הגברת דוושות הסבר

23-Boost-Pedals-Explained

 

דוושות אפקט הגיטרה מגיעות בצורות וטעמים רבים ושונים. מטיונרים פשוטים ועד זבובים מורכבים, דוושות אפקט הגיטרה הן הכלי האולטימטיבי שנגני הגיטרה המודרניים משתמשים בהם כדי לעצב את הטון שלהם. עם זאת נאמר, אחת מהפדלים האפקטים הגיטריים ביותר שהתעלמו חייבים להיות המאיצים.

 

אחת הסיבות לכך היא העובדה שלא רבים מנגני הגיטרה אפילו מבינים באמת למה מגדילים דוושות , או איזו השפעה הם יכולים להשפיע על הטון של גיטרה. היום אנו ננסה לענות על שאלות אלו בצורה יסודית. אני מקווה שעד שתסיים לקרוא את המאמר, תדע את כל מה שאתה צריך לדעת על דוושות הגברת השימוש בהן.

 

כיצד פועלת דוושת שפר?

 

דוושות דחיפה הן מטבען בין דוושות האפקטים הבסיסיות ביותר שיש. כל הרעיון שעומד מאחורי דוושת דחיפה הוא להוסיף עוד רווח לאות הגיטרה שלך לפני שהוא יגיע לשלב הקלט על המגבר שלך.

 

עם זאת, הדבר עושה זאת מבלי להוסיף עיוות לאות או לבצע התאמות EQ. הפלט של דוושת ההעלאה נקי. ברוב המקרים, סוג זה של אפקט הולך להיות שקוף. המשמעות היא שמלבד אי עיוות האות, בוסטרים ישמרו גם על גזרת הגיטרה בצורתה המקורית.

 

סוגים שונים של דוושות דחיפה

 

למרות שבדרך כלל כל המאיצים מכניסים לאותה קטגוריית אפקטים, ישנם סוגים שונים שעליכם להיות מודעים אליהם. אנו מכסים את שלושת הנפוצים ביותר, אם כי קרוב לוודאי שתמצאו עוד כמה אם תחפרו מספיק עמוק בנושא. שלושת סוגי ההעלאה הללו הם מה שרוב דוושות ההעלאה הפופולריות כיום יכולות להיות מוגדרות כ.

 

Boost נקי

 

xotic-ep-booster דחיפה נקייה היא מה שרוב האנשים חושבים עליהם כאשר הם מדברים על דוושות אפקט הגברה. לרוב, דוושות דחיפה נקיות יגדילו את עוצמת הקול של הגיטרה שלך תוך השארת ה- EQ של האות כפי שהוגדר במקור. זה חלקית מה המשמעות של שקיפות.

 

מאיצים נקיים נהדרים למספר יישומים שונים עליהם תוכלו לקרוא בקטע הייעודי שלנו המעמיק יותר בנושא זה. 'כיצד להשתמש בדוושת חיזוק' . לרוב נגני הגיטרה יש דחיפה נקייה מסוג כלשהו על לוח הדווש שלהם פשוט מכיוון שהאפקט הזה מגוון.

 

טרבל בוסט

 

treble-boost דוושות הגברת הטרבל דומות למאיצים נקיים במובן זה שהם מוסיפים רווח נוסף לאות. עם זאת, מרבית הרווח הזה עובר לתדרים הגבוהים יותר, תוך השארת הנמוכים ללא שינוי ברובם. מאיצי טרבל הם לא כל כך שקופים, ומוסיפים קצת לטעם שלהם לאות.

 

אחת הדרכים הטובות להשתמש במאיץ טרבל היא עבור סולואים שבהם אתה רוצה שהגוונים הגבוהים יתפצחו כשאתה תקפיץ. חלק מנגני הגיטרה אינם רואים דחיפה טרבל כעל סוג דחיפה אמיתי, אך זה עומד לדיון.

 

כלאיים

 

hybrids מלבד שתי הקטגוריות המוגדרות היטב של דוושות הגבהה, ישנם הרבה כלאיים שונים בשוק. אנו מדברים על דוושות boost / overdrive, דוושות שיש בהן אשכול EQ וכן הלאה. אלה לא בהכרח רעים רק מבחינה בוסטרית. לחלקם אופי שקוף למדי, וזה בדיוק מה שהיית רוצה למצוא בסוג דוושה זה.

 

דוושות הגבהה עם EQ מעניינות, בלשון המעטה. בדרך כלל הם מאפשרים לך להגדיל את הרווח בחלקי הטרבל והבס של האות, עד 20 dB במקרים מסוימים. אם אתה תוהה מה מועיל לחיזוק נמוך, חשוב רק מה הוא יכול לעשות עבור סטראטוקסטר או כל גיטרה אחרת שארוזת סלילים בודדים. אתה יכול להשמין את צליל הגיטרות האלה לא מעט, מה שהופך אותם למגוונים יותר.

 

מסקנה

 

דוושות בוסט הן חלקי הילוך פשוטים וחשובים, שכל נגן גיטרה יכול להרוויח מהם. עם זאת, יצירת דוושת דחיפה שקופה שגם אורזת מספיק חום זה הכל חוץ מקלה. שוחחנו על סוגים שונים של מגבירים זמינים, אך יש לציין כי דחיפה נקייה היא למה שאנשים מתכוונים בדרך כלל כאשר הם מדברים על דוושות האפקט הללו.

 

עם זאת, זה לא אומר שסוגים אחרים של דוושות דחיפה אינן מעשיות. הדבר היחיד שאתה צריך לדעת הוא שהכלאיים ודוושות הגברת הטרבל בדרך כלל אינן שקופות כמו אלה עם דחיפה נקייה. לפעמים זה יכול להיות דבר טוב, תלוי בסוג היישום שעומד בראשכם.

 

אם אתה רק מתחיל להתוודע לדוושות הגבהה, אנו ממליצים להתחיל עם דחיפה נקייה ומוצקה שאינה מלאת פעמונים ושריקות. דוושת דחיפה מסוג זה תעניק לכם את חווית הליבה האותנטית ביותר. ברגע שאתה מבין אם זה עובד בשבילך או לא, אתה יכול לבחון סוגים שונים של מגבירים שעשויים להיות בסמטה שלך יותר.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..