כיצד להחזיק גיטרה בצורה נכונה – מדריך שלב אחר שלב

 

גיטריסט מנוסה עשוי לשאול מדוע מישהו יצטרך שיעור על החזקת הגיטרה, אם כי הם בטח לא זוכרים את הפעם הראשונה שנמסרה להם!

 

הסיבה היא שגיטרות ובסים הם לרוב מכשירים גדולים ומסורבלים, במיוחד למתחילים, והדרך הנכונה להחזיק אחד עשויה לא תמיד להיראות.
 

אבל אל תפחדו! אנו כאן כדי להציע לכם מדריך שלב אחר שלב להחזקת גיטרה וכן עצות כיצד להתאים זאת לגיטרות חשמליות, קלאסיות ובס. מוכנים? בוא נלך!

 

אקוסטי

 

 

ככל שנגנים רבים ילמדו לנגן בגיטרה על אקוסטית מיתרי פלדה, נתחיל במדריך צעד אחר צעד כיצד להחזיק את הטוב ביותר.

 

לשם הפשטות, במדריך זה אנו מניחים שאתה שחקן ימני (שם היד הדומיננטית / הפוטה שלך היא זכותך). אם אתה שחקן שמאלי, פשוט הפוך הוראות אלה.

 

  1. שב בכיסא מתאים . שכיבה על הספה שלך אינה רעיון נהדר! הכסא הטוב ביותר יהיה שרפרף או כסא מטבח ללא גב, ללא זרועות (הם פשוט נכנסים לדרך.
  2.  

  3. שב עם תנוחה נכונה . שבו על קצה הכסא, שמרו על רגליים שטוחות על הרצפה, גב ישר וכתפיים רגועות. זו התנוחה הטובה ביותר לנגינת גיטרה.
  4.  

  5. ודא שהגיטרה היא הדרך הנכונה למעלה. זה נשמע מובן מאליו, אך התעלמות מנקודה חשובה זו תביא לבלבול רב. אתה רוצה להבטיח כי – כשמסתכלים למטה על הצוואר – החוט העבה ביותר נמצא בחלקו העליון (כלומר זה הקרוב ביותר לתקרה).
  6.  

  7. הנח את הגיטרה על ירכך הימנית . כשמנגנים בישיבה אקוסטית, איזון הגיטרה בירך ימין הוא התנוחה הנוחה ביותר לשימוש. אם אתה זקוק לתמיכה נוספת ייתכן שתרצה לחצות את הרגליים.
  8.  

  9. שמור את הגיטרה קרוב לגופך . אם הוא רחוק מדי מגופך, יהיה קשה יותר לשחק בצורה טבעית.
  10.  

  11. זווית הצוואר כלפי מעלה . יהיה קל יותר לשחק בצוואר אם הוא מכוון בעדינות כלפי מעלה, אם כי יש לשמור עליו אופקי יותר מאשר אנכי.
  12.  

  13. הזרוע השמאלית (המטורפת) צריכה להיות בזווית ישרה . שמור את המרפק תחוב והזרוע בזווית של 90 מעלות. זה יעזור לכם לדאוג לפתקים הנכונים בקלות רבה יותר וכתוצאה מכך פחות מאמץ על שורש כף היד.
  14.  

  15. הניחו את האגודל על עורפו . כאשר ארבע אצבעות ידך המטורפות עושות את העבודה, האגודל שלך אמור לתמוך בגיטרה על ידי מנוחה על עורפו, בכל מקום שמרגיש טבעי.
  16.  

הישיבה היא דרך טובה להתחיל ללמוד לנגן בגיטרה. עם זאת, כשאתה מסמר את היסודות, ייתכן שתרצה להתחיל לנגן בעמידה, שרוב האנשים מסכימים עליהם נראים מגניבים יותר ומאפשרת לך להיכנס לקצב השיר.

 

משחק תוך כדי עמידה אינו שונה מכדי לשחק בזמן שישב והיסודות עדיין זהים – שמור על גב זקוף וכתפיים רגועות.

 

אם אתה מתכוון לעמוד לנגן בגיטרה אקוסטית, קניית רצועה טובה היא חיונית, מכיוון שאתה צריך משהו שיעזור לתמוך בגיטרה (סמוך עלינו – איזון אותו על הירך שלך בזמן שאתה עומד הוא הרבה יותר קשה!).

