חשיבותם של מסכי אולפן


מאז שהטכנולוגיה התקדמה לרמה בה אנו יכולים להקליט ולערבב מוסיקה בנוחות הבתים שלנו, רמקולי צג האולפן הפכו לנושא פופולרי יותר. אחת הטעויות התכופות יותר שמפיקים מתחילים מבצעים היא להתעלם לחלוטין מחשיבות הרמקולים הללו, ובחר במקום להשתמש ברמקולים שולחניים סטנדרטיים. היום אנו נדבר על מדוע תרגול זה יכול לגרום לבעיות חמורות בהתקדמותכם כמפיק, ומה הופך את צגי האולפנים לחשובים כל כך. אם אתה חדש בתחביב הזה, אתה במקום הנכון. בנוסף, לאחר שתסיים עם מדריך זה, עיין בבחירות המובילות שלנו עבור מסכי האולפן הטובים ביותר בשוק וברר מה זמין שם בחוץ.

 

מהם מסכי אולפן?

 

במבט ראשון מערכת רמקולים למסך נראית כמו כל סוג אחר של רמקולים. יש לך ארונות, מתמרים, העבודות. עם זאת, זה לא כמו שהם נראים אלא איך הם עובדים. רמקול צג מכוון בצורה שונה לחלוטין מרמקול מדף ספרים רגיל. לאמיתו של דבר, אם היית משתמש ברמקולים למסך כמגדרת האזנה העיקרית למוזיקה שלך, רוב הסיכויים שתאכזב מאוד מהצליל שאתה מקבל.

 

אם היית מציב מיקרופון איכותי מול רמקול רגיל ורמקול צג, תגובת התדר המוקלטת הייתה נראית שונה מאוד. הגרפים שאתה מקבל על ידי מדידת תגובת הרמקול הם די פשוטים. הציר האנכי הוא ערך הדציבלים שלך ואילו הציר האופקי הוא טווח התדרים. קבוצה מכובדת של רמקולי מדפי ספרים ככל הנראה תעלה את הנמוכים עם טבילה איפשהו בטווח הבינוני, ואז קפיצת מדרגה בטרבלים. בטח, זה תלוי במותג ובדגם הרמקולים, אבל אתה מבין את העניין.

 

אותו גרף שנעשה על ידי מדידת מערכת טובה של רמקולים למסך עומד להציג קו שטוח שמתחיל מהתדר הנמוך ביותר, ומשתרע עד הסוף. זה מה שאתה מכנה תגובה בתדר שטוח וזה בדיוק סוג ההופעה ההופך את המסכים לכלי כה נהדר שיש באולפן.

 

חשיבותה של תגובת תדרים שקופה

 

Importance Of A Transparent Frequency Response
לעתים קרובות מכונה תגובה בתדר שטוח כשקופה. שקיפות רבה יותר תשווה יותר תובנה לתערובת שלך. מבלי להיכנס לפרטים של מיקס והפקת מוזיקה, בואו נדבר מעט על הסיבות שקשורות חשובה. כשאתה מערבב מוסיקה, תרצה שהמסלול הזה יישמע טוב בכל מיני סוגים שונים של רמקולים. זה אומר מערכות ביתיות, סטריאו לרכבים וכדומה. כדי לעשות זאת, עליכם לשמוע את המסלול במצבו הנייטרלי ביותר.

 

סט שקוף של רמקולים למסך מאפשר לך לעשות את הדבר המדויק הזה. אף חלק ספציפי מטווח התדרים אינו מוגזם, ואף אין הטיה. עבודה עם משוב כה שקוף פירושו שתוכלו לשמוע את כל הפגמים בתמהיל שלכם. אולי אחד הכלים דוקר באמצע וזה לא אמור, אולי הבאס שלך רחב מדי. כך או כך, שקיפות היא זו שמאפשרת לך להבחין בחסרונות אלה ולטפל בהם.

 

בואו נדמיין תרחיש שכל מה שיש ברשותך הוא הרמקולים השולחניים שלך. זו מערכת הגונה למחצה שקנית כאשר קיבלת את המחשב. אתה פותח את ה- DAW לפי בחירתך, הקדיש 5 שעות לערבוב מסלול עד שאתה מרוצה מאיך שזה נשמע. האזנה לרצועה באותו סט רמקולים ספציפי הולכת להישמע מדהימה. עם זאת, אם היית מנגן באותה רצועה במערכת השמע של חברך, רוב הסיכויים שהתוצאות יהיו שונות מדי.

 

אין תחליף לדוברי צג

 

Importance Of A Transparent Frequency Response
עד כמה שזה נשמע דרמטי, אין באמת תחליף למערך רמקולים מסכים טוב. אותם זוג מתמרים הם השער היחיד שלך למוזיקה שלך. אתה יכול להסתכל על המשוב על הצג שלך כל היום, אבל עד שאתה באמת שומע מה קורה, לא תהיה לך תמונה מספיק ברורה.

 

דבר טוב עם מסכי אולפן זה שהם לא צריכים להיות יקרים. מי שרק מתחיל יעבוד טוב עם סט סביר. בחלק מהמקרים זוג רמקולים קטן יותר עשוי להעדיף, תלוי בגודל האולפן שלכם.

 

בנימה דומה, גם אוזניות אינן אלטרנטיבה נהדרת. ישנן אוזניות שתוכננו במיוחד למטרות ניטור, אולם הבעיה אינה מטרתן, אלא טבען. רמקולי ניטור חולשים על אוזניות ניטור כשמדובר בשלב הקול וההתרשמות הכללית של התמהיל. אוזניות אולי גם מספקות תגובה שטוחה, אבל הכל שם, ממש ליד האוזניים.

 

האם המסכים זקוקים לציוד נוסף?

 

ברוב המקרים התשובה עומדת להיות לא. הרוב הגדול של מסכי הסטודיו המיועדים לשימוש באולפנים ביתיים פעילים. במילים אחרות, הם מכילים מגבר מובנה אחד או יותר, כלומר הדבר היחיד שעליך לעשות הוא לחבר אותם לשקע חשמל ולמחשב שלך. נוסף על כך, רוב המסכים הפעילים המודרניים מגיעים לתשומות עבור מגוון ציוד שמע, כך שאתה מכוסה גם בנושא זה. ישנם כמה עיצובים פסיביים בחוץ, אך ברוב המקרים אתה מסתכל על רמקולים המיועדים לאולפנים גדולים או ליישומי נישה.

 

מסקנות

 

הכניסה להפקת מוזיקה פירושה שצריך להשיג זוג צגי אולפן. זה פשוט כמו זה. אלה בתקציב עשויים למצוא את זה נושא, עם זאת, יש כל כך הרבה דגמים מדהימים שהם סבירים במיוחד. כשאתם מפתחים את כישוריכם וצומחים כמפיק, תוכלו להבין איזה סוג של צגים עובדים הכי טוב בשבילכם. עד אז, זה בסדר גמור להתחיל עם סט במחיר סביר. הדבר היחיד שחשוב באמת זה שיש לכם צגים בסטודיו שלכם. כל השאר הוא משני.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..