מה לחפש כשאתה קונה למסכי סטודיו


מציאת הסט הנכון של מסכי אולפן לסטודיו הספציפי שלך דורשת קצת מאמץ ומחקר. תמיד יש דברים שאתה צריך לזכור, שלא קשורים לאיכות הרמקולים. היום אנו נדבר על כמה מהדברים האלה, וניתן לך כמה טיפים כלליים כיצד להשיג מערכת צגים שתעבוד נהדר בסטודיו שלך. אם אינך בטוח אילו דגמים נחשבים לראש המשחק ברגע זה, עיין במבחר הדף שלנו למידע נוסף. עם זאת נאמר, בואו נתחיל.

 

גודל רמקולים למסך

 

What To Look For When Shopping For Studio Monitors

 

אחת הטעויות הנפוצות שמתחילים לעשות היא לחשוב שמוניטורים גדולים יותר תמיד טובים יותר. קשה להדגיש עד כמה רחוק מהאמת. גודל המסכים שאתה רוצה לקבל יהיה תלוי ישירות בגודל החדר שאתה עובד איתו. אולפנים גדולים יותר יסבלו צגים גדולים יותר, אבל אולפנים קטנים יותר בהחלט לא.

 

כשאנחנו דנים בגודל הרמקולים למסך, זה לא כל כך קשור לגודל הארון. במקום זאת, גודל המתמרים הוא הבעיה. מכיוון שציוצים בדרך כלל הם תמיד בערך 1-2 ″, הם משהו שאתה לא צריך לדאוג לו. לעומת זאת, נהגים בתדרים נמוכים דורשים שיקול מסוים. אם אתה מסתכל ליד מסכי שדה, וזה מה שרוב יצרני הבית משתמשים בהם, אינך רוצה לעבור על 8 קוטר חרוט LF.

 

פעיל או פסיבי?

 

What To Look For When Shopping For Studio Monitors

 

מרבית צגי השדה הקרוב בשוק פעילים בטבע. זה אומר שההגברה מובנית ברמקול. מסכים פסיביים הם נהדרים גם יחד עם זאת, הם דורשים מגבר ייעודי. נוסף על כך, הם קצת יותר מורכבים לשימוש. זו הסיבה שרוב האולפנים הביתיים ואחוז הגון של אנשי מקצוע אוהבים להשתמש ברמקולים צגיים פעילים.

 

צגים פעילים מגיעים עם עוד כמה יתרונות מלבד הנוחות הברורה. רובם בנו התאמות אקוסטיות בחדר. אלה מגיעים בצורה של חיתוכים בתדרים גבוהים ותדרים נמוכים ומסננים אחרים. אמנם זה לא חיוני, תכונות אלה יכולות באמת לעזור לך לכוונן את הרמקולים כך שתתאים לחדר שלך טוב יותר.

 

VS Amplified VS Amp Designs

 

What To Look For When Shopping For Studio Monitors

 

ברגע שתתחיל לבדוק עיצובים צגיים מעודנים יותר, תבחין שחלק גדול מהם מוגבר דו-צדדי. משמעות הדבר היא כי ציוצים ומנהלי התקנים בתדר נמוך מופעלים על ידי שני מגברים נפרדים. מצד שני, צגים מונחי תקציב יכללו מגבר יחיד המוטפל לדאוג לכל המתמרים.

 

עדיפות מערכות דו-מגפיות מכיוון שניהול צריכת חשמל ייעודי פירושו הגדרה טובה יותר וטווח דינמי טוב יותר. עם זאת, עיצובים של מגברים יחידים יכולים להיות טובים מדי, תלוי באיך הם מחויגים. בחירה ללכת עם זה או אחר מסתכמת בתקציב שלך יותר מכל דבר אחר, שכן דגמים דו-מגפיים יקרים יותר.

 

קישוריות

 

What To Look For When Shopping For Studio Monitors

 

לכל צג אולפן יהיו מספר כניסות ויציאות, בדרך כלל בלוח האחורי של היחידה הפעילה. הקלט הנפוץ ביותר שתראו הוא זוג יציאות RCA. עם זאת, צגים תחרותיים יותר יכללו גם TRS 1/4 ″ כמו גם כניסת XLR. בין אם כדאי להשקיע קצת יותר בכדי להשיג את התכונות הללו, תלוי בצרכים שלך. האם יש לך ציוד אחר שמשתמש בשקעים ההם שאתה רוצה לחבר למסכים שלך? עדיף, האם אתה מתכנן לרכוש ציוד מסוג זה בעתיד?

 

נמלי ירי קדמיים או נמלי ירי אחוריים

 

אם אתה מסתכל מקרוב, תגלה שמספר גדול של מסכי אולפן כולל יציאת רפלקס בס מסוג כלשהו. עם זאת, כמה יצרנים בוחרים לשים את הפורטים האחוריים, בעוד שחלקם ממקמים אותם בקדמת הרמקול. הבחירה הזו בהחלט משנה.

 

כפי שאתה בטח יודע, יציאות רפלקס קיימות כדי לשפר את תגובת הבס של הצג. כאשר הם ממוקמים מאחור, תצטרכו לוודא שהרמקול אינו קרוב מדי לקיר האחורי. הסיבה לכך היא האופן בו תדרים נמוכים מקפצים מהקירות. אתה צריך לתת לדובר קצת מקום. כמה בדיוק, יהיה תלוי במספר גורמים. יציאות יריות קדמיות ממזערות את הבעיה במידה מסוימת. עם זאת, מכיוון שתדרים נמוכים אינם כיווניים כמו תדרים גבוהים, כיוון הנמל לא יוכל לחסל בעיה זו.

 

כוח

 

What To Look For When Shopping For Studio Monitors

 

כוח בהקשר של רמקולי צג משפיע על הרבה יותר מסתם עוצמת הקול. בעזרת מסכים תחת כוח מופעל, לחיצה עליהם חזק עלולה להוביל לעיוות קול. כוח רב יותר ייתן לך יותר מרווח לעבוד איתו. במילים אחרות, תוכלו לדחוף את המתמרים ככל שתצטרכו בלי שהביצועים שלהם יעוותו. באופן כללי, מסכי שדה קרובים אינם משמשים בנפח גבוה. לאמיתו של דבר, נפח רב יותר מוביל לבעיות נוספות באקוסטיקה בחדר.

 

תקציב

 

What To Look For When Shopping For Studio Monitors

 

לבסוף, נדבר לרגע על התקציב. לא משנה מה היכולות הפיננסיות שלך כרגע, רוב הסיכויים שתצליחו למצוא צג הגון שיעבוד. הבחירה לערבב ברמקולים השולחניים שלך היא הדבר הגרוע ביותר שאתה יכול לעשות. אפילו מערכת המסכים הזולה ביותר תעזור לך מאוד. אל תדאג יותר מדי אם אתה לא יכול להרשות לעצמך מערכת רמקולים גבוהה. התחל עם מה שאתה יכול להרשות לעצמך ועבד בדרך שלך משם.

 

מסקנה

 

מכל מה שהזכרנו במדריך הקצר הזה, צריך להיות ברור שבחירת סט של מסכי אולפן מצריכה לא מעט תכנון. עד כמה שזה נראה מעצבן, ביצוע נכון של החלק התכנון של התהליך ישתלם באופן אקספוננציאלי כשאתה מסיים את הפרויקט הראשון שלך. ככל שתגדיל את כישוריך, תתחיל לשים לב לתכונות האקוסטיות של הסטודיו שלך. בבוא העת להשיג ציוד ברמה מקצועית, תדעו בדיוק מה אתם צריכים.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..