כיצד לכוונן גיטרה אקוסטית

How to tune an acoustic guitar

 

כולנו עשינו את זה בשלב מסוים בקריירת המשחק שלנו. אנו מגיעים הביתה מהעבודה ופונים היישר לגיטרה האקוסטית האהובה עלינו, מוכנים לרוץ קצת ולקבל קצת הקלה במתח מהיום.

 

אתה מרים אותו ומנגן אקורד G נחמד, עשיר ומלא צליל.

 

חוץ … זה לא נשמע נחמד, עשיר או מלא. למעשה, זה נשמע נורא – כמעט כמו שלקחת את החתולים של השכן שלך וזרקת אותם לתיק כדי להילחם בזה. זה דיסוננטי, חסר התמצאות ופשוט נורא.

 

כן – הגיטרה האקוסטית שלך איננה מתאימה.

 

כוונון גיטרה אקוסטית (באמת, כל גיטרה) זה הדבר הראשון שעליך לעשות לפני שתתחיל לנגן. בלי לעשות זאת, אתה עתיד להישמע נורא, לאבד את ההתלהבות, להפחיד את השותפים שלך לדירה … הרשימה עוד ארוכה.

 

אבל איך אתה מכוון אקוסטי ? האם יש יותר מדרך אחת, והאם שיטה אחת עולה מעל השאר ככל שדיוק וקלות?

 

הבה נבחן בקצרה על מה הכוונון ונעבור על כמה אפשרויות כיצד לכוונן גיטרה אקוסטית.

 

מה זה כוונון?

 

כל כלי מיתר צריך להיות מכוון. משמעות הדבר היא שהמיתרים עצמם צריכים להחיל את כמות המתח הנכונה על מנת לייצר פתק בגובה המגרש הנכון. זה נעשה בדרך כלל על ידי התאמת מכונות הכוונון על ראש הגיטרה שלך. מתח נוסף מעניק לך גובה גבוה יותר, ומתח נמוך יותר מוריד את הפתק כלפי מטה.

 

יש לכוון כל מחרוזת בכדי לייצר את הפתק הנכון. כאשר הם אינם מכוונים כראוי ביחס זה לזה, זה כאשר הכאוס הסוני משתחרר. רק לעיון, כאשר גיטרה אקוסטית מכוונת כראוי, המיתרים יפיקו את התווים הבאים:

 

מחרוזת 6 (עבה): E
מחרוזת 5: א
מחרוזת רביעית: ד
מחרוזת שלישית: G
מחרוזת שנייה: B
מחרוזת 1: E

 

די פשוט, נכון?

 

האמת, זהו. ישנן כמה שיטות שונות בהן תוכלו להשתמש כדי לכוון את הגיטרה, עם זאת, כאשר חלקן טובות יותר מאחרות. אז זה מוביל לשאלה הבאה …

 

כיצד לכוונן גיטרה אקוסטית: הדרך הנכונה

 

בין אם אתה מקצוען מנוסה או הכי מתחיל למתחילים, ללא ספק הדרך הקלה ביותר והמדויקת ביותר לכוון את הגיטרה האקוסטית שלך היא באמצעות מקלט.

 

מכשירי מקלט הם מכשירים קטנים וחמישים המזהים את התדר שרצועת מיתרים רוטטת להם ואז הם מתרגמים את המידע הזה לפתק המקביל שיוצר. תלוי בעיצוב המקלט, חלקם ישנו את צבעם לאדום לירוק כאשר המיתר מכוון בצורה מושלמת, בעוד שאחרים עשויים להחזיק איזו מחט מחוון שתאור או תצביע ישר.

 

ישנם סוגים רבים של מקלטים לגיטרה, שלכל אחד מהם היתרונות והחסרונות שלהם. בואו ונעבור על מה שזמין ותוכלו לראות איזה סוג עשוי להיות הבחירה הטובה ביותר לצרכים שלכם.

 

מכווני קליפ

 

יחידות קליפ-על, המכונות גם מקלטים ראשוניים, פחות או יותר עושים את מה שהשם מרמז. זה פשוט 'נצמד' לגיטרה שעל הראש. הקליפ עצמו פועל בכדי לקחת את תנודות המיתר ולכוון אותם למקלט עצמו.

 

סוגים של טיונרים נהדרים מכיוון שהם קטנים מספיק בכדי להתאים לתיק או לתיק ההופעות שלהם, הם יכולים להיות מדויקים למדי, והנה אחד גדול – הם בדרך כלל די זולים. זה לא נדיר למצוא דגמים שהם מתחת ל 20 $. נוסף על כך, מכיוון שהם פועלים ישירות מהרטט שבגיטרה, תוכלו להשתמש בהם על כל סוג של גיטרה אקוסטית (אפילו כאלו שאין להם מערכת איסוף כלשהי).

