כיצד להשתמש נכון בדוושת הפייסר?

how-to-use-phasers-600x268

 

דוושות אפנון באופן כללי מוסיפות מימד חדש לגמרי של צדדיות לטון שלך, אין שום שאלה בעניין. עם זאת, הם נמנים עם הדוושות הקשות ביותר לעבוד איתן. אם היה לך ניסיון קודם בכל סוג של דוושת אפנון, תדע שמתינות היא המפתח. למעשה, במקרים מסוימים, אפילו זה לא מספיק. לא נפרט על דוושות אחרות, אך אנו ננסה לתת לך מושג נכון כיצד להשתמש בצורה הטובה ביותר בדוושת Phaser בשרשרת האיתות שלך.

 

לפני שנתחיל, עלינו להוסיף מילת זהירות. מה שאנחנו הולכים להראות לכם היום זה לא כלל קדוש המוצב באבן. להפך, זהו רק בסיס הגון בו תוכלו להשתמש בהמשך כדי לחקור את דוושת הפייזר שלכם באופן שלא יפגע בטון שלכם. אם שום דבר אחר, אתה אמור להיות מסוגל לזהות מה עשית שגרם לגיטרה שלך להישמע נוראית. עם זאת נאמר, בואו נקפוץ ישר פנימה.

 

הבנת דוושת הפייסר

 

understanding-the-phaser-pedal-300x300 כבר סקרנו כיצד פועלים עובדים במאמר הייעודי שלנו שתוכל למצוא כאן 'מהי אפקט פייזר?' , אבל בואו נעשה סיכום מהיר לצורך הקצרה .. א דוושת Phaser תחלק את האות לשניים ותחיל סדרה של כל מסנני המעבר על אחד העותקים. שני האותות נדחפים לחוד בו זמנית, וכתוצאה מכך הם יוצאים לחלוטין מהשלב לעיתים, ובשלב לחלוטין בזמן אחר. כאשר הראשון קורה, תשמע טבילה בטון שלך, וכשזה האחרון קורה אתה שומע שפיץ. הבנת זה חשובה מכיוון שהפקדים כמעט על כל דוושת Phaser יאפשרו לכם להשפיע כאשר מטבעות וקוצים אלה מתרחשות, דבר המשפיע ישירות על בהירות הטון שלכם.

 

כמה גרוע פייזר יכול לבלום את הטון שלך?

 

how-bad-can-a-phaser-mess-up-your-tone-300x300 התשובה היא, רע מאוד. אמנם זה לא ממש משפיע על האות מהגיטרה במובן מסוים שהוא מעוות אותו בשום צורה, אבל פייזר עדיין משנה אותו בדרכים שונות. הוספת יותר 'מהירות' באמצעות הידית שלרוב מגיעה עם אותה כותרת, תגדיל את מספר המטבלים שאתה שומע בטון. מטבלים נוספים שווים פחות לשלמות האות. עם Phasers, קל מאוד לאבד את עצמך בהשפעה ולהתחיל ליישם יותר מדי מהירות ותהודה. זהו לא-לא גדול אם אתה רוצה לקבל נימה שמישה בסוף היום. עם זאת, איך אתה מתכוון להגדיר את דוושת הפייזר שלך יהיה תלוי גם בסוג המוזיקה שאתה מנגן.

 

איזה סוג מוזיקה מתאים ביותר לבזרים?

 

what-type-of-music-is-best-suitable-for-phasers-300x300 ניתן להשתמש בפייסרים כמעט בכל ז'אנר של מוזיקה אם אתה מספיק יצירתי. עם זאת, ישנם ז'אנרים שבהם זה משתלב טוב יותר מאשר באחרים. לדוגמא, רוק קלאסי הוא שטח Phaser רגיל. תבינו למה עוד דקה. Death Metal טכני כנראה לא יהיה ז'אנר בו תרצו להשתמש בדוושת Phaser. באופן טבעי, לדוושות שונות יש מטרה מכוונת שונה, ולכן עדיף לבדוק מה מומלץ כרגע וללכת משם .

 

סגנון המשחק שלך ואפקט הפייזר

 

playing-style-300x300 כיצד תשתמש בפייזר תלוי גם בסגנון המשחק שלך. עובדה ידועה היא כי בדרך כלל הפייסרים עובדים הכי טוב כשאתה משחק מעט תווים בקצב איטי יותר. לדוגמה, ארפג'יו איטי אקורדים עובדים נהדר עם אפקט זה מכיוון שהוא נותן לדוושה מספיק זמן לעבוד בכל מה שלא שיחקתם. גריסת סולו מהירה היא ההפך הגמור. להלכה, כל חלק איטי שאינו רווי מדי ברשימות, ייהנה מאפקט Phaser שהוגדר כהלכה. זה עובד אפילו טוב יותר אם אתה נמצא בערוץ נקי במקום אובר-אובר או עיוות.

 

אחת הטעויות הגדולות שרבים מהמשתמשים החדשים בהשפעה זו עושות, היא לסנן את הכל עד 11 ברגע שהם מפרקים את הדוושה. הדבר הראשון שקורה הוא השפלה מוחלטת של האות, מה שמוביל את המשתמש לדבר שיש משהו לא בסדר עם הדוושה. התוצאה הסופית היא בעיקר נטישה מוחלטת של הדוושה, וחרטה על כך שהיא נקנתה מלכתחילה. אל תיפול קורבן לתרגול רע זה, וקרב לדוושת הפייזר שלך בזהירות.

 

איפה Phaser פשוט לא הולך לעבוד?

 

where-is-phaser-simply-not-going-to-work-300x300 כמו שהזכרנו בעבר, כל מה שמשוחק בקצב מהיר יותר וכולל הרבה תווים פשוט ייעכב על ידי Phaser. עיוותים כבדים בדרך כלל לא עובדים טוב עם Phasers, אם כי העברת יתר היא בסדר לחלוטין אם אתה משתמש במתינות. בסופו של יום, הכל מסתבר עד כמה אתה יכול לעבוד את הפייזר שלך, ועד כמה אתה טוב בהתאמת תנועת האות לקצב המוסיקה שלך. כל הדברים האלה מגיעים עם ניסיון והרבה ניסוי וטעייה. Phasers הם בהחלט לא סוג של אפקט אתה לא יכול רוצה לשלוט במשך הלילה.

 

מסקנות

 

Phasers הם חלק חשוב ממשפחת אפקטים של אפנון, והם מילאו תפקיד מפתח במספר שירים פופולריים. זה לא האפקט הקל ביותר לשימוש, אין ספק בכך, אבל לשלוט בזה זה מאוד משמח. בלשון המעטה. אם אתם מחפשים אפקט חדש לבחון, בהחלט כדאי לכם לתת לפייזר סיכוי הוגן.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..