כיצד לנקות גיטרה כראוי (בלי להרוס אותה!)

 

ניקוי הגיטרה שלך לא נוגע רק לקוסמטיקה, והטעייה בטעות עלולה להזיק יותר מתועלת. הידיעה כיצד לנקות גיטרה כראוי תגדיל את אריכות החיים שלה ותחסוך לך כסף בתיקונים שניתן להימנע מהם.
 

כיצד לנקות את הגיטרה שלך כראוי

 

אנו הולכים לעבור אתכם בכמה צעדים בכדי להבטיח שתטפלו בצורה הטובה ביותר בגיטרה שלכם.

 

מדוע חשוב לנקות את הגיטרה שלך

 

גיטרה הופכת לשכבה בשמן וזיעה מזרועותיך ומידייך יחד עם אבק באוויר סביבו. זיעה ושמן מצטברים בעיקר בחלק העליון של הגוף, בחלק האחורי של הצוואר, וכמובן, על לוח הזווית. בכל מקום שהעור שלך יוצר קשר עם הגיטרה הוא אזור בעיה שאי אפשר להזניח. אם מתעלמים ממנה, זה יכול לגרום לבעיות חמורות מבחינה קוסמטית כמו החלדת החומרה שלך.

 

גיטרה נקייה נראית ומרגישה טוב יותר, כלומר אתה מנגן טוב יותר.

 

מתכונן לנקות את הגיטרה שלך

 

שטף ידיים – זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל למרבה הצער עבור גיטריסטים רבים, זה לא.

 

הסר את המיתרים – אם אתה נותן לגיטרה שלך אבק קל, אז ברור שתשאיר אותם דולקים. לכל דבר יסודי יותר הכרוך במוצרי ניקוי, הסר את המיתרים. זה מקל על העבודה ומונע מכל מנקה או לק להיכנס למיתרים שלך.

 

ממה להימנע

 

ניקוי יתר – ניקוי לעתים קרובות מדי יכול להיות גרוע כמו לא לנקות כלל.

 

חומרי ניקוי ביתיים – מוצרי ניקוי כלליים מכילים כימיקלים שמאוד רעים לגיטרה שלך. היצמד למוצרי ניקוי גיטרה המתמחים.

 

סיליקון – הימנע ממוצרים המכילים סיליקון מכיוון שיש לכך השפעה לרעה על גימור הגיטרה שלך.

 

מנע הצטברות זיעה, שמן ואבק

 

היכנס לשגרה של מתן אבק קל לגיטרה לאחר השימוש. כבר הזכרנו שניקיון יתר יכול להיות דבר רע, אך בכך אנו מתכוונים לניקוי יתר באגרסיביות.

 

הרעיון כאן הוא שעל ידי מתן אבק קל לאחר השימוש, אתה יכול להגביל או להימנע מהצורך בניקוי עמוק. נקיון קל יכול להיות פשוט כמו לנשום בגימור כדי ליצור ערפל דק ולנגב אותו בעדינות בעזרת מטלית מיקרו-סיבית .

 

מניעת הצטברות מגעילה בגיטרה שלך טובה בהרבה מאשר הסרתה.

 

סוגים שונים של גימור

 

חשוב לדעת ולהבין איזה סוג גימור יש לגיטרה שלך. לגימורים שונים יש איכויות שונות; חלקם קשים מאחרים, חלקם רכים יותר, חלקם נסדקים באופן טבעי וכו '.

 

ההבנה כיצד הגיטרה שלך תגיב לניקוי היא הדרך היחידה לוודא שאתה משתמש בשיטה ובמוצרים הנכונים.

 

Nitrocellulose

 

ניטרוסולולוזה הוא גימור רך שיכול להיראות מדהים אך יכול להיות מועד לבדיקה (סדקים עדינים) ושינוי צבע משינויים בטמפרטורה. גיטרות וינטג 'רבות משנות החמישים – 1960, כמו גם גיטרות יוקרתיות מודרניות או בהתאמה אישית, הן בגימור ניטרו. בעיה נוספת היא שהוא יכול להתחיל לשלפוח כאשר הוא נמצא במגע עם גומי (למשל על מעמד גיטרה) יותר מדי זמן, ולכן עליכם להקפיד על אופן האחסון שלו כאשר הוא לא בשימוש.

 

אם גימור ניטרו נבדק בכבדות, כל חומרי הניקוי / הלקים המשמשים עלולים להגיע לעץ שמתחת, ולגרום נזק קשה. זה יכול גם להרחיב את הסדקים או אפילו לגרום לגימור להתחיל להתקלף.

