כיצד למצוא את הוויברטו הנכון לצרכים שלך?

the-best-vibrato-for-you-600x268

 

ויברטוס חוזרים בסטייל עם יותר ויותר אנשים כולל אותם על הדרישות שלהם. זה הניע מספר רב של מותגים לחדש את האפקט הישן הזה, ולהעביר שורה חדשה לגמרי של דוושות המציגות מגוון מסוים. עם זאת, אל תטעו טרמולו מוויברטו. זה די קל לערבב את השניים האלה, למרות שהם שונים באופן משמעותי בליבתם.

 

תתפלאו כמה נגני גיטרה לא יכולים להבין את ההבדל. אם זה נושא שאתה מעוניין בו, עיין במאמר שלנו שמגדיר את ההבדלים בין שני האפקטים האלה 'ההבדל בין ויברטו לטרמול' . כעת, לאחר שהוצאנו את זה מהדרך, נושא המאמר של ימינו מתמקד בהצעה הנוכחית של דוושות ויברטו. כדי להיות יותר ספציפיים, אנו רוצים לדעת מה הופך דוושת ויברטו טובה ואיך לאתר אחד.

 

מה מייצר דוושת ויברטו טובה?

 

לפני שנכנס למידע כלשהו, ​​ישנו היבט אחד לא טכני שעלינו להתייחס אליו תחילה. קבעו את התקציב שלכם ועבדו בגבולותיו. משמעות הדבר היא שעליכם ללכת על הדוושה האופטימלית בטווח המחירים שלכם. זה לא תמיד צריך להיות היקר ביותר שאתה יכול להרשות לעצמך.

 

לדוגמה, אם התקציב שלך נקבע לכ- $ 50 ורצית דוושה אנלוגית, אולי תרצה לשקול מחדש את הדרישות שלך. פרט למעט חריגים מוזרים בכדור, כמעט ולא תמצאו שום דבר אנלוגי לסוג כזה של כסף, קל וחומר דבר שהוא ממש הגון. לכן חשוב להבין את התקציב שלך ולהשתמש בו בדרך הטובה ביותר שאתה יכול.

 

עם זה מהדרך, בואו נחזור לשאלה המקורית. איך הוויברטו הטוב ביותר לצרכים שלך? כדי לענות לחלוטין על שאלה זו, עלינו לבחון סוגים שונים של דוושות אפקט ויברטו הזמינות כיום. לרוב, תוכלו לחלק אותם למודלים אנלוגיים ודיגיטליים. לשני אלה היתרונות והחסרונות שלהם, אז נתחיל בצד האנלוגי של המשפחה.

 

אנלוגי ויברטוס

 

analog-vibratos-300x300 כפי שאתה בטח יכול לנחש ממש מחוץ למחבט, ויברטוסים אנלוגיים היו הראשונים שהופיעו כבר בשנות ה -60. אפקט הוויבראטו הראשון הגיע כתכונה מובנית על מגברים, וזה משהו שהאפקט הזה חולק עם טרמולוס.

 

דבר שמבדיל בין ויברטורים אנלוגיים הוא היכולת שלהם להעביר העברת צליל מדויק מבחינה קלינית של האות של הגיטרה. לוויברטו האנלוגי הממוצע שלך יש הרבה חום אליו, ובאופן כללי מרגיש יותר אורגני מאשר המקביל לעכשווי שלו. עם זאת, דוושות אנלוגיות יעלו לך לא מעט יותר תלוי ברמת האיכות שאתה מחפש. באופן כללי, ויברטואים אנלוגיים זולים אינם רעיון טוב אם תוכלו אפילו למצוא אחד כזה. הסיבה לכך היא שלוקח הרבה הנדסה כדי לחסל את השפלת האות במעגל ויברטו אנלוגי. סוג זה של בקרת איכות עולה כסף, אך בדרך כלל שווה את ההשקעה.

 

ויברטוס דיגיטלי

 

2014-06-19t13-58-07-639z-vibrato-digital-thermostat-and-timer-jpg-2560x2560_q85 בקצה השני של הסיפור יש לנו דוושות ויברטו דיגיטליות. תוכלו לראות הרבה תומכים של ויברטו דיגיטלי הטוענים כי מעגל דיגיטלי מלא יעיל פשוט יותר בהעברת המגרש מאשר אנלוגי. יש הוכחה מוחשית לכך, אבל זה תמיד מגיע לטעם האישי. דבר אחד בו ויברטואים דיגיטליים בהחלט מובילים הוא מגוון התכונות שהם מציעים. כמה מדוושות הוויברטו המגוונות ביותר של ימינו הן דיגיטליות, והן מביאות את סוג הגמישות שהמעגל האנלוגי פשוט לא יכול אפילו לנסות ליצור מחדש.

 

עם או בלי מקהלה?

 

with-without300x300 הפזמון והוויברטו קשורים זה לזה זה בזה. לאמיתו של דבר, הם קרובים הרבה יותר לטבע מאשר ויברטו וטרמולו. שני אלה הם אפקטים של מחלף המגרש ולכן יצרני דוושות מחליטים לעתים קרובות לספק דגם יחיד שיכול לייצר את שניהם. בכל הכנות, בין אם אתה הולך לפזמון במקום עם הוויברטו שלך לא משפיע יותר מדי על ביצועי הדוושה. במיוחד אם מדובר על המגוון הדיגיטלי. במעגלים אנלוגיים עשויים להיות כמה בעיות ביצועים אם אתה הולך לדגם שהוא זול יותר.

 

בוטיק ויברטוס

 

vintage-300x300 בכל פעם שיש מילה 'בוטיק' מול דוושה, התגובה ההגיונית היא לצפות לתג מחיר גבוה. למרות שזה בהחלט המקרה הנפוץ ביותר, ישנם כמה דוושות בוטיק שיעלו לכם לא יותר מדגם ייצור המוני סטנדרטי. כשאתם מחפשים ויברטואים בוטיק, עליכם להיזהר מסוג המעגל בו הם משתמשים ואיזה סוג ביצועים מציע הדוושה. כפי שאתה יכול לדמיין, כל חנות בוטיק מנסה להוסיף ספין משלהם לאפקט. חלקם די מצליחים במאמץ זה, בעוד שאחרים לא כל כך.

 

מסקנה

 

בסופו של יום, בחירת דוושת הוויברטו המתאימה לכם דומה לקניות לכל דוושת אפקטים אחרת שיש שם. אתה צריך להגדיר את התקציב שלך, להבין איזה סוג מתאים לצרכים שלך בצורה הטובה ביותר. אחת שהבנתם את כל זה, תוכלו למצוא לפחות שתיים או שלוש אפשרויות נהדרות שיתאימו לחשבון. אם אתה חושב שאתה צריך להוציא הרבה כסף כדי להשיג אפקט ויברטו הגון, אתה טועה, אז אל תדאג יותר מדי ממותגים. קבל משהו שעובד בשבילך.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..