כיצד להפיק את המרב מדוושת ה- EQ שלך

get-the-most-out-of-your-eq-600x268

 

דוושות EQ הן כלי רב עוצמה שיכול לקחת את הטון שלך לרמה אחרת לגמרי של איכות. כלומר, אם אתה יודע להשתמש ב-. אפילו דוושות ה- EQ הטובות ביותר הזמינות כרגע לא יעזרו לך הרבה אם אינך מצליח לשלוט ביעילות ויש לך את הידע כיצד להשתמש בהן במערך המסוים שלך. חוסר מודעות וידע זה הם למעשה חלק גדול מהבעיה שיש לרוב השחקנים החדשים עם EQs. הם לא ששים לנסות אותם, וגם כאשר הם עושים רוב טוב עושה בהם שימוש לא נכון.

 

זה בדרך כלל גורם להם למחוק דוושות EQ כגימיקים שהם פחות או יותר רק להצגה. באופן טבעי, זה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. מסיבה זו, אנו הולכים לתת לך את היסודות של שימוש בדוושת EQ היום ולהראות לך מהם כמה שיטות טובות. אם רק הגעת לדוושת ה- EQ הראשונה שלך, אולי תרצה להתייחס למאמר שלנו המסביר מהי דוושת ה- EQ 'מה הם דוושות EQ' , ואז לחזור. בנימה זו, בואו ונתחבר מכיוון שיש כל כך הרבה קרקע לכיסוי.

 

מדוע דוושות EQ?

 

mxr-6-band-2-300x300 התשובה לשאלה זו היא פשוטה. דוושת EQ מעניקה לך את סוג השליטה בסאונד שלך שאתה פשוט לא יכול לקבל מהמגבר ולא מהגיטרה בה אתה משתמש. אולי אתה רוצה לקצץ בכמה תדרים עודפים או להוסיף כמה איפה שהם חסרים הכי הרבה. דוושת EQ מאפשרת לך לעשות את הדברים האלה, וכל כך הרבה יותר. עם זאת, ישנם כמה דברים שאתה צריך לזכור בעת השימוש בדוושות EQ.

 

בחירת הדגם הנכון

 

thinking-emoticon בחירת דוושת EQ המתאימה ביותר לצרכים שלך היא חיונית. אתה צריך לשאול את עצמך מה הסיבה העיקרית לכך שאתה מקבל את הדוושה הזו. אולי אתה רוצה להגביר את האות שלך עם היכולת למנות את הגבר הזה לחלקים מסוימים בטווח התדרים.

 

אולי אתה פשוט רוצה משהו ש"נרמל "את פרופיל הטון הטבעי של הגיטרה שלך. עליך לבחור תמיד את הדגם העונה על הדרישות שלך, ונמצא בגבולות המיומנות או הידע שלך. ללכת על ה- EQ המורכב ביותר בחוץ נשמע כמו תוכנית טובה, אך למעשה זה יכול להיות פרודוקטיבי נגד אם אינך יודע כיצד להשתמש בתכונות ובבקרות נוספות האלה.

 

מיקום

 

pedal-line-friday-11-19-ken-stern מיקום דוושת האפקט הוא קריטי לביצוע הדוושה האמורה ולכל שרשרת האותות. כשמדובר במיקום דוושת ה- EQ, עומדות בפניך מספר אפשרויות המוכחות כביכול. הצבת ה- EQ לפני העיוות, או אפילו ממש בתחילת השרשרת מועילה במובן מסוים שאתה מאכיל איתות שהשתנה כבר לשאר לוח הדוושה. תוכלו לראות הרבה נגן גיטרה הולך על אפשרות ספציפית זו.

 

לעומת זאת, יש מי שאוהב למקם את ה- EQ שלהם ממש בסוף הרשת. זה עובד גם כן, אך עליכם להיזהר עם דוושות זמניות כמו עיכובים או הדהוד. אם יש שני אלה לפני ה- EQ שלך, יכול לבלגן את כל הטון בפרק זמן קצר.

 

הדרך הטובה ביותר להשתמש ב- EQ

 

thumb-up-smiley לפני שנבהיר פרטים כלשהם, עליך לקחת צעד אחורה ולהביט בגיטרה שלך. איזה טון יש לו? האם זה מגיע עם סלילים בודדים או זבובים? פעיל או סביל? כל הדברים האלה ישפיעו על האופן בו אתה מתכוון להוסיף את ה- EQ לשרשרת.

 

לדוגמא, גיטרה מסוג סליל יחיד, כמו סטרט או משהו כזה, הולכת להיות דקה בקצה הנמוך. אם כן, מועיל לחיזוק חלק זה של טווח התדרים. דבר דומה קשור לגיטרות האמבוקרים, רק שהפעם אתה עובד על האמצעיים והטרבלים האלה.

 

שימוש בשלושת הלהקות

 

threebands-300x300 בס, מידות וטרבל הן רצועות התדר הרגילות שלך ש- דוושות EQ מאפשרות לך לחדד. דוושות מסוימות יהיו מורכבות יותר ואילו אחרות יהיו פשוטות. כך או כך, תוכלו לראות את שלוש הלהקות הללו בכל דוושה בחוץ. בנימה זו, יש כלל זהוב אחד של השוואת הטון שלך – התחל מהיסוד. במילים אחרות, גלגל את כל הידיות למצב האפס שלהם. החל מנקודה זו מאפשר לכם לשמוע בדיוק מה ההתאמות השונות עושות לטון שלכם.

 

מבחינת להקות תדרים אינדיבידואליות, הבס הוא מהחשובים ביותר וזה שמשתמש לא פעם בצורה לא נכונה. אתה רוצה לתת ללהקה שלך ולמוזיקה שלך מעט תחושת, אבל אם אתה לוקח דברים רחוקים מדי, אתה מסתכן להרוס לחלוטין את הטון שלך. טרבלים הם זה ששולט באיך הטון שלך נקי ופריך. אלא אם כן אתה מנסה לחתוך את התמהיל הכבד, אתה כנראה לא צריך להתעסק עם טרבל כל כך הרבה.

 

האמצעיות הן המקום בו מתרחשת מרבית הפעולה. פס התדרים הזה הוא זה שמעניק לטון שלך את העושר והעומק. מעבר מעל הסוף יסתיים בנימה חדה מאוד אך דקה, ואילו הקצה השני של המשוואות פירושו שתקבלו נימה שמנה אך בוצית. מכיוון שהאמצעונים ממלאים את הפער בין בס לטרבל, ראשית עליך לחייג לשניים אלה ואז להשתמש בבקרת האמצע כדי להשיג את הגשר הטוב ביותר בין שני התדרים השונים הללו.

 

מסקנה

 

השימוש בדוושות EQ בצורה לא קשה ברגע שאתה באמת מבין מה עושה כל רצועת תדרים ואיך זה משקף על הטון שלך. מכיוון להרבה דוושות יכולות משלהן, תוכלו לסמוך על שימוש ברוחב פס שונה.

 

לא משנה מה המקרה בסופו של דבר, ההבנה הבסיסית-אמצע-הטרבל תביא אותך קדימה. כשאתה מבין הבנה מלאה של דוושות EQ, הטון שלך יתיישר הרבה יותר לסגנון הגיטרה שלך. זה מובטח.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..