 

לכה ניטרוסולולוזה נוטה להימצא על גיטרות יקרות, כך שעליך להיות מודע לכל דבר שאתה עושה יכול להפחית את מכשירך. כאשר אינו בשימוש, שמור על הגיטרה במקרה שלה בכדי לשמר את מצבה עוד יותר.

 

נסה לאחסן אותו איפשהו שיגביל שינויים קיצוניים בטמפרטורה או באקלים מכיוון שכל רטיבות שהגיטרה מספיקה יכולה לגרום לעץ להתרחב באופן טבעי, מה שמוביל לצבע ו / או בדיקה. ברוב המקרים אנו ממליצים להימנע משימוש במוצרי ניקוי בגימור ניטרו.

 

שיטה:

 

גימור נבדק בכבדות – אם גימור הניטרו שלך מראה סימני בלאי כבד, אז בד מיקרופייבר יבש ורך צריך לעשות את העבודה. אבק קלות את הגיטרה בבד היבש לאחר הנגינה, אך היה עדין. אל תפעיל יותר מדי לחץ; תן לבד לעשות את העבודה.

 

גימור מעט בדוק – עליך להקפיד על אותה טיפול כמו לעיל, אך הפעם אתה יכול להשתמש בבד מעט לח. אל תיקח מטלית רטובה ספוגה לגימור הניטרו שלך; כשאנו אומרים מעט, אנו מתכוונים לחות בקושי.

 

חשוב לחות מספיק כדי ליצור יותר לחות מאשר לנשום את גוף הגיטרה, אבל לא הרבה יותר. הפעל לחץ כל כך מעט יותר מכפי שהיית עושה בגימור בדוק בכבדות, והזהר בכל תחומי בעיה. זה יעזור להתמודד עם כל זיעה ושמן, ואז קח חלק יבש מהבד שלך ואבק קל לסיים.

 

גימור ניטרו בתולי – אם התמזל מזלך וברשותך גיטרה חדשה או וינטגית לגמרי עם גימור ניטרו נטול, אתה יכול ללטש אותה אם תרצה. עם זאת, צריך לזכור עד כמה לכה דקה; בכל פעם שאתה מלטש אותו, אתה סוחט מעט את הגימור.

 

למרות שזה נראה נהדר, לאורך זמן, זה יכול להזיק אם נעשה לעתים קרובות מדי. קחי לק בהיר כמו המוסיקה Nomad Guitar Polish , והרחי כמות קטנה מאוד על בדך, ואז החל בזהירות רבה על הגיטרה שלך.

 

לאחר היישום של הלק מלא, אתה יכול לקחת מטלית יבשה כדי להפיג אותו בעדינות רבה.

 

פוליאוריתן ופוליאסטר

 

לכה פוליאוריתנית הייתה בשימוש נרחב מאז שנות ה -60 כאלטרנטיבה זולה וחזקה יותר לגימור ניטרו. הוא מספק גימור אחיד ומבריק ועמיד בהרבה לניקוי עמוק. מכיוון שהוא עבה יותר, הוא אינו מראה את אותם סימני בדיקה; במקום זאת, הוא נוטה לשבב אם הוא פגום או לא מטופל.

 

גימורי פוליאסטר עבים ועמידים עוד יותר מגימור פוליאוריטן. זה גם עמיד יותר בפני שריטות או שינוי צבע מאשר פוליאוריטן, מה שהופך אותו לטוב אפילו יותר לניקוי.

 

לרוב הגיטרות המיוצרות בהמונים בימינו גימור פולי זה או אחר כדי להתאים את חייו של מוזיקאי מושקע. ניתן לנקות או ללטש אחד באותו אופן.

 

שיטה:

 

פורמולה של ג'ים דאנלופ 65 משמשת לרוב בגימור פולני ומנקה בגימור פולי, ואנחנו ממליצים לשדך אותו עם ריסוס השעווה של ג'ים דונלופ פלטינום 65. קח את הלק ריסס אותו כמה פעמים על בד שלך לפני שאתה מנגב אותו מעל הגיטרה.

 

הפעל לחץ יציב בעת ניגוב הגיטרה כדי להסיר כל זיעה ושמן. לאחר סיום, חזור על התהליך עם תרסיס השעווה, והגיטרה שלך תיראה טובה כמו חדשה.

