היתרונות של שימוש בדוושת שער רעש

using-noise-gate-600x268

 

אם הרכבנו קבוצה אקראית של, נניח 1000 נגני גיטרה במקום אחד, וביקשנו מופע ידיים למי שמשתמש, או השתמשנו בדוושת שער רעש, היינו רואים כנראה 1/4 מהם מגיבים . כעת, אם היינו שואלים את הקבוצה ההיא כמה מהם היו בעלי ניסיון רע עם דוושות שער הרעש, היינו כנראה רואים 1/3 מהקבוצה הזו מרימה את היד. זהו התרחיש הטוב ביותר. כן, שערי רעש הם דוושות אפקטים בסיסיות יחסית שיש בהן בקרות ראודיטריות, אך זה בהחלט לא אומר שהם קלים לשימוש.

 

נהפוך הוא, דרוש הבנה רבה של הטון של האדם כדי להשתמש ביחידת שער רעש בצורה היעילה ביותר. לא הרבה אנשים שבאים במגע עם הדוושות הללו מסוגלים לעשות זאת מייד, מה שמוביל להם לבלגן את הטון שלהם, ובסופו של דבר לוותר על פיסת הטכנולוגיה האדירה הזו. היום אנו מדברים על אופן השימוש הנכון בדוושת שער רעש, וממה להימנע. עם זאת נאמר, בואו ונחדור ישר פנימה.

 

שימוש בדוושת שער רעש

 

tc-electronic-sentry-2-300x300 כידוע, דוושת שער רעש משמשת להפחתת השמעת הרעש או המהום שהם תוצר לוואי של רווח גבוה, טנדרים רועשים או כל דבר דומה. אם ברצונך ללמוד עוד אודות נושא זה, עיין במאמר שלנו המעמיק יותר בנושא זה "לשם מה משמשים דוושות שער הרעש" . בכל מקרה, לאחר ההתקנה, הדוושה תפחית לחלוטין את האות ברגע שתגיע לרמת עוצמה מסוימת. באופן טבעי ניתן להתאים את גבול הסף. על מנת להשתמש כראוי בדוושת שער הרעש שלך, אתה צריך להיות מסוגל להבין מה זה הדבר שאתה מנסה להסיר, והאם רעש זה משהו שדוושה מסוג זה מסוגלת אפילו להתמודד איתו.

 

בואו ונשיג דבר אחד ישר מההתחלה. סוג הצליל הלחש ששער הרעש בנוי לצמצום מתרחש בסביבות 60 הרץ, ומגיע מהמגבר עצמו. סוג שני של רעש הוא מה שמכונה בדרך כלל 'רעש לבן' והוא נובע מרווח גדול מדי שנדחף למגבר דרך דוושות אובר-דרייב או עיוות. אז אם אתה מחבר דוושת שער רעש חדשה לגמרי להתקנה שלך, וזה לא עושה כלום לטון שלך, אולי זה לא הדוושה שזו הבעיה. זה יכול להיות מספר דברים.

 

לדוגמה, ייתכן שאתה משתמש בכבלים רעים, או שאחת מהדוושות שלך על הדוושה עומדת להשתבש. במקרים בהם שער הרעש לא עוזר, גם אם ההגדרה שלו נכונה, אתה צריך ללכת ולפתור בעיות בכל שרשרת האותות שלך, החל מהגיטרה. זה מוביל אותנו לפן החשוב הבא של שימוש נכון בדוושת שער רעש.

 

הקמת הדוושה

 

למרות שלרוב דוושות שער הרעש יש רק שתי ידיות רלוונטיות במקרה הטוב, אין זה אומר שהכוונון שלהן קל. נהפוך הוא, יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון כשמגבילים את דוושת שער הרעש. אפילו אם יש לך את דוושת שער הרעש הטובה ביותר בעולם, זה לא יעזור לך מאוד אם אתה לא יודע להשתמש בו. הראשון שאתה צריך להתמודד איתו הוא סף.

 

ידית זו קובעת את מפלס נפח החיתוך בו הדוושה תבעט פנימה ותכפיל את הכל. יש להתאים את הסף לנקודה בה הוא נכנס להתמודדות עם הרעש, אך אינו מנתק את התווים הרכים שלך. חיוג במקום המתוק הזה דורש זמן, מאמץ והרבה פתרון בעיות. הבא הוא ריקבון. ריקבון קובע כמה מהר נכנס שער הרעש כשמגיעים לסף שנבחר. אם תגדיר ריקבון מהיר, הטון שלך יהיה נקי אך מאוד קצוץ ולא טבעי.

 

לעומת זאת, אם אתה מחייג לדעיכה איטית, רוב הסיכויים ששער הרעש לא יעבוד אפילו חצי מהזמן. זה יהיה מדהים אם הייתה לנו נוסחת כדורי כסף שתיתן לך כאן, אבל אנחנו לא. זה לא קשור אלינו, אבל זה קשור לעובדה שכל התקנה שונה. תצטרך להתמודד עם זה בעצמך. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לשחק בעוצמה הגבוהה והנמוכה ביותר שלך. לאחר שתגלה זאת, קבע את הסף כראוי ואז התמודד עם הריקבון.

 

מיקום רעש

 

הצבת דוושת שער הרעש שלך בשרשרת האות מגיעה לשתי אפשרויות. אם אינך משתמש בעיכוב או בביצה חוזרת, קח לסוף השרשרת. אם כן, הניחו את שער הרעש לפני האפקטים הללו, אחרת זה יפריע לביצועים שלהם. חלקם גם אוהבים לשים את שער הרעש שלהם אחרי דוושות הרווח הגבוה שלהם, כמו overdrives או עיוותים. ככה הדוושה בועטת להתמודד עם הרעש המופק כתוצאה מאפקטים אלה כאשר רווח רב נדחף לאות.

 

מסקנה

 

להבין איך לדווש את שער הרעש כראוי זה משהו שאתה פשוט צריך להקדיש לו זמן. אם תמהר את זה, לא תשיג כלום וסביר להניח שתאכזב. נתנו לך כמה טיפים היום שיעזרו לך להעלות את דוושת שער הרעש ולהפעלתו, אך בסופו של דבר זה תלוי בך.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..