כיצד לחבר רצועת גיטרה – מחולק לשלבים קלים

 

חיבור הרצועה לגיטרה שלך עשוי להיראות כמו משימה שאינה דורשת הסבר. אבל תלוי בגיטרה הספציפית שלך, ייתכן שתצטרך להשתמש בתהליך אחר כדי לחבר את הרצועה מאשר לאחרים. בהתחשב בעובדה שהשמטת הגיטרה שלך יכולה להיות קטסטרופלית, כדאי לקחת קצת זמן כדי לוודא שאתה עושה את זה נכון!
 

מאמר זה מסביר את מאפייני המפתח של רצועות גיטרה מסוגים שונים ומספר כיצד לחבר אותם לגוף הגיטרה שלך. הכל מחולק לשלבים פשוטים ופשוטים שיעזרו לכם להבין במהירות. המשך לקרוא כדי לגלות כיצד לחבר רצועת גיטרה!

 

סוגי גיטרות

 

סוג הרצועה לגיטרה שתזדקק לו תלוי בגיטרה שלך – או ליתר דיוק, בכמה יתדות הרצועה שיש לגיטרה שלך.

 

רוב הדגמים החשמליים, במיוחד גיטרות גוף מלא, כוללים שני יתדות. האחד נמצא תמיד בחלק האחורי של הגיטרה בלוח הצד, ישירות מאחורי הגשר, ואילו השני בדרך כלל ממוקם בקצה הקרן העליונה. אם לגיטרה שלך אין חיתוך מקצה לקצה, סביר להניח שתמצא יתד שני זה ממוקם במצב דומה בחלק התחתון העליון.

 

עם זאת, לרוב גיטרות אקוסטיות יש רק יתד רצועה אחד – זה מאחור. חלק מהאלקטרוניקה של חלול הגוף נופלת גם בקטגוריה זו; אם לגיטרה שלך יש רק רצועה אחת, תצטרך לנקוט גישה אחרת להצמדת רצועה.

 

כיצד לחבר רצועת גיטרה

 

בשלב הבא, נראה כיצד ניתן לחבר רצועת גיטרה לכל אחד משני הסוגים הגיטרות השונים.

 

שני יתדות רצועה

 

אם לגיטרה שלך יש שני יתדות רצועה, התהליך די פשוט. ראשית, תצטרך למצוא רצועה לגיטרה. רוב חנויות הגיטרות מוכרות רצועות תקציב עשויות ניילון; אלה יביאו את העבודה בצורה בסדר גמור אך עשויים להיות מגרדים או לא נוחים כמו רצועות ברמה הגבוהה ביותר.

 

אם אתה מחפש יותר נוחות או כושר, אתה יכול לקנות רצועת גיטרה מעור או ניילון מעוצב באופן ייחודי. כמו רצועות פשוטות יותר, אלה קל למצוא בחנויות גיטרות או באינטרנט. חפש ריפוד כתפיים נוסף אם אתה מנגן בגיטרה כבדה; הכרית הנוספת תוריד מעט מהעומס מהכתף במהלך פגישות ריבה ארוכות ובופעות.

 

ברגע שיש לך את הרצועה שלך, קח קצה אחד והחלק אותה מעל יתד בחלק האחורי של הגיטרה. כעת משוך את הרצועה שטוחה, והקפיד לא לקרוע או לסלסל ​​אותה בתהליך. חבר את הקצה השני ליתד בקרן העליונה. מזל טוב, צירפת רצועת גיטרה!

 

נסה את הגיטרה כדי לוודא שהרצועה באורך הנכון. נגן מעט מקצבים, וסוללו קצת כדי לעזור לכם לקבוע האם אתם מרגישים בנוח עם הגיטרה באותה גובה. אם לא, לרוב הרצועות יש מנגנון כוונון שתוכל להשתמש בו כדי לקצר או להאריך את האורך.

 

לרצועות ניילון תהיה מערכת התאמה כמו זו שתמצאו על תיקי גב או תיקי תרמיל – זה אמור להיות די אינטואיטיבי. עם זאת, רצועות עור אינן מציעות אותה הגדרה מאחר ועור אינו גמיש כמו ניילון. כדי להתאים רצועת עור, לרוב יהיו חורים שתוכלו להזין אותם בקצה אחד כדי לשנות את אורך המקטע.

 

יתד רצועה אחד

 

אם לגיטרה שלך יש רק רצועה אחת, אל תדאג! יש לך כמה אפשרויות לחבר רצועה לגיטרה שלך.

 

רצועות מסוימות תוכננו במיוחד לגיטרות עם יתד רצועה אחד בלבד; אם אתה אוהב את המראה או הסגנון, אתה יכול לקנות אחד כזה. בהתאם למנגנון ההידוק הם עשויים להיות מהירים יותר לחיבור מאשר רצועות אחרות. מצד שני, אתה יכול פשוט לקנות רצועת גיטרה רגילה ולהזין חתיכת מיתר יציבה דרך אחד מחורי יתדות.

 

ברגע שיש לך רצועת הגיטרה שלך, קח את הקצה ה"רגיל "של הרצועה (זו שאין לה את המיתר או מערכת ההדבקה המיוחדת), והנח אותה דרך יתד בחלק האחורי של הגיטרה. בשלב הבא, קחו את הקצה השני של הרצועה והניחו ליד אגוז הגיטרה.

 

כדי לחבר אותה, תצטרך להזין את המיתר או את הרצועה ההדבקה מתחת למיתרי הגיטרה שעל ראש המיטה ממש מאחורי האום. הביאו את הקצה השני מתחת לאדמה וקושרו אותם בצד השני של האום.

 

שיטה זו תשמור על הגיטרה יציבה סביב הכתפיים שלך, אפילו אם יש לך רק אחד. היזהר אם אתה משנה רצועת גיטרה עם שתי יתדות לשיטה זו! לוקח רצועה ארוכה יותר כדי להכיל גיטרות עם יתד אחד. וודא שאתה קונה רצועה ארוכה, או שתוכל בסופו של דבר כזה שהוא קצר מכדי שיוכל להתאים בנוחות.

 

סיכום

 

אם אתה מחפש קצת יותר יציבות כשאתה משחק על הבמה, אתה יכול גם לבדוק מערכות נעילת רצועה. שינויים קטנים אלה מאפשרים לרצועה שלך להינעל פיזית בגיטרה שלך, ומונעים מהרצועה להחליק מהיתחה באמצע השיר.

 

התהליך המדויק שלך לחיבור רצועת הגיטרה שלך עשוי להיות שונה תלוי בכלי הספציפי שלך. עם זאת, התהליך הבסיסי צריך להיות דומה (אם לא אותו דבר) עבור כל הגיטרות עם אותו מספר יתדות רצועה.

 

תמונה ראשית: רישיון Pixabay, מאת StockSnap , דרך Pixabay

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..