כיצד פועלת דוושת טרמולו?

how-tremolo-works-600x268

 

אפקט טרמולו ודוושות טרמולו קיימים זמן רב. זהו אחד מאפקטים הגיטרה הוותיקים ביותר בשימוש, והראשונים באו בדרך כלל בנויים במגבר. מכיוון שלנגני גיטרה כבר באותו היום היו אפשרויות מוגבלות מאוד בכל הקשור לשינוי הטון בגיטרה שלהם בכל דרך שהיא, טרמולוס הפך לפופולרי מאוד בפרק זמן קצר. לא לקח הרבה זמן עד שהפכו דוושות טרמולו, אשר די הציעו את אותה חוויה מדויקת רק שהפעם תוכלו להשתמש בה עם כל מגבר שרצית.

 

עם זאת, איך טרמולו עובד בדיוק? אתה תשמע שאנשים אומרים שזה אחד האפקטים הבסיסיים ביותר לבנות, אבל מה זה אומר כשמדובר בעקרון הפעולה שלו. הידיעה כיצד פועלת דוושת טרמולו יכולה לאפשר לך לבחור כזו שמתאימה יותר להתקנה שלך, ובכך להעניק לך את הביצועים שאתה באמת צריך במוזיקה שלך. היום אנו מתמודדים עם נושא זה ומדברים על דרכים שונות שכמה מדוושות הטרמולו הטובות ביותר מספקות את השפעתן למשתמש .

 

הבנת ההבדל בין טרמולו וויברטו

 

השם טרמולו בכותרת האפקט הזה מבלבל הרבה נגני גיטרה. עבור רובם, דוושת טרמולו היא רק גרסת אפקט של סרגל הטרמולו בגיטרה שלהם. עם זאת, זה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. כשאתה מפעיל מוט טרמולו, המתח הנוסף שאתה מניח על המיתרים משנה את המגרש שלהם כלפי מעלה.

 

ברגע שאתה מרפה את המיתרים על פני המתח הנומינלי שלהם, המגרש שוקע. אולם דבר אחד נשאר אותו הדבר. זה נפח. דוושות טרמולו יוצרים את השפעתם על ידי השפעה על עוצמת האות ולא על המגרש. האפקט המשכפל את השימוש בבר טרמולו נקרא ויברטו .

 

כיצד עובד טרמולו

 

voodoo-lab-3-300x300 כל הרעיון מאחורי דוושת טרמולו הוא שיהיה מעגל שהולך לשנות את עוצמת האות שלך בתדר מסוים. רמת הנפח הגבוהה ביותר נומינלית עומדת להיות כל מה שאתה מזין לדוושה, בעוד שרמת הנפח הנמוכה ביותר עומדת להיות נשלטת על ידי ידית העומק על דוושה זו.

 

ברגע שהאפקט מופעל, מעגלי הדוושות יוצרים אות נשא גל שמשנה במהירות את משרעת האות הגולמי של הגיטרה שלך. במילים אחרות, עוצמת הקול תתחיל מערך ברירת מחדל, תוריד לנקודה מסוימת ותוחזר שוב. תנודה מסוג זה יוצרת גל. רוב הדוושות הבסיסיות ישתמשו בגל סינוס רגיל, בעוד שכמה מתקדמות יותר יאפשרו לכם לבחור בין מספר צורות גל. אם תרצה לדעת על כל התכונות השונות שתוכל למצוא בדוושות טרמולו מודרניות, עיין במאמר שלנו העוסק בנושא זה לעומק 'מה הופך דוושת טרמולו טובה?' .

 

keeley-dynatrem-tremolo-3-300x300 ישנם כמה סוגים של מעגלים המשמשים כיום בכדי לגרום לאפקט טרמולו. הנפוצה ביותר מסתמכת על מגבר מבוקר המתח כדי לשנות את משרעת האות (המרחק בין הערך הגבוה והנמוך ביותר בגל) על מנת ליצור מחדש את אפקט הטרמולו. סוג מעגל זה הוא די אמין ומספק ביצועים עקביים בכל פעם שאתה משתמש בו.

 

מעגל הרעש הבא בולט הוא זה שמבוסס סביב מתנד LFO או מתנד בתדרים נמוכים, שמשולב לעיתים קרובות עם שילוב של מסנני מעבר גבוה ומספק נמוך. ה- LFO משנה את שלב האות לפני שהוא מגיע למגבר ובכך יוצר את אפקט הטרמולו. ישנן מספר גרסאות פופולריות של מעגל מבוסס LFO. הרבה דוושות בוטיק ישתמשו בכזה שיש בו רכיב תא פוטנציאלי בו האות מועבר דרך נורה שנדלקת ומכבה. סוג הגל שמקבלים באמצעות נורה קרוב יותר לגל מרובע מאשר גל סינוס.

 

מסקנה

 

אמנם טרמולוס הם בהחלט האפקטים הגיטריים הבסיסיים ביותר שיכולים להיות לכם בימים אלה, אך תהליך בניית הטוב לוקח הרבה עדינות, ידע ומיומנות. המעגלים ידועים עד כה, אך הדבר רק יבטיח את ביצועי הליבה של דוושת טרם. כל תכונה נוספת תדרוש מעגלים מתוכננים מחדש שעשויים, או לא עשויים להיות דבר קל לעשות זאת.

 

יש סיבה טובה בהחלט לכך שכמה מהדוושות טרמולו הבוטיק הטובות ביותר עולות סכום כסף לא מבוטל. עם זאת, הכל תלוי כמה רחוק אתם מוכנים להגיע, וכמה מהאפקט של טרמולו מורכב אתם צריכים. מרבית נגני הגיטרה יהיו בסדר גם עם הגרסאות הבסיסיות, שכן הם עדיין נותנים לך את ביצועי הליבה שהפכו את האפקט הזה מלכתחילה לפופולארי. אם אתה מבסס הרבה מהמוזיקה שלך על אפקט זה, אולי תרצה להשקיע במודל צדדי יותר.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..