מדוע אתה צריך להשפיע EQ על המדרכה שלך

what-are-eq-pedals-600x268

 

לרוב, דוושת האפקט הגיטרה הממוצעת שלך תהיה מלאה עם מגוון שלם של אפנון, עיוות ודוושות אפקט זמניות. זה מה שרוב נגני הגיטרה הממוצעים רגילים לראות. עם זאת, כשמגיע הזמן להגדיל את הדברים, עליכם להציג כלים רציניים שיעשו את העבודה. חלק טוב מהקהילה לא רואה בדוושות EQ השפעה, והן נכונות.

 

מכפילי הכוח הקטנים הללו הם יותר כלי מאשר אפקט, אך העובדה שהם חולקים את אותו פורמט כמו רוב דוושות האפקטים היא הסיבה שהם בסופו של דבר גושים באותה קטגוריה. אז, למה מיועדות דוושות EQ? ובכן, כדי לענות על שאלה זו עלינו להעמיק בנושא הטון, ואיך שרשרת האותות הסטנדרטית שלכם עובדת. לאחר שנגמר, תוכלו ללמוד כי דוושות EQ הן מה דוושות ההשפעה החיוניות ביותר שיכולות להיות לכם בהתקנה.

 

עיצוב טונים

 

what-are-eq-pedals-for-300x300 גיטרות ומגברים מגיעים בכל מיני צורות, צורות ותצורות. מכיוון שהדבר חל גם על האלקטרוניקה והתכונות האחרות שלהם, זה רק הוגן להסיק ששילובים שונים של מגברים וגיטרות יעניקו לך תוצאות שונות מבחינת הטון. מה קורה אם אתה לא מרוצה מהטון שאתה מקבל כשאתה מחבר הכל ומפנה את המתג הזה? ישנן מספר אפשרויות על השולחן.

 

אתה יכול לנסות לחייג לטון מדויק יותר באמצעות פקדי הגיטרה שלך, כגון ידיות צליל ומתגי בחירה לאיסוף, או שאתה יכול לפנות למגבר EQ בעל שלוש הלהקות של המגבר. זה בהחלט עובד עבור אנשים מסוימים, אבל יש הרבה נגני גיטרה בחוץ שפשוט לא יכולים להשיג את מבוקשם באמצעות הפיצ'רים הזמינים האלה.

 

דוושות EQ

 

boss-ge-7-2-300x300 ברגע שתגיע לנקודה זו, אחת האפשרויות האחרונות שנותרו לך, והטובה ביותר לצורך העניין, היא דוושת ה- EQ. דוושת EQ מעניקה לך את היכולת לשנות את אופי הטון שלך על ידי הגדלת רצועות תדר מסוימות או הקטנת אחרים. כל דוושה מסוג זה תציע דחיפה מסוימת, ממש כמו שעושה דוושת דחיפה, רק שהפעם היא מחלקת את רצועות התדרים הללו. במונחים מעשיים, נניח שאתה מרגיש כאילו אין מספיק תגובה נמוכה בטון הגיטרה שלך. אתה פשוט מניח את דוושת ה- EQ בשרשרת האותות שלך ומוסיף כל כמות דחיפה שתמצא לנכון ללהקות המשפיעות על הבס.

 

בנימה דומה, אולי תרצה לזרוק את האמצעיים האלה, אך אינך רוצה לשנות את ההגדרה הנוכחית של המגבר שלך. כל שעליכם לעשות הוא לבצע התאמות הכרחיות לתדרי טווח הביניים שלכם באמצעות דוושת EQ ולצעוד עליה להחיל את פרופיל הטון הזה. ברגע שאתה באמת מקבל עמוק ביצירת טון שעונה אפילו על הדרישות העדינות ביותר שיש לך, דוושת EQ טובה היא ציוד חובה מוחלט.

 

כמה רחוק אפשר להגביר דוושות?

 

iconmonstr-sound-wave-icon ממש כמו רוב המוצרים הקשורים לשוק מפותח ורווי, ישנם דוושות EQ בסיסיות עם יכולות חזקות יותר ואז ישנם עיצובים מורכבים שלוקחים שליטה לרמה אחרת לחלוטין. לרוב, אפילו דוושת ה- EQ הבסיסית מאוד הולכת לתת לך EQ בעל שלוש להקות סטנדרטיות עם פקדי טרבל, אמצע ובס.

 

אפשרויות מתקדמות יותר, שלרוב הם הולכים על אנשים, מציעות הרבה יותר אפשרויות ותכונות. ראשית, אתה מקבל חלוקת פס תדרים מפורטת יותר, המאפשרת לך להיות די מדויקת בבחירתך לחתוך או להגביר. אם תרצה לדעת יותר על שימוש נכון בדוושות EQ, עיין במאמר שלנו העוסק בנושא זה בפרט. 'כיצד להפיק את המרב מדוושת ה- EQ שלך'

 

נוסף על כך, אתה יכול גם לקבל דחיפה טהורה שמכפילה את דחיפה של EQ, או אפילו את היכולת להציל הגדרות קבועות מראש של EQ. בנושא אותו דחיפה נוספת שציינו בדיוק עכשיו, דוושות EQ משמשות לעתים לפיצוי על אובדן רווח המתרחש בשרשרות איתות מורכבות. ברגע שאתה מקשר מספר מסוים של דוושות אפקטים, האות נחלש ונחלש. זה מביא לאות חוזק נמוך יותר להגיע למגבר, ובכך להפיק צליל מעט יותר חלש. הוסף דוושת EQ איפשהו שם, ותוכל לפצות על זה ואז כמה.

 

מסקנה

 

אין לראות בדוושות EQ כ דוושות אפקטים טהורות שאולי תרצה להשתמש בהן מדי פעם. במקום זאת, עליך להסתכל עליהם כחלק מרכזי מההגדרה שלך. לפעמים הם כלי מועיל, אך לפעמים הם הכרח שאתה רק צריך לקבל. כל הבלבול סביב דוושות EQ נובע בעיקר מנגני גיטרה חדשים יותר שעדיין לא הגיעו לשלב בו הם חושבים לעצב את הטון של הגיטרה שלהם ברמה מתקדמת יותר. בטח, אתה יכול לעשות הרבה באמצעות בדיוק מה שיש למגבר להציע, בתכנית מפוארת של דברים, הפקדים האלה אינם מספיקים.

 

דבר מגניב בדוושות EQ הוא שהם מגיעים לכל נקודות המחיר. זהו ציוד אחד שאתה בהחלט לא צריך לבזבז עליו הון. דגמים יקרים יקבלו לכם יותר פיצ’רים וקצת יותר יושרה, אבל אפילו הזולים יביאו את העבודה בצורה בסדר גמור, בהתחשב בכך שאתם יודעים לעבוד אותם. כפי שכבר הזכרנו קודם, למידת השימוש הראוי ב- EQ אינה קשה כל כך כשמדובר ללמוד מה שולטת בקרות שונות, אך דרושה קצת עדינות כדי לחייג באותה נימה מושלמת.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..