כיצד לקרוא כרטיסיות Ukulele

 

יש לך ukulele החדש שלך , אתה יודע כיצד לכוונן, ועכשיו תוכלו ללמוד כיצד לנגן את השירים האהובים עליכם על ידי קריאת טבלטות ukulele או ‘tab’.

 

החדשות הטובות הן שאם אתה מכיר את כרטיסיית הגיטרה, הכרטיסייה ukulele עוקבת אחר אותו מבנה, כך שלא תצטרך להקדיש זמן רב כדי להתמודד עם זה.
 

עם זאת, אם אתה מתחיל של ukulele ומעולם לא קראת כרטיסייה, אל תדאג – זה פשוט מאוד ושום מקום מסובך כמו קריאת גיליון גיליון.

 

ברגע שתאסוף אותו, תוכל ללמוד כל שיר שנשחק (וזה פחות או יותר כל מנגינות השבוע הפופולריות). מוכן ללמוד? נתחיל.

 

הערה : כשאנחנו מדברים על כוונות אנו מדברים על הכוונון הסטנדרטי לקונצרטים, סופרן וטנולים. בקרות בריטון מכוונות מעט אחרת, אך מושג הלשוניות זהה לחלוטין.

 

היסודות של טאבול Ukulele

 

ניתן לזהות מייד כרטיסיית ukulele, עם ארבעה קווים אופקיים לאורך הדף, המייצגים את ארבעת המיתרים של ukulele. דמיין את הלשונית כנוף עופות של לוח הזכוכית של ukulele. השורה העליונה היא המיתר הכי דק (A) והנמוך מבין הארבעה הוא המיתר העבה ביותר (G).

 

 

בעוד ארבע שורות הלשונית מייצגות את ארבעת המיתרים של אוקוללה, המספרים שיושבים על הקווים הללו מייצגים את מה שמטפט את האצבעות שלך.

 

Tab Ukulele: הערות בודדות

 

כרטיסיית ukulele ללא הערות אינה מועילה במיוחד, אז בואו נראה דוגמה. זכור שעליך לקרוא את הלשונית משמאל לימין.

 

 

בכל פעם שאתה רואה 0, זה מסמל מחרוזת פתוחה. A 1 מסמל את הסיבוב הראשון, 2 הוא הסערה השנייה, 3 הוא הסערה השלישית … רואים 15? זו הסערה החמש עשרה. וכן הלאה.

 

אז בדוגמה זו, הייתם מתחילים לפתוח את מחרוזת ה- G ואז את הסיבוב הראשון, הסרוג השני והשלישי, כולם במחרוזת ה- G. ואז תעבור למטה לשורה הבאה ותייצג את מחרוזת C. על מחרוזת זו אתה חוזר על התבנית – תפתח אותה, ואז את הסיבוב הראשון, השני והשלישי. חזור על דפוס זה לשני המיתרים הבאים.

 

Ukulele Tab: אקורדים

 

כאשר הבנת את הרעיון של קריאת תווים בודדים בכרטיסייה של ukulele, אתה יכול להתחיל להבין כיצד עובדות כרטיסיות אקורדים. זה בדיוק אותו מושג, מכיוון שהמספרים מייצגים את הסערה שיש לשחק – אם כי הפעם אתה משחק שני תווים או יותר בו זמנית. להלן כמה דוגמאות לאקורדים:

 

 

כפי שאתה יכול לראות, רישמנו דוגמה ארבעה אקורדים בסיסיים.

 

כדי לנגן אקורד C, הכרטיסייה הזו אומרת לך לשחק פתוח במחרוזת G, לפתוח במיתר C, לפתוח במחרוזת E ולבסוף את הרטט השלישי במחרוזת A. זרוק את כל הארבע בו זמנית ויש לך אקורד C!

 

לאחר מכן עברו לאקורד הבא, שהוא מ 'F. כאן תשחק את הסיבוב השני במחרוזת G, מחרוזת C פתוחה, הסורק הראשון במיתר E ומיתר A פתוח. אתה יכול לעקוב אחר אותה נוסחה עבור אקורדי G ו- Am.

 

תחושת סמלים

 

נגינה של ukulele בדרך כלל לא נחשבת מורכבת כמו נגינה בגיטרה, אם כי לפעמים תצטרך להשתמש בכמה טכניקות מתקדמות יותר כמו פטישונים, משיכות ומגלשות. לא נתעכב יותר מדי על אלה, אבל הנה כמה איורים למה לחפש.

 

אם אינך בטוח מה זה פטיש, הסר או החליקה, בדוק הסרטון הזה למבט מהיר (למרות שהוא בגיטרה, הרעיון זהה ל אוקוללה).

 

האמר און

 

 

בלשונית למעלה, פטיש-על מיוצג על ידי 'h' בודד בין שני מספרים מוטרדים. לביצוע פטיש, אתה מורט פתק אחד ולחץ על הפתק הבא מיד אחריו (מבלי למרוט פעם שנייה). בדוגמה שלמעלה, תקטוף את הסיבוב השני במיתר C ואז תלחץ על האצבע הבאה על הסורג השלישי. לאחר מכן העבירו במורד המיתר אל ה- E ותלשו את הסיבוב השלישי, לפני שתתחילו להכות אל הסורג הרביעי.

 

פירוק

 

 

הדרך הקלה ביותר לתאר ניתוק היא שזה ההפך מפטיש! בלשונית, נפתח מיוצג על ידי 'p' קטן בין מספרים מוטרדים. אז בדוגמה שלנו לעיל, הייתם מחזיקים גם את הרטט הרביעי וגם את השלישי במיתר C, ואז מורטים את הרביעי וממשים את האצבע במהירות ומשאירים את האצבע על השלישית.

 

שקופית

 

 

ניתן לבצע הזזה הן עולה (עולה) והן יורדות (יורדות). שקופית עולה מיוצגת על ידי סמל /, ושקף יורד מיוצג על ידי סמל .

 

בדוגמה שלמעלה, היית מורט את הגומייה השלישית במיתר C ואז – שומר על האצבע שלך בלי לדאוג פעם שנייה – החלק את האצבע שלך לסיבוב החמישי. בשלב הבא, תקטוף את הסיבוב החמישי במחרוזת E ואז תחליק אל הסורג השישי באותה צורה. לבסוף חזרו למיתר C, תקטו את המיתר השישי ואז החלקו במורד לוח הזכוכית אל הסורג הרביעי באותה אצבע.

 

היכן למצוא כרטיסיות?

 

עכשיו אתה יודע לקרוא כרטיסיות, תרצה לחפש כמה שירים לנגן. החדשות הטובות הן שניתן למצוא באינטרנט כרטיסיות בחינם של ukulele, שנוצרו על ידי שחקנים מזדמנים וגם על ידי ukulelists מומחים. חיפוש מהיר אחר 'כרטיסיות ukulele' במנוע חיפוש יביא אלפי תוצאות, אך בדוק Ukulele-Tabs או Live Ukulele לקבלת דוגמאות טובות למה שיש שם.

 

ניתן למצוא גם ספרי טאבים, שהם אוסף של שירי ukulele, שהועברו על ידי אנשי מקצוע (מה שבדרך כלל אומר שהם מובטחים להיות מדויקים). אלה מופרדים בדרך כלל לנושא או לז'אנר, כמו שירים מסורתיים, מנגינות לחג המולד, או שירי עם, או שתוכלו למצוא אוספים שאורגנו על ידי אמנים הכוללים את הביטלס, מטאליקה, רדיוהד, ואת הרולינג סטונס. אתה יכול למצוא ספרי כרטיסיות אלה למכירה בחנות הגיטרה המקומית שלך או במקומות שוק מקוונים כגון Amazon .

 

המילה הסופית

 

עם כל המספרים, השורות והסמלים האלה, הכרטיסיות יכולות להיראות בהתחלה מעט מורכבות, אבל ברגע שאתה מבין את הרעיון הם פשוטים ואינטואיטיביים מאוד.

 

הדרך הטובה ביותר ללמוד כרטיסייה היא לנסות את זה – אתה יכול לקרוא עליהם שעות, אבל אלא אם כן אתה מבצע זאת לפועל אתה לא מבין לגמרי. אז, לכו לתפוס את ה- ukulele שלכם ותהנו!

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..