 

גימור מט או סאטן

 

גימור מט נראה מדהים בגיטרה הנכונה, אך החיסרון הוא שאתה גומר עם אזורים מבריקים לאורך זמן. זה קורה לאזורים שהעור שלך הכי נוגע בהם; הזיעה לובשת בגימור, ונשארת לך טלאי מבריק.

 

לא ניתן להימנע ממנה לחלוטין, אך שמירת הידיים נקיות ואבקות אור יומיומיות יכולות לעזור. אנו ממליצים להיצמד למטלית יבשה ורכה בגימור מט, כדי להימנע מלהוסיף לזרוח.

 

סאטן נמצא איפשהו בגימור מט ומבריק. במידת האפשר אנו ממליצים להשתמש רק במטלית יבשה ורכה לצורך אבק קל, אך מטלית לחה עשויה לשמש לניקוי עמוק יותר.

 

שיטה:

 

גימור מט – קח מטלית מיקרו-סיבית יבשה ונאבק קלות את הגיטרה לאחר השימוש או מדי יום אם לא נשמר במקרה.

 

גימור סאטן – עשה את אותו הדבר כמו שהיית עושה בגימור מט, אבל אם זה זקוק לניקוי יסודי יותר פשוט הרטיב מעט את הבד שלך. נגב את הגיטרה בלחץ מינימלי, ופעל עם חלק יבש מהבד שלך.

 

ניקוי לוח השולחן

 

לוח השולחן לוקח את העונש הרב ביותר מבחינת הצטברות זיעה ושמן מהשחק. זה הופך אותו לאחד האזורים החשובים והרגישים ביותר לניקוי. זיעה מייבשת את העץ ויכולה להשאיר סימנים לא רצויים על לוח הדף או לגרום לו להיסדק.

 

עבור חומרי לוח השולחן הנפוצים ביותר, אתה יכול להשתמש בכמה 0000 צמר פלדה כדי להיפטר מכל לכלוך או זבל לא רצויים. כל עוד אתה משתמש בצמר פלדה 0000, לא תגרום נזק לסיבובים או לעץ. בשלב הבא עליכם לחות מחדש את העץ ולהחזיר אותו למצב חדש.

 

שיטה:

 

לבישת כפפות להגנה על הידיים שלך, שפשף קלות את צמר הפלדה בתנועה סיבובית על לוח הזכוכית. עשו זאת עד שכיסיתם את כל לוח הזכוכית, ואז נגבו לכל שאריות או זבל שנשארו.

 

החל כעת ניקוי כמו ערכת חוט הגיטרה של ג'ים דונלופ [1945904] כדי להחיות את העץ. החל כמות נדיבה על מטלית לחה ואז נגב היטב את לוח הזכוכית. שמן לימון הוא גם אלטרנטיבה נפוצה המשמשת לניקוי לוח הזכוכית ומיושמת באותה צורה.

 

שיטה זו מתאימה למרבית חוטי האצבעות; עם זאת, יש לנקות את קצה חוט האדר שנצפה לכה בעזרת מטלית לחה בלבד. צמר פלדה או שמן לימון יסירו את ברק הלכה וישאיר גימור עמום.

 

ניקוי החומרה

 

מתכת מועדת לקורוזיה, וזיעה היא חומר מאכל מאוד, ולכן עליכם להקפיד על ניקוי החומרה. אם החומרה שלך לא מציגה סימני חלודה או קורוזיה, מטלית רכה וכמות קטנה של לק צריכים להשאיר אותה בבדיקה. אם יש סימני חלודה, עדיף להסיר את החומרה ולהשתמש במנקה חזק יותר.

 

רבים מתלהבים נשבעים על ידי נפתא (נוזל קל יותר) או WD40 כדי לתת לחומרה שלך נקיון עמוק. החל על מטלית לחה מעט ושפשף היטב את החומרה שלך. חומרים אלה רעים מאוד לגיטרה שלך, לכן עליך להסיר את החומרה שלך לפני שתיישם אותם.

 

באיזו תדירות עלי לנקות את הגיטרה שלי?

 

ניפוח קל או אבק יומיומי לאחר השימוש הוא שגרה נהדרת להיכנס אליו. בכל הנוגע לניקוי עמוק, עליכם להיות זהירים יותר. ככלל, טוב ללכת על ניקיון עמוק יותר רק כשאתה צריך להחליף את המיתרים. בכל מקרה תסיר אותם לניקוי וזה מונע ממך לעשות זאת בתדירות גבוהה מדי.

 

תמונה ראשית: רישיון Pixabay, מאת תמונות חופשיות , דרך Pixabay

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..