולהשתפר גם אם אין לך גישה למגבר.

 

מדוע לשחק בלי מגבר?

 

מגברים הם הדבר הטוב ביותר עבור גיטרות חשמליות מבחינת הסאונד – אבל לכל חיובי, יש כמה חסרונות משמעותיים שיכולים לגרום לשחקנים רבים לדלג עליהם לטובת פתרונות חלופיים.

 

ראשית, המגברים הם רועשים (דה). גיטריסטים רבים אוהבים את הווליום הנוסף, ולא בכדי – בואו נודה בזה, מי לא רוצה לפטיש אקורדים פתוחים מול ערימה בגובה שמונה מטרים בארונות מארשל?

 

עם זאת, עם זאת, שחקנים שלא מפסיקים באופן קבוע או מנגנים הופעות משתמשים בהם מעט בצליל חזק יותר שמגביר מפעיל.

 

למעשה, במצבים מסוימים הצליל הזה יכול למעשה להוות רעה. אם אתם גרים בחדר מעונות או חולקים את חלל המגורים שלכם עם בתים, הפניית מגבר להתאמן בכל יום פשוט אינה אפשרות. כך גם בגיטריסטים שאוהבים להתאמן בשעות הבוקר המוקדמות או בשעת לילה מאוחרת כששכנים ישנים.

 

מגברים יכולים להיות גם יקרים, במיוחד עבור גיטריסטים חדשים או מתחילים. כשאתה קונה את סט ההילוכים הראשון שלך, זה יכול להיות קשה למצוא מקום למגבר בתקציב צפוף – ואפילו אם אתה יכול להרשות לעצמך לקנות מגבר, לעתים קרובות תצטרך להתפשר על האיכות של מגבר זה וגם שלך גיטרה חדשה על מנת לרכוש את שניהם מבלי לשבור את הבנק.

 

גיטריסטים חדשים רבים פשוט לומדים על גיטרה קלאסית או אקוסטית; יתרונות אחרים למתחילים, מכשירים אלה עוקפים את הצורך במגבר חדש.

 

אם אתם מחויבים ללמוד על מכשיר חשמלי, עם זאת, לחכות לקנות מגבר עד שתשחקו במשך כמה חודשים ובניתם יכולת כלשהי לחסוך או לשחק הופעות זו אסטרטגיה מעשית לחלוטין.

 

לבסוף, מגברים יכולים פשוט להיות מגושמים מאוד. בעוד שטכנולוגיית המגבר הדיגיטלי והמצב המוצק משתפרת ללא הרף, הופכת את המגברים לקלים יותר וניידים יותר מבלי להקריב ככל האפשר מבחינת איכות הצליל, אך מגברי צינור מוערכים הם לרוב לא מועילים לשאת ולשקול כמויות שוברות.

 

הובלת המגבר שלך אל ומחזורי הפקקים, החזרות והופעות שלך היא טרחה משמעותית. מול המפגע של נשיאת מגבר לכל מקום, הרבה גיטריסטים מתקדמים בוחרים במקום להשאיר את המגבר שלהם במקום תרגול וללכת בלי מגבר כשמנגנים ברחבי הבית.

 

דרכים לנגן בגיטרה שלך ללא אמפר

 

יש המון דרכים לנגן על הגיטרה החשמלית שלך ללא מגבר. לכל שיטה יתרונות וחסרונות משלה. אף אחד מהם לא יישמע נחמד כמו השימוש בעסקה האמיתית, כל אחת מהן יכולה להיות אפשרות טובה יותר מאשר להשתמש במגבר תלוי במצבכם. התבונן בכל האסטרטגיות השונות וברר איזו מהן היא הטובה ביותר עבורך.

 

משחק מנותק

 

אם אין לך מגבר, זו הדרך הקלאסית לנגן בגיטרה שלך. זה גם הקל ביותר להתקנה – למעשה אתה לא צריך לעשות שום דבר! פשוט תנגן את הגיטרה שלך ללא כפתור ללא מגבר או מכשיר כלשהו כדי לשנות את הצליל.

 

גיטרות חשמליות מפיקות צליל חלש בהרבה מגיטרות אקוסטיות מכיוון שאין בהן חורי קול, חללי תהודה ותכונות הגברה מובנות אחרות. בעולם מושלם, הטנדרים פותרים את הבעיה הזו על ידי לכידת האות האקוסטי מהגיטרה החשמלית שלך ושליחתו למגבר או למכשיר אחר כדי להפוך אותו לצליל חזק יותר.

 

אבל למרות שגיטרות חשמליות רבות אינן נשמעות רועשות או חזקות כמו גיטרות אקוסטיות ללא סיוע חיצוני כלשהו, ​​עדיין ניתן לנגן אותן לגמרי מנותקות מנותק.

 

הפעולה, ההרגשה והיבטים טכניים אחרים נותרים ללא שינוי בין אם הגיטרה שלך רצה דרך מגבר או לא. למרות שאתה עלול להחמיץ חלק מהתגובה המישושית שאתה מקבל מנגינה בגיטרה חשמלית באמצעות מגבר מגולף, גיטרה לא מנותקת עדיין שומרת על כל התכונות הדרושות לך לשיפור כישורי הנגינה שלך.

 

במובנים רבים, משחק ללא ניתוק יכול להיות שיטת תרגול נהדרת גם אם יש לך מגבר. הפרדת עצמך מהמגבר תחשוף כמה פגמים בנגינה שלך – כמו באז דאגה או רטיבת מיתרים קלה – שעשויים להתעלם כשאתה מחזק את האות שלך באופן אלקטרוני.

 

זוהי גם דרך נהדרת לתרגל גיטרה גם אם אינך נמצא בחדר בו המגבר שלך. ג'רי גרסיה של Grateful Dead פיתח באופן מפורסם את אוצר המילים האימפרוביזטי שלו לאקורדים ומאזניים על ידי תרגול מאזניים בכל לילה כשהגיטרה שלו לא ניתנה לחיבור בזמן שצפה בטלוויזיה.

 

גיטרות חצי חלולות וגופות חלולות פועלות בצורה הטובה ביותר לטכניקה זו של תרגול. מכשירים בגוף מוצק מפיקים צליל חלש יותר שמבצע את העבודה בצורה בסדר גמור. עם זאת, תאי התהודה האקוסטית בגיטרות חצי חלולות וגופות חלולות לחלוטין הופכים אותם לגיטרות אקוסטיות למעשה כמו גם לכלים חשמליים.

 

כמה תיבות ג'אז ודגמי גוף חלולים רחבים יותר יכולים להתמודד עם הטון וההקרנה של אקוסטית טבעית גם כשאינה מנותקת.

 

מגברי אוזניות

 

אם אתה פשוט לא אוהב את הצליל של הגיטרה החשמלית שלך מנותק, אך אתה עדיין רוצה אפשרות שקטה וידידותית יותר לתקציב מאשר מגבר מלא, מגברי האוזניות הם אפשרות נהדרת לכביש.

 

מגברי אוזניות מיוצרים על ידי מגוון רחב של חברות, כולל רבים מיצרני המגברים המסורתיים. זוג מגברי אוזניות פועלים על ידי חיבור לשקע הקלט של הגיטרה שלך, והם מפיקים צליל רק דרך שקע האוזניות שלהם. הם למעשה מגבר מיניאטורי משלהם, ללא שלב כוח או רמקול כדי להפוך את הצליל חזק יותר ללא אוזניות.

 

מגברי האוזניות כולם בעלי מאפיינים ייחודיים משלהם; רבים מציעים סיבוב בסיסי על הצליל הייחודי של היצרן. המשמעות היא שמגברי אוזניות Vox כמו Amplug 2 AC30 מציעים צליל "בריטי" בהיר ופריך יותר, ואילו דגמי Line6 כמו Pocket POD מספקים גוונים מעוותים יותר עם הרבה אפקטים נוספים להתנסות בהם.

 

חשוב לציין שלא תוכלו לשחק דרך מגבר אוזניות ללא סט אוזניות או אוזניות עם שקע. חסר להם רמקול שיגביר את הצליל שלך בכל דרך אחרת. בגלל התכונה הזו, לא ניתן להשתמש בהן להפעלות ריבה או כמעט כל דבר מלבד תרגול סולו.

 

מגברים שאינם גיטרה

 

אם אין לך מגבר המיועד לגיטרה אבל יש לך סטריאו שוכב סביב הבית שלך, אתה יכול לחבר אליו את הגיטרה שלך באמצעות תקע מתאם פשוט. מערכות סטריאו פועלות על תקע RCA זכר; חנויות מוסיקה כמעט תמיד נושאות עבורך כבלים למתאם להמרה משקע 1/4 found שנמצא בגיטרה לשקע RCA.

 

שימוש ברמקול סטריאו או במוזיקה לא נשמע ממש טוב כמו מגבר שמותאם לגיטרה, אבל זה אולי הכי קרוב שתגיעו לצליל גיטרה חשמלית אותנטית ללא מגבר מלא. מערכת סטריאו או רמקולים גדולים יותר יספקו את אותה הגברת הנפחים כמו מגברים אמיתיים, רק בלי מעט מהטון החלק שמערכות הגיטרות כוללות.

 

משחק במחשב שלך

 

ההתקדמות המהירה בעיבוד מוזיקה וטכנולוגיית תוכנת DAW בעשור האחרון יצרה דרך נוספת לנגן על הגיטרה שלך ללא חיבור שהיה נדיר ביותר רק לפני מספר שנים: נגינה בגיטרה דרך המחשב שלך.

 

יהיה עליך לרכוש ממשק שמע USB פשוט, המאפשר לך לחבר את המכשירים שלך למחשב שלך ומאפשר לך להתאים את עוצמת הקול ואת רמות התדר.

 

ה- FocusRite Scarlett 2i2 הוא אחד הדגמים הפופולריים ביותר למתחילים – הוא זול יותר ממגבר גיטרה בגודל מלא ומאפשר לך גמישות לחבר מכשירים אחרים למחשב שלך מעבר לששת מחרוזת.

 

צורה מסוימת של תוכנת DAW נחוצה גם בכדי לגרום לצליל הגיטרה שלך להגיע דרך רמקולי המחשב שלך. תוכנת DAW (DAW מייצגת תחנת עבודה דיגיטלית) מאפשרת לך להקליט, לערוך ולערבב מוסיקה במחשב שלך.

 

תוכנת GarageBand של אפל היא אחת ה- DAWs הידועות ביותר כיום. מכיוון שהוא בא לידי ביטוי בכל מחשבי ה- Mac, זו הבחירה הטובה ביותר למתחילים והיא מציעה את כל הכלים הבסיסיים הדרושים לך בכדי להגביר את הגיטרה שלך ולהפיק מוסיקה מורכבת יותר.

 

אם אתה מעוניין בהפקת מוזיקה מעבר להגברת צליל הגיטרה שלך, אתה יכול לשקול גם את ProTools, ה- DAW המשמש את הרוב המכריע של מבני תעשיית המוזיקה לצורכי ההפקה שלהם. עם זאת, ProTools הוא יקר ומיותר לחלוטין אם אתם רק מחפשים לנגן על הגיטרה דרך הרמקולים של המחשב.

 

מחשבים מספקים גם יתרונות רבים מעבר לאסטרטגיות אחרות לנגן בגיטרה שלך ללא מגבר. תוספי מגבר דיגיטליים, כמו Bias FX, מציבים את הגוונים השונים של עשרות אמפר ודוושות ייחודיות בהישג ידך. תוספי תוכנה אלה יכולים לטעון ישירות ל- DAW לאחר הורדתם והם מספיק אינטואיטיביים כדי שאפילו שחקנים מתחילים יוכלו להשתמש בהם.

 

סיכום

 

למרות שמגברים נותרים פיתרון תקני הזהב להגברת הנפח של הגיטרה החשמלית שלך, יש המון דרכים שונות להתאמן ולנגן ללא עזרה של מגבר בגודל מלא. בין אם אתה מעדיף פשוט לנגן ללא חיבור, רוצה להעלות את הצליל שלך דרך תוכנת DAW במחשב שלך, או כל דבר שביניהם, הפתרון יעלה לרוב פחות ויספק צליל נייד וגמיש יותר ממגבר מסורתי.

 

התנסה באפשרויות שונות כדי לראות איזה סגנון מתאים לך ביותר. אולי אפילו לא תרגיש צורך לקנות מגבר!

 

תמונה ראשית: רישיון Pixabay, מאת WolfBlur , דרך Pixabay

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..