 

בכל זאת יש כמה חסרונות. אם אתה נוטה להסתובב הרבה כשאתה משחק, הם עשויים ליפול.

 

במקרה זה, שקול אפשרויות אחרות …

 

מכווני פדלים

 

מכווני פדלים הם יחידות שנראות כמו דוושות אפקטים. הם משמשים לגיטרות אקוסטיות (וחשמליות) המועצמות למטרות חיות או הקלטה, והן מתאימות בנוחות ישר לשרשרת האותות (בדרך כלל הן הדוושה הראשונה בתור היישר מהגיטרה). פלט מקלט הדוושה יוצא ישירות למגבר (או לתיבה ישירה לרשות הרשות), או שהוא יכול לעבור לכל מספר אחר של השפעות על לוח הדוושה.

 

סוגים של מקלטים אלה אינם מודדים תנודות באותו אופן כמו קליפ און. במקום לקבל את הרטט ישירות מהגיטרה, אות הפלט מהאיסוף של הגיטרה מנותח על ידי מעגלי המקלט. התוצאה הסופית זהה – תוכל לדעת אם התו שלך חד (גובה גבוה ממה שהיה אמור להיות), שטוח (גובה נמוך יותר מהסטנדרט), או נכון.

 

תכונה אחת מסודרת עם מכווני פדלים היא שהם בדרך כלל משתיקים את הפלט כשהם מופעלים. זה אומר שהקהל שלך לא ישמע אותך מכוונן; עם יחידת קליפ-על תצטרך להוריד את עוצמת הקול בגיטרה שלך.

 

הם שימושיים בוודאות, אך בדרך כלל הם יקרים יותר מרוב יחידות הקליפ-על. את זה, ואם יש לך גיטרה אקוסטית שאין לה איזושהי מערכת טנדרים או קדם קדימה, יתכן ויצא לך מזל.

 

אפליקציות כוונון לסמארטפונים

 

הטלפונים החכמים הם כמו דעות בימינו … לכולם יש אחד!

 

יש הרבה אפליקציות שם שיעניקו לך את היכולת לכוון את הגיטרה שלך ישירות בטלפון שלך. חלק מהמתקדמים יותר עשויים להיות בעלות קטנה, וחלקם בחינם לחלוטין. גם אם אתה משלם עבור אחד כזה, העלות בדרך כלל פחותה אפילו מהקליפ הכי פחות יקר על המקלט שתמצא.

 

אמנם הם נוחים ומשתלמים, אך ישנם פתרונות. אפליקציות משתמשות במיקרופון שבטלפון כדי לאסוף את גלי הקול מהגיטרה שלך. כתוצאה מכך יתכן כי כוונון היציבות והדיוק אינם טובים כמו מקלט הגיטרה בפועל, הפיזי. כמו כן, הם באמת לא הכלי המתאים לתפקיד אם אתה צריך להתכוונן באמצע הופעה.

 

עטוף את זה …

 

אז הנה לך את זה. כוונון הגיטרה האקוסטית שלך הוא תהליך שעליך לעבור בכל פעם שאתה מרים אותה לנגינה. אמנם מדובר בתהליך קל למדי, אך ניתן להקל עליו אפילו יותר עם הכלים הנכונים והידע הבסיסי כיצד לכוונן גיטרה אקוסטית. עם כל הסוגים השונים של מקלטים לגיטרה בשוק, מציאת הסוג המתאים ביותר למצבכם הספציפי עשויה פשוט לנסות קצת.

 

בטח, אתה יכול לכוון את הגיטרה שלך ידנית, אבל זה תהליך שלוקח אוזן טובה למוזיקה ועדיף להישאר לשחקנים שיש להם יותר ניסיון תחת חגורתם. אפילו אז, המהירות והדיוק שתקבלו ממכשיר טיונר טוב באמת לא ניתן לנצח.

 

אז … כשחוזרים לתחילת המאמר הזה, אל תיתן לגיטרה שלך להישמע כל כך גרועה שהיא תנקה חדר עם אקורד בודד. למד כיצד לכוון גיטרה אקוסטית, והתרגל לעצמך לעשות זאת בכל פעם שאתה מנגן. עשה זאת ותמיד תשמע טוב ככל שתוכל.

 

תמונה ראשית: רישיון Pixabay, מאת ammcintosh1 , דרך Pixabay

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..