מהי אפקט Phaser?

what-is-a-phaser-effect-600x268

 

אחד האפקטים ה'מתקדמים 'הראשונים שהפכו פופולריים כשפדליות האפקטים של הגיטרה הפכו להיות דבר, היו סוגים שונים של פילטרים. מסנני תדרים, או מסנני מעטפות כידוע, עובדים בהרבה מאוד אופנים. זו הסיבה שפונקציה יחידה זו אחראית למגוון סוגי אפקטים אייקוניים בהם אנו משתמשים כיום. אחד הפופולריים שבהם הוא הפייסר. מה שהופך אותו למעניין כל כך הוא האופן בו הוא מסנן חלקים מסוימים בטווח התדרים. במקום רק לחסל להקות מסוימות, זה גם משחק עם נפח בו זמנית.

 

כיום המשימה שלנו היא לתת לך הסבר תמציתי ומובן לגבי מה זה דוושת Phaser או Phase Shifter. אני מקווה שעד לסיום. יהיה לך מושג טוב מה האפקט הזה יכול לעשות לטון ולסגנון הנגינה שלך.

 

איך נשמע אפקט הפייזר?

 

600px-phaser_feedback-svg

 

בטח שמעת את האפקט הזה בפעולה בלי להיות מודעת לכך. במילים פשוטות, משמרות פאזה מעניקות לך רושם שצליל הגיטרה מתרחק וחוזר פנימה. יש המתארים זאת כאפקט מתערבל הדומה לרמקול שמסתובב סביב המאזין במעגל.

 

עם זאת נאמר, ראוי להזכיר שיש סוגים שונים של פאזרים, ושכל אחד מהם מכיל מערך תכונות ובקרות משלו. אחרי הכל, השפעה זו קיימת כבר די זמן שמותגים רבים הצליחו להשיג פתרונות ייחודיים משלהם .

 

כיצד פועל הפייסר?

 

phaser-300x300 לגבי מה שנראה כאפקט גיטרה מורכב יחסית, האופן בו הוא עובד הוא די פשוט. דוושת Phaser בסיסית, אותה ניקח כדוגמה מכיוון שהיא הצורה הגסה ביותר של אפקט זה, עושה את הדברים הבאים. האות מהגיטרה המוזנת לדוושה מתפצל לשני אותות שונים. אחד לא נותר ללא מגע, אך השני מעובד על ידי הדוושה. האות השני הופך שלב ל 360 מעלות עד שהוא מגיע לצורתו המקורית. שני האותות משולבים בכל עת, מה שמוביל לכך שהם מבטלים זה את זה כאשר החלק המועבר לבמה מגיע ל -180 מעלות. זה כשאתה שומע את הטבילה הזו. אחרי אותה נקודה, צליל הגיטרה מתחיל לחזור כאשר האות המוזז חוזר לשלב עם אחיו הלא-נגוע.

 

החלק האמיתי של הסיפור מתחיל להתרחש ברגע שמתחילים להתעסק עם הפקדים על הדוושה. בהתאם לדגם הספציפי שיש לך, פקדים אלה יכולים להשתנות בצורה פרועה. עם זאת, הליבה בדרך כלל תמיד שם. אנחנו מדברים על מהירות, עומק ותהודה. מה שעושים אלה הוא לשנות את הנקודות בהן שני האותות עליהם דיברנו מבטלים זה את זה, והיכן הם נמצאים לגמרי בשלב.

 

החלת שינויים מסוג זה יכולה להניב מגוון תוצאות מעניינות, וזו הסיבה שדוושת Phaser הייתה בין השפעות המודולציה המשומשות ביותר מזה עשרות שנים. אם תרצה לדעת להשתמש בפייסר, עיין במדריך הקצר שלנו שמתייחס לנושא זה לפרטי פרטים. 'כיצד להשתמש בצורה הטובה ביותר בפדאל הפייזר' .

 

באיזה סוג מוזיקה אתה יכול להשתמש בפייזר?

 

playing-guitar-300x300 אחד הדברים הטובים ביותר באפקט הפייזר הוא שהוא משתלב כמעט בכל מקום. אם אתה מקבל דגם שיש לו טווח נוסף, אתה יכול ליצור סוגים עדינים מאוד של שלב. באופן זה אתה מציג את הפייסר בבלוט כמעט בקושי, בעוד שהוא עדיין מוסיף שכבת צבע לשיר כולו.

 

יש מי שיגידו שהפזרים שייכים לז'אנר המוזיקה הזה, או לזו ההיא. האנשים האלה טועים, וברוב המקרים, אין להם מספיק ניסיון לטעון טענות כאלה מלכתחילה.

 

האם פייזר צריך להיות יקר?

 

ממש כמו במקרה של כל סוג אחר של דוושות אפקט גיטרה, בחירת הפייסר תלויה בך לחלוטין. באופן טבעי, יש הבדלים בביצועים וגם בתכונות כשאתה משווה את החלק העליון של דגם הקו לדגם שווה לכל נפש, אך שני הדברים יעניקו לך את אותו אפקט ליבה. אתה בהחלט צריך לבחור את זה שאתה מרגיש המתאים ביותר לטון ולסגנון הנגינה שלך.

 

מסקנה

 

בסך הכל, fasers הם לא כל כך קשה להבין, אבל הם יכולים להביא הרבה טעם למוזיקה שלך. הרבה אנשים משתמשים בהם מדי יום, קנו את זה גם הוא בין השפעות המודולציה האחרונות כמעט על רשימת כל אחד. למען האמת, זה לא הדוושה הכי משפיעה שאתה יכול להוסיף לשרשרת האיתות שלך, אלא מדובר בדובדבן שבחלקה בהחלט יכול להשלים פלטפורמה כבר פוטנציאלית.

 

אם אתה עדיין לא משוכנע, אנו קוראים לך לשאול אחד מהחבר שלך, אם למישהו יש את זה, ופשוט להתעסק עם זה כמה ימים. רוב הסיכויים שתצליחו לחבב אותם.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..