המיקום המושלם של מסכי אולפן


מיקום נכון של רמקולים הוא אחד הנושאים החמים והחשובים ביותר לגבי צגי אולפן. נשמח לספר לכם שכל העניין מופץ יתר על המידה וזה בעצם קל, אבל נשקר. מיקום טוב של מסכי אולפן הוא הכרחי אם אתה מצפה שמוניטורים אלו יעשו שימוש כלשהו. זה חל על שני המוניטורים הבינוניים שלך באיכות מקצועית. היום אנו הולכים לתת לך את היסודות של מיקום צג הסטודיו ואת הרעיון העומד מאחורי תהליך זה. עד שתסיימו לקרוא את המדריך, עליכם להבין טוב מדוע חשוב למיקום נכון.

 

גלי קול, תדרים ואקוסטיקה בחדר

 

Room Acoustics

 

לפני שנוכל להיכנס למיקום נכון של הצג, עלינו להבין מדוע מיקום נכון נחוץ מלכתחילה. כל העניין קשור לפיזיקה והתפשטות גלי קול בחלל. כפי שאתה בטח יודע, ניתן לראות בסאונד כגלים של תדרים שונים. תדירות היא מה שמכתיב את אורך הגל, כאשר צלילים בתדר גבוה יותר הם בעלי אורך גל קצר יותר, בעוד שלצלילים בתדר נמוך יש אורכי גל ארוכים.

 

דרך טובה לדמיין את מה שקורה כשמכניסים רמקול לחדר היא לדמיין בריכת שחייה. נניח שיש לך מבט ממעוף הציפור על הבריכה הדמיונית הזו, ואתה פתאום מחליט להפיל סלע ממש בתוכה. כאשר הסלע פוגע במים, הוא יוצר אדוות. אדוות מתפשטות על פני המים בחופשיות עד שהן מגיעות לשולי הבריכה. זה כאשר הם מתחילים להקפיץ ולחזור. דבר דומה קורה עם צליל שמגיע מהמוניטורים שלך.

 

גלים עומדים

 

Standing waves

 

גל עומד הוא תופעה המתרחשת כאשר אורך גל הקול זהה לאורך החדר. הבעיה עם תופעה זו היא שהיא משפיעה לרעה על נפח ואיכות התדרים הגורמים לה. אולפנים גדולים לא באמת צריכים לדאוג יותר מדי מגלי עמידה מכיוון שהתדרים בהם זה מתרחש הם לעתים קרובות נמוכים מכדי שיהיה חשוב. עם זאת, אולפנים קטנים יותר לא כל כך בר מזל.

 

אחת הדרכים להתמודד עם גלים עומדים היא לבחור תחילה את הגודל הנכון של הרמקול לאולפן שלך ולמקם נכון את הרמקולים. רוב הסיכויים שלא תבטל לחלוטין גלי עמידה, אך תוכל להפחית את השפעתם באופן משמעותי. כמה מהדגמים הטובים יותר שם בחוץ מגיעים עם תכונות המאפשרות לך לתפעל תדרים בעייתיים. אתה יכול לבדוק כמה מהם ברשימה שלנו של צגי האולפן המובילים .

 

מיקום רמקול

 

הצבה ומיקום של מסכי אולפן מתחילים בסקר שטח האולפן שלך. מומלץ מאוד שצורת הסטודיו שלך תהיה קובואידית. חללים בצורת קוביה הם הגרועים ביותר פשוט מכיוון שכבר לא צריך להתמודד עם אחד, אלא שני גלים עומדים באותו טווח תדרים.

 

הדבר הראשון שאתה רוצה לעשות הוא למדוד את אורך הסטודיו שלך ולמצוא נקודה שהיא מרכזית יחסית לרוחב, וכ -38% מהדרך מהקיר הקדמי שלך. בכך, מצאת את נקודת ההאזנה האופטימלית שלך. כאן אתה רוצה שהכיסא שלך יהיה. מכאן והלאה זה הופך להיות קצת יותר קל.

 

רמקולי צג הם בדרך כלל בקרבת שדה בטבע, כלומר הנקודה המתוקה שלהם מתרחשת במרחק של כמטר עד מטר מטר מהרמקול. המרחק המדויק יופיע במדריך למשתמש שלך. מדוד את המרחק הנדרש מנקודת ההאזנה שלך וסמן מיקום זה.

 

לאחר מכן מציאת הזווית האופטימלית לארונות. אתה רוצה שכל ארון יופנה כלפיך כך שאתה, הארון השמאלי והימני יוצר משולש שווה שווה. במילים אחרות, 60 מעלות זווית בין הרמקולים. ארונות צריכים להיות ברמה עם הראש, מה שעלול לדרוש מכם לקבל עמדות. אם אתה יכול להשיג את הזווית הנדרשת בשולחן העבודה שלך, הקפד להשתמש ברפידות לחות. פעולה זו תנטרל את כל הרטט שיוצא ונכנס לרמקול. כוון את הציוצים בכל מונית כך שהם יורים ישירות לאוזניים שלך.

 

מרחק מהקיר האחורי

 

דבר נוסף שדורש התחשבות הוא מרחק הלוח האחורי של הרמקול והקיר שמאחוריו. לרוב מסכי האולפן המודרני ליד שדות יש יציאות רפלקס בס היורה האחורי. הצבת הנמלים האלו בסמוך לחומה יכולה להשפיע לרעה על ביצועי המסך הדל של המסך. ישנן כמה אסכולות מחשבה על מרחק הרמקול צריך להיות רחוק מהקיר, אך 2.2 מטר הוא בדרך כלל מרחק שעובד עבור רוב הדגמים.

 

טיפול אקוסטי

 

בשלב זה, מסכי האולפן שלך צריכים להיות ממוקמים למדי. עם זאת, יש עוד דברים שאתה יכול לעשות כדי להשיג ביצועים טובים עוד יותר. אחד הדברים האלה הוא טיפול אקוסטי בסטודיו שלך. תהליך זה כרוך בהפעלת בידוד אקוסטי על הקירות שלך במאמץ להרטיב תדרים ספציפיים. לרוע המזל, מדובר בתערובת של מדע ואמנות טהורה התלויה בגורמים רבים. עם זאת, לקיחת פיסת קצף בידוד שהיא מעט גדולה יותר מהלוח האחורי של הצג שלך, והפעלתה על קיר ישירות מאחורי הצג יכולה לעזור. בגלל המורכבות הטהורה של טיפול אקוסטי מתאים, זה דבר שעליך לעשות כמפלט אחרון. רוב הסיכויים שהמוניטורים שלך יעבדו ממש טוב אם תקפידו על פי הנחיות המיקום הבסיסיות שהראנו לכם למעלה.

 

מסקנה

 

מיקום ומיקום של סטודיו הם משהו שתצטרך להתמודד איתו. כל התהליך יכול להיות מסובך, אך ביצועו כראוי מוביל לתוצאות מדהימות. מה שהראנו לכם במדריך הקצר הזה הוא מערך הכללים הבסיסי שתוכלו להחיל על רוב מסכי האולפן. כדי למצוא את הפיתרון הטוב ביותר עבור הרמקולים הספציפיים שלך, ייתכן שיהיה עליך להתנסות מעט. אל תתייאש אם תיתקל בבעיה עם זה. ישנם אנשים שתפקידם היחיד הוא לעצב אולפנים בכל הקשור לטיפול אקוסטי ולמעקב אחר מיקום. זה קשה, אבל זה בהחלט אפשרי.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..