הסוגים השונים של גיטרה אקוסטית: המדריך השלם לצורות גוף וגדלים

 

בעין הבלתי מאומנת, גיטרות אקוסטיות יכולות להיראות דומות מאוד – כולן עשויות עץ, לכולן יש חור קול ולכולם מיתרים.

 

עם זאת, בבחינה מדוקדקת יותר תמצאו הרבה הבדלים עדינים ולא כה עדינים בין הסגנונות הפופולריים ביותר בגיטרה אקוסטית. ככאלה, לכולם יש דברים שונים להציע.
 

במאמר זה אנו מסתכלים על כמה מהגדלים הפופולריים ביותר – עובדים מהגדולים ביותר ועד הקטנים ביותר – וכן אנו מסתכלים על מי שירוויח הכי הרבה משימוש בהם. בוא נתקע!

 

ג'מבו

 

 

נתחיל בצורת הגיטרה האקוסטית הגדולה והקולנית ביותר ברשימה זו – הג'מבו. הג'מבו הוצג במקור על ידי גיבסון בסוף שנות השלושים כ- J-200, מכוון לשחקנים מקצועיים המחפשים צליל גדול. הסגנון הגיע לשיאו באמצע המאה העשרים, ואף שהם פחות פופולריים כיום בזכות ההתקדמות במערכות הגברה אקוסטיות, ג'ומבוס עדיין במכירה ועדיין בשימוש רב.

 

צפו לרוחבים של עד 17 אינץ 'במתח התחתון, המספק הקרנה ענקית ותקרת נפח גבוהה, כלומר הוא יכול להפיק צלילים חזקים יותר מבלי לעוות. לרוב תמצאו קישוטים מורחבים יותר על ג'ומבוס בהשוואה לסגנונות אחרים, כולל גשרים מעוצבים במיוחד, שיבוץ קדמי ועטיפות ראש.

 

כשמדובר בטון, ג'מבו בדרך כלל מאוד מאוזן עם תנופה גדולה ונמוכה. ג'ומבוס, הידוע כ"גיטרת הבוקרים "המסורתית, פופולרי במיוחד בקרב נגני קאנטרי והיה חביב על אלביס פרסלי, שהשתמש בסגנון זה לאורך הקריירה שלו.

 

נהדר ל: שחקנים שרוצים להופיע לקבוצה גדולה יותר של אנשים ללא הגברה נוספת. כמו כן, בגלל תקרת הנפח הגבוה, ג'ומבוס יתאים מאוד למתופפים אגרסיביים.

 

לא כל כך נהדר ל: בגלל הגודל הגדול יותר, האקוסטיקה בג'מבו לא תהיה נוחה במיוחד לשחקנים קטנים יותר (במיוחד לילדים), בעוד שההקרנה החסונה שלהם אומרת שהם אינם הסגנון הטוב ביותר לשקט אימונים. הם גם קצת יותר מסורבלים לטייל איתם.

 

דרגה מחשבה

 

 

הבא הוא קלאסי אמיתי והפופולרי ביותר בצורות גוף אקוסטיות בגיטרה, המשמש לשני הגיטרות התקציביות כמו גם למרטין וטיילורס היקרים ביותר. ברצינות, היכנסו לחנות כלשהי בגיטרות והסיכוי שהגיטרה הראשונה שתראו תהיה Dreadnought.

 

ה- Dreadnought נוצר על ידי מרטין בשנת 1916, שקרא לגיטרה על שם ספינות הקרב הבריטיות המסיביות. כמובן שזה היה כדי לשקף את הבניין הגדול של גיטרה דרדנוט, עם לוח הקול הגדול והרחב שלה. בדרך כלל, Dreadnought יהיה באורך גוף 20 "ורוחב של 16", עם אורך סולם של 25.4 ”.

 

בגלל הצורה הגדולה יותר, Dreadnought תפיק צליל נועז ומאוזן עם אמצע בינוני עוצמתי, סינטטי וטרבלים בהירים. זה הופך אותו לפופולרי במיוחד בקרב שחקני רוק, קאנטרי וכחול-עשב.

 

נהדר עבור : מכיוון שתקרת הנפח גבוהה כל כך, מחשבה דרומית היא התאמה נהדרת עבור שוטים אגרסיביים ובוחרים שטוחים, במיוחד לאלה שרוצים סוף נמוך וחזק.

 

לא כל כך נהדר ל: אתה יכול לנגן על קצה האצבעות על מחשבה קשה, אם כי זו בהחלט לא הגיטרה האופנתית האופנתית ביותר. כמו כן, בגלל גודל הגוף הגדול יותר, Dreadnoughts אינם נוחים להחזיק עבור שחקנים קטנים יותר, כולל ילדים.

 

אודיטוריום / אולם הגדול

 

 

מלבד ה- Dreadnought, האודיטוריום (שהוצג במקור על ידי מרטין) וגני האודיטוריום הגדול (יצירה של טיילור) הם אולי הסגנונות האקוסטיים הפופולריים ביותר בשוק של ימינו, בעיקר בזכות הרבגוניות בטון ובביצוע שהם מספקים.

 

מבחינת הגודל, הגיטרות הללו יושבות בערך בין Dreadnought לקונצרט (למטה), עם רוחב התקף נמוך יותר של כ- 15 אינץ '(אודיטוריום) עד 16 "(אודיטוריום גרנד). בהשוואה למחשבה דרדנית, הם מציגים מותניים צרות יותר, מה שהופך אותם לנוחים מאוד לשחק בזמן שהם יושבים.

 

האקוסטיקה באודיטוריום מציעה נימה חמה, ברורה ומאוזנת היטב והופכת לסיבוב כל טוב מעולה, המתמודד היטב עם חיטוטים, שטוח ואצבעות אצבעות. ככאלה, הם מוכיחים פופולריות בכל סגנונות המוזיקה, החל מרוק ובלוז ועד קאנטרי ופולק.

 

נהדר ל: נגנים שרוצים גיטרה רב-תכליתית המתאימה לכל סגנונות המוסיקה וסגנונות הנגינה. כמו כן, טוב מאוד לבעלי מגע קל יותר. עם מערכת טנדר / קדם קדם, הם גם אחד מסגנונות הגיטרה הנשמעים היפים ביותר המחוברים לחיבור.

 

לא כל כך נהדר עבור: המתופפים האגרסיביים ביותר עשויים למצוא את תקרת הנפח התחתון שקשה לעבוד איתה.

 

קונצרט / קונצרט גדול

 

 

אף על פי שהוא לא ממש קטן כמו הטרקלין (להלן), אקוסטי קונצרט הוא אחד הזנים האקוסטיים הקטנים יותר בהפקה כיום. הידוע גם כגיטרות בגודל 'O' (מבחינת מרטין), אקוסטי קונצרט יושב איפשהו בין Dreadnought לגיטרה קלאסית מבחינת העיצוב, עם גוף מעט קצר יותר, קצת יותר צר ועם רוחב התקף נמוך יותר של 13.5 אינץ '. .

 

כמו אודיטוריומים, יש להם גם מותניים צרים יותר בהשוואה ל- Dreadnought, מה שהופך את זה מאוד נוח לשחק איתם בזמן הישיבה. אקוסטיקה קונצרטית גם היא מעט רדודה יותר ומובילה לצליל מעט שקט יותר. עם פחות תגובת בס, לקונצרטים נוטים להיות טווח בינוני חזק וצלילות בטרבל.

 

כפי שאתה יכול לצפות, קונצרט גרנד הוא רק גיטרה קונצרט קצת יותר גדולה, עם רוחב התקף טיפוסי נמוך יותר בין 14 ל 15 ". בסופו של דבר הם מציעים צליל גדול בהרבה, אך מאבדים הגדרה כלשהי בגלל זה.

 

נהדר ל: בגלל הגודל הקטן יותר, אקוסטית קונצרט היא בחירה נהדרת עבור נגנים קטנים יותר שלא רוצים את גווני הבציר / קופסא של גיטרה של פרל (ראה להלן). בנוסף, עם נימה כה מנוסחת, אקוסטית קונצרטית היא סגנון מועדף עבור כוכבי אצבעות.

 

לא כל כך נהדר עבור: מתופפים אגרסיביים יסבלו, מכיוון שתקרת הנפח הנמוכה פירושה שהצליל יתעוות ככל שהנפח יגדל.

 

טרקלין

 


בקצה הנגדי של ספקטרום הגודל לג'מבו תמצאו את הגיטרה הקטנה של פרלור, שעלתה לתהילה בסוף שנות ה -18. בעוד שהפופולריות שלו דעכה משנות החמישים והלאה, לדגמים אלה עדיין יש את המעריצים שלהם והם מיוצרים עד היום על ידי מותגים כמו פנדר, וושבורן ואיבנז.

 

סגנון גיטרה קומפקטי זה נוטה להיות בעל אורך כללי קטן וגוף מוארך, ושומר על רוחב אגוז רגיל בכדי להפוך אותם למתאימים לכל סגנונות הנגינה, החל מלהיט עד לאופנה. באופן טוני, גיטרה של Parlor היא קלה, ממוקדת ומאוזנת למדי, אם כי עם פחות בס ויותר דגש בינוני.

 

הוא מציע גם את הצליל 'קופסא' ששחקני וינטג 'אוהבים, וזו אחת הסיבות לגיטרות הטרקלין הפופולריות ביותר כיום, ופונה במיוחד לנגני בלוז, שקופיות ופולק. כמובן שהם גם יותר שקטים מאקוסטיקה בעלת גוף גדול.

 

נהדר ל: גיטרות הטרקלין נהדרות לשחקנים קטנים יותר, מכיוון שגודלם המופחת מקל על החזקתם, אם כי מבוגרים בגודל מלא לא צריכים לסובב את הסגנון הזה אם הם רוצים את הטון הבוקסיבי והווינטגי הזה. . מכוני סלון הם קריאה טובה לזמרים, שכן ההקרנה הקלה יותר אומרת שאתה לא צריך להתחרות בגיטרה כשאתה מנגן. סגנון זה נהדר גם לשחקנים בתנועה, שכן קל יותר לנסוע איתו על גיטרה קטנה יותר.

 

לא כל כך נהדר עבור: פוריסטי הטונים עשויים שלא להעריך את גיטרות הסלון, מכיוון שהם חסרי טווח דינמי רחב. כמו כן, מכיוון שהנפח נבלם בגלל הגודל הקטן יותר, הביצועים האקוסטיים בפני קהל גדול עשויים להיות גם קשיים.

 

אקוסטית נסיעות

 

 

הגיטרה "פארלור" היא הקטנה מבין הגיטרות האקוסטיות המסורתיות, אך יש מגוון רחב של אקוסטיקה נסיעות הפופולריות ביותר.

 

מרביתם כוללים לוח מחוונים בגודל מלא, אורך בקנה מידה בגודל מלא (בערך 23 אינץ ') וחווית נגינה דומה מאוד לגיטרה בגודל מלא. בקיצור, בעוד שהם עשויים להיות קטנים וחמודים, הם אינם צעצועים. למעשה, חלקם יכולים לעלות הרבה יותר מאשר אקוסטית רגילה!

 

צורות מסורתיות יוצאות מהחלון בקטגוריה זו. כמובן שתוכלו למצוא את מרטין הקטן או את התינוק טיילור, ששניהם נראים כמו גיטרות מיני, אך לצד אלה תוכלו למצוא משהו כמו Ultra-Light Traveller Guitar Ultra שונה לחלוטין!

 

רוב הגיטרות הנסיעות יהיו עשויות מיער למינציה כדי להבטיח שהן קלות ועמידות בפני שינויי טמפרטורה ולחות. הם לא נשמעים רע אבל טונאלית הם כלום לעומת גיטרה אקוסטית בגודל מלא, בעוד שההקרנה יכולה להיות רכה מאוד בגלל הגופים הקטנים.

 

נהדר ל: ברור, הגיטרות האלה נהדרות לנסיעה, בין אם אתה פונה ברחבי העיר שלך באוטובוס או ברחבי העולם במטוס. רובם יגיעו גם עם תיקים משלהם, מה שהופך אותם להובלה מיידית. סגנון הגיטרה הזה טוב גם לתרגול שקט בגלל ההקרנה המרוסנת.

 

לא כל כך נהדר עבור: ממש כמו טרקלין, מחפשי טון נהדר ימצאו מעט הנאה בגיטרת נסיעות. הם גם שקטים להפליא, ולכן אינם מתאימים להופעות ליותר מקומץ אנשים. הם יכולים גם להיות קצת טריקיים לשחק אם אתה שחקן גדול יותר.

 

קלאסי

 

 

בקטגוריה משל עצמה נמצאת הגיטרה הקלאסית, שהיא אקוסטית מיתרת ניילון (בהשוואה לשאר ברשימה זו, הכוללת מיתרי פלדה). גיטרות קלאסיות מיוצרות על ידי יצרנים רבים ברחבי העולם, אם כי מדובר בהתמחויות של מותגים כמו קורדובה, קרמונה וימאהה.

 

גיטרה קלאסית טיפוסית שונה מאקוסטית מיתר פלדה במובנים רבים. לדוגמא, הצוואר והלוח הקדמי רחבים יותר בגיטרה קלאסית (לרוב ברוחב אגוז של בערך 2 אינץ 'ויותר), ומספקים שטח פנים מרווח יותר שאפשר לשחק איתו. גם שטח פנים זה מחמיא יותר, לעומת לוח הזכוכית העגום של אקוסטית מחרוזת פלדה.

 

מבחינת אורך הסולם, גיטרה קלאסית נוטה להיות מעט יותר ארוכה מאשר אקוסטית מיתר פלדה בסביבות 26 ". דגמים מיתרי ניילון מחוכבים בסגנון מחוברים בדרך כלל לגוף בקדמת ה -12 וכוללים פיסת ראש מחוררת עם מכווני גלגלים פתוחים.

 

נהדר ל: זהו קל – גיטריסטים קלאסיים! או כל נגן שרוצה את הצליל הרך והמאוזן של מיתרי ניילון כולל נגני ספרד, אצבע ופלמנקו. סגנון זה של גיטרה נתפס גם כבחירה טובה למתחילים, מכיוון שהמיתרים קלים יותר על האצבעות.

 

לא כל כך נהדר עבור: קוטפים שטוחים וחוטטנים לא יהנו ככל האפשר מחוויה של גיטרה קלאסית, בעוד ששירי מיתרי פלדה מסורתיים תמיד יישמעו מעט מוזרים שמנוגנים עם מיתרי ניילון. שחקנים עם ידיים קטנות עשויים להיאבק ביצירת אקורדים בגלל לוח השוליים הגדול יותר, אם כי אם זה המצב, ישנם גיטרות קלאסיות בגודל 3/4 וחצי.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..