הם ידיים קטנות מפרידות עסקות לנגינה בגיטרה

are-they-a-deal-breaker

 

נגני גיטרה עם אצבעות ארוכות וידיים גדולות יחסית נחשבו למחוננים מאז שהפך פופולרי לכלי זה. עם זאת, השאלה היא אם אתה באמת צריך להחזיק ידיים גדולות אם אתה רוצה להיות טוב, ואם ידיים קטנות הן פורצות עסקות לנגינה בגיטרה.

 

אנו הולכים להקדיש מאמר זה לענות על השאלה הזו ולחפור קצת יותר עמוק בנושא זה שנראה שנוי במחלוקת בימינו. אם יש לך ידיים קטנות יותר ואתה מעוניין לנגן בגיטרה, הישאר איתנו. יש כמה תפיסות שגויות שעליך להיות מודע להן.

 

האם ידיים קטנות מפרידות עסקות לנגינה בגיטרה

 

are-small-hands-a-deal-breaker-for-playing-guitar התשובה הקצרה לשאלה זו היא לא. ידיים קטנות אינן פורצות עסקות אם אתה רוצה להיות נגן גיטרה טוב. עובדת העניין היא שגוף האדם מסוגל להסתגל לסביבות ופעולות שונות. זיכרון שרירים הוא מנגנון חזק מאוד שלוקח זמן להתפתח אך בסופו של דבר מביא לכישורי למידה שכנראה מעולם לא חשבת שתוכל לשלוט בהם.

 

כל התפיסה השגויה שלפיה נגני גיטרה עם ידיים קטנות לא יכולים לנגן בגיטרה נובעת מהעובדה שלמי שיש להם אצבעות ארוכות יותר יש גם זמן הרבה יותר קל לדאוג לצורות שונות על לוח השוליים. Arpeggios וטכניקות דומות בהחלט הופכים קלים יותר לאלה שיכולים לכסות יותר נדל"ן על הצוואר, אבל זה לא אומר שאתה לא יכול לשלוט בזה באצבעות קצרות יותר ובידיים קטנות יותר.

 

דבר מגניב בנו בני האדם הוא שנוכל לפצות על תכונות שונות שחסרות לנו מטבען. כולנו שונים בצורה כזו או אחרת, כך שזה לא מפתיע באמת. כמישהו עם ידיים קטנות יותר, תצטרך לעבוד קשה יותר כדי להתגבר על כמה מהבעיות שעומדות בפני כל נגן גיטרה.

 

זה ייקח יותר זמן, אך בסופו של דבר תגיע לשם. צווארי הגיטרה המודרניים הם דקים וצרים יחסית. בקנה מידה גדול של דברים, רק קבוצה קטנה מאוד של אנשים תוגבל למעשה על ידי גודל הידיים שלהם. לרוב המוחלט לא תהיה בעיה זו.

 

אם יש לך ידיים קטנות, ואתה רק מתחיל לצאת, אולי אתה מרגיש שאתה פשוט לא יכול להגיע לקפיצות האלה. המעבר הזה מהצעד הראשון לרביעי או החמישי נראה כנראה בלתי אפשרי. הנה סוד קטן, כל נגן גיטרה חדש מרגיש אותו דבר למרות גודל הידיים שלהם. רק תחשוב על זה לרגע.

 

are-small-hands-a-deal-breaker-for-playing-guitar2 לגיטרות בס יש סולמות ארוכים הרבה יותר, מה שמתרגם לצווארים ארוכים בהרבה. לדוגמא, מעבר מקודם לסיבוב הרביעי בגיטרה בס זה כמו להגיע מהראשון לשישי בגיטרה חשמלית. אף על פי כן, ישנם נגני בס שיש להם ידיים קטנות, אשר גם מיומנים מאוד בכלי הנגינה שלהם. הכל מסתכם עד כמה אתם מסורים להשגת יעדיכם, וכמה מאמץ אתם מוכנים להשקיע.

 

עם זאת, ראוי להזכיר שלנגני גיטרה שונים יש סגנונות נגינה שונים. ישנן דרכים רבות שבהן תוכלו לשחק באותה סולם. חלקם יותר ספר לימוד, ואילו אחרים די לא שגרתיים. העובדה היא שלכולם יש דרך משלהם לעשות דברים למרות הנטייה הפיזית שלהם.

 

בעקבות קו מחשבה זה, נגני גיטרה עם ידיים קטנות מפתחים גם את הדרך שלהם להתמודד עם בליטות ובעיות טכניות שונות בעת נגינת גיטרה. אם נלמד כראוי, כל הסגנונות השונים הללו יכולים להניב תוצאות זהות.

 

לאנשים שיש להם ידיים קטנות באופן חריג עומדות לרשותם מספר אפשרויות. יש לנו מאמר שלם המוקדש ל ידיים וגיטרות קטנות , ואנחנו ממליצים לבדוק את זה. בנימה דומה, מציאת גיטרות המוגדלות בגודל זה גם פיתרון שכדאי לחקור.

 

יצרנו רשימה מאוד ספציפית של גיטרות אקוסטיות מומלצות לידיים קטנות שעשויות לתת לך מושג על מה אנחנו מדברים. כפי שאתה יכול לראות, גם במקרים קיצוניים יש אלטרנטיבות ופתרונות שיעשו את העבודה.

 

מחשבות אחרונות

 

נגינה בגיטרה היא אחד הדברים האלה שבאמת יכולים לעצב אותך כאדם. סוג זה של חוויה צריך להיות זמין לכולם, למרות גודל הידיים שלהם או גורמים אחרים. להחזיק ידיים קטנות זה רק עניין אם מסתכלים על זה ככה. במציאות, ישנן דרכים רבות לפצות על כמעט כל דבר.

 

הכל מסתכם בנחישותכם. מי שנקבע להשגת מטרה מסוימת, יתפתל לא משנה מה. מי שלא ימצא תירוצים. זה אולי נשמע מעט גבושני, אבל זה תקף למצב שאנחנו מדברים כאן. להחזיק ידיים קטנות זה עניין שאינו נושא אם יש לך הלך רוח מתאים. אחרת, תישמר על ידי עצמך.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..