שחף S6 נגד ימאהה FG830 – קרב הצירים!


אנו בוחנים שני גיטרות אקוסטיות מעולות שהן אגדות בשוק הזול – ה- Seagull S6 ו- Yamaha FG830 . מציג תכונות שלרוב הייתם מצפים בטווח מחירים גבוה בהרבה, אין פלא ששתי הגיטרות דוחפות למקום הראשון בטבלה על האקוסטיקה המתחילה הטובה ביותר . עם זאת, עם מחיר בינוני ובמחירים נוחים וטונים יפים, מדוע למתחילים יהיה הכיף?

 

חלק מסדרת ה- FG המפורסמת של ימאהה, ה- FG830 הוא אקוסטי בר השגה הזוכה לשבחים מתמידים בגלל סגנון הלא-שטויות, התחושה היפה וההקרנה האיתנה שלו. ואז מגיע ה- S6 – הגיטרה שהתחילה את הכל עבור Seagull, חברת הבת של גודין הנערצת מאוד. S6, שוכן בצד זה של האוקיאנוס השקט, בקנדה, מציג כמה תכונות ייחודיות ומרגיש כל הדרך מדהימה במחיר.

 

שניהם דגמים פופולריים להפליא, המופרדים על ידי מעט מאוד. אז בואו נסתכל מקרוב ונראה כיצד הם משווים …

 

תמונה גיטרה אקוסטית / דירוג סיכום בדוק מחיר
+

Seagull S6 Original


            שחף S6 מקורי
         

סה"כ 4.88 / 5 4.9 out of 5 stars

דגם מיתרי פלדה מעולה מבית Seagull.

+

Yamaha FG830


            ימאהה FG830
         

סה"כ 4.70 / 5 4.7 out of 5 stars

דגם פופולרי מאוד של ימאהה – איכות אמיתית ובמחיר סביר!

גוף וצוואר

 

ראשית, קווי הדמיון. שני הגיטרות חולקות כמה חיוביות כמו הצעת צורות הגוף האי-מחששיות הבלתי ניתנות לניתוח ללא-חתך, בעוד שלשתיהן 21 סיבובים ומצטרפות לדור ה -14. האמת, שני האקוסטיקה נראים