לשם מה משמשים דוושות שער רעש?

what-to-use-noise-gate-for-600x268

 

בימינו, יש מגוון שלם של דוושות אפקט גיטרה זמינות שם. חלקם פופולריים יותר מאחרים, אך חלקם כה מעורפלים עד כי לעתים רחוקות אתה אפילו רואה בהם שימוש. זה פשוט קורה שחלק מהנשלטים הללו הם הכלים השימושיים ביותר שיש לנגן הגיטרה על לוח הדוושה שלו.

 

דוושות שער הרעש בהחלט שייכות לקבוצת הנישה הזו. לעיתים רחוקות משתמשים בהן אף שהם מבצעים עבודה די משמעותית. אם אינך מכיר מה הן דוושות שער הרעש ולמה הן משמשות, אתה במקום הנכון. היום אנו הולכים לחדור אתכם לכלי המדהים הזה ולהראות לכם כמה דרכים תוכלו להשתמש בו כדי לשפר את הטון שלכם.

 

מהם דוושות שער רעש?

 

behringer-noise-reducer-nr300-3-300x300 התשובה הגסה לשאלה זו היא שדוושות שער הרעש מבטלות את השמעת המגבר או הפדמה. התשובה הארוכה קצת יותר מסובכת מזה. כשאתה מוסיף דוושת שער רעש לשרשרת האותות שלך, ישנם כמה דברים שאתה צריך להתקין לפני שתוכל לצפות לביצועים הטובים ביותר האפשריים מאותה דוושה. אופן הפעולה של דוושות הרעש הוא על ידי סף קשור לנפח.

 

ברגע שמגבלה זו מגיעה, הדוושה משערת את האות לחלוטין. ערך זה הוא משהו שאתה צריך להגדיר בעצמך מכיוון שכל אסדת גיטרה הולכת להיות ספציפית בדרכה שלה, וכל דוושה שונה למדי. אם תרצה לדעת מה הופך דוושת שער רעש טובה, עיין במאמר שלנו העוסק בנושא זה לעומק. 'מה שעושה דוושת רעש טובה'

 

כדי לתת לך דוגמא מעשית, נניח שאתה מנגן הופעה עם גיטרה סליל בודדת מסוג כלשהו. זה יכול להיות סטרט, או כל דבר אחר לצורך העניין. בהפסקות בין שירים, בטח תבחינו בחשש שמגיע מהמגבר שלכם. זה לא המשוב הסטנדרטי שאנחנו מדברים עליו כאן, אלא הפרעה בסיסית שנמצאת שם ולא תיעלם. דוושת שער רעש מטפלת בבעיה זו על ידי כיבוי פשוט של האות ברגע שהוא נופל מתחת לרמה מסוימת של דציבלים מסוימים. כל אחד מהדגמים הפופולריים יקבל את העבודה. אתה יכול לבדוק אותם ברשימה שלנו .

 

 

מדוע להשתמש בדוושת שער רעש?

 

mxr-m135-2-300x300 ישנן סיבות רבות לכך שאתה צריך להחזיק דוושת שער רעש בשרשרת האיתות שלך. בטח, זה כלי בראש ובראשונה, אך כלי חשוב מאוד. הדוגמא שהראנו לכם היא רק היישום הבסיסי ביותר של דוושת שער רעש. להיות קצת יצירתי נמשך זמן רב כשאתה משתמש באחת מאותן תיבות הדלק. אם יש לך reverb מדהים שחובר אליו, אך לוקח זמן רב מדי להתפוגג, התאמת הסף על דוושת שער הרעש יכולה לדאוג לאותחזרות המגעילות האחרונות של אפקט הריברב.

 

בסך הכל, האנשים שמתעניינים בדוושת אפקט מסוג זה הולכים להיות אלה שאכפת להם מהטון שלהם בצורה מאוד ספציפית. מי שמנגן מטאל או ז'אנר מוסיקה אגרסיבי דומה, כנראה לא רואה יתרון בכך שאחד כזה יהיה על לוח הדשא שלהם, אולם ברגע שאתה נכנס לז'אנרים של מוסיקה שבהם נגיעות עדינות הם המפתח, זה סיפור אחר לגמרי.

 

לבסוף, עלינו לדבר על מדרגות הדשא המסובכות הללו. לקישור של מספר גדול של דוושות זה לזה יש יתרונות ברורים, אך יש לו גם כמה פגמים מעצבנים. כל אותם מעגלים המקושרים בכמות עצומה של כבלים מחויבים להכניס קצת רעש לא רצוי לאות שלך. לפני שהיא תגיע אי פעם למגבר, כנראה שהטון בגיטרה שלך ישונה באופן שיוצר רעש. אולי לא תחשוב הרבה על זה כשאתה משחק בבית או באולפן המקומי שלך. עם זאת, ברגע שאתה מחבר את הציוד שלך להגדרת במה מקצועית, הרעש הדקה ההוא מתעצם באופן אקספוננציאלי. שוב, בעל דוושת שער רעש מכובדת מקלה על הבעיה בצורה יעילה למדי.

 

מסקנה

 

בסופו של יום, דוושות שער הרעש הם אחד הכלים שבהם אתה יכול להשתמש בכדי למיין כמה סוגיות מעצבנות מאוד שעומדות בפני נגני גיטרה בכל יום, וכמה שדורשים מעט יצירתיות. אם היינו צריכים לסכם את התפקיד של הדוושה הזו במדרכה המודאלית שלך, היינו אומרים שלא תשים לב כאשר יחידת שער רעש ממלאת את עבודתה, אך בהחלט תבחין היכן אין. הדבר הטוב ביותר בסוג זה של דוושת אפקטים זה שתוכלו להשיג אחד במחיר שווה לכל נפש. בטח, לא יהיו בו כל הפעמונים והשריקות, אבל זה עדיין ייתן לך את ביצועי הליבה ההוא, וזה מה שחשוב ביותר בכל מקרה.

 

עם זאת, סביר להניח שלא תראה ולא תראה דוושות שערים רעש רבות שמשתמשות בסביבתך. לעתים קרובות הם נתפסים כקיצוניים בתחושת עיצוב הטון ואופטימיזציה. עם זאת, ברגע שתחבר לאחד מהילדים הרעים האלה למתקן שלך, תתהה איך הצלחת כל כך הרבה זמן בלי אחד. אפשר לומר שהבנת הטון ואיך לשפר את זה זו מיומנות שמגיעה עם ניסיון, אבל זו בהחלט לא סיבה ששחקנים חדשים לא יהיו מודעים לכלי מדהים כמו זה שדיברנו עליו היום. אם אתה על הגדר סביב יחידת שער רעש, צא לבדיקה בחנות הגיטרות המקומית שלך, רוב הסיכויים שתאהב את זה.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..