 

כמעט כל הרצועות ניתנות להתאמה, וזה שימושי מכיוון שהוא מאפשר להתנסות בגובה האופטימלי. כולם שונים, אז מצא משהו שמרגיש לך נוח, אם כי הגובה הטוב ביותר לעמידה הוא במקום בו הגיטרה נשענת על גופך בזמן שאתה מתיישב. נדיר שהגיטרה תהיה גבוהה מדי, אבל אם תגלה שאתה מתכופף, הגיטרה נמוכה מדי!

 

קלאסית

 

 

בעוד גיטרות מחרוזות מפלדה וניילון זהות באותו גודל, תחזיק גיטרה מיתרת ניילון מעט אחרת אם אתה מנגן מוזיקה קלאסית.

 

בקיצור, ההבדלים העיקריים הם:

 

  1. הגיטרה מונחת על ירכך השמאלית . במקום להניח אותו על הירך הימנית כמו שהיית עושה עם אקוסטית רגיל, זה מסורתי להחזיק גיטרה קלאסית על הירך השמאלית.
  2.  

  3. הירך השמאלית מוגבהת . הגובה האידיאלי הוא סביב 6 אינץ 'מהקרקע. הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא להניח את כף הרגל על ​​ארגז, שרפרף או משענת רגל מתכווננת (אתה יכול לקנות אותם באופן מקוון או ברוב חנויות הגיטרות).
  4.  

  5. הצוואר מכוון כלפי מעלה . בגלל העלאת הירך הנוספת הזו, הצוואר יצביע כלפי מעלה בזווית גדולה יותר. עם זאת, נסו להימנע ממצב הגיטרה היושב מעל גובה העיניים.
  6.  

בסופו של דבר אתה יכול לנגן בגיטרה קלאסית על ידי אחיזת הגיטרה כמו שאתה עושה אקוסטית מיתרי פלדה, אם כי החזקתה בדרך המסורתית מאפשרת לך לגשת בקלות אל לוח התזמון, שכן גופך מחזיק את הגיטרה במקום.

 

בכל דרך שתחזיק בה, וודא שאתה יושב זקוף, עם כתפיים רגועות, ועל קצה הכסא הקשיח (בניגוד לספה או מיטה).

 

אלקטריק

 

 

החזקת גיטרה חשמלית דומה מאוד להחזקת אקוסטית מיתרי פלדה, בין אם הוא עומד או יושב. אם עדיין לא עשית זאת, קרא את קטע הגיטרה האקוסטית שלמעלה כדי ללמוד את כל מה שאתה צריך לדעת.

 

מילת עצה – כשקונים גיטרה חשמלית למתחיל , שקלו איך זה ירגיש על הירך כשיושבים. לפי זה, אנו מתכוונים להימנע ממשהו כמו גיטרה מעופפת בצורת V, שהיא אינה הצורה הנוחה ביותר לנוח על ירכיה כשיושבים. עדיף לשמור על הסגנונות האקסטרווגנטיים יותר כאשר אתה בטוח יותר.

 

בס

 

 

גיטרות בס הן מכשירים ארוכים יותר מאשר גיטרות חשמליות, אקוסטיות וקלאסיות, אם כי הדרך בה אתה מחזיק אחת כזו לא תהיה שונה מדי.

 

ראשית, בין אם משחק בעמידה או בישיבה, חבישת רצועה הוא חיוני שכן זה עוזר להוריד חלק מהמשקל מהכלי החזק הזה ומקל על האיזון שלו.

 

כשאתה יושב, תרצה להרים את רגל ימין (לא שמאל, כמו בגיטרה קלאסית), על ידי הנחת כף רגלך על קופסה או משענת רגל. זה יעזור לקרב את הבס אליך וקל יותר לנגן.

 

כשעומדים, פופולרי להחזיק את הבס מעט גבוה יותר על הגוף על ידי התאמת הרצועה. זה מקל על הניווט בלוח המקשים הארוך יותר. אם כי תשחקי עם הגובה עד שתמצא משהו שמרגיש נוח.

 

כמו בסגנונות הגיטרה האחרים, נסו תמיד לשמור על גב ישר וכתפיים רגועות לקבלת התוצאות הטובות ביותר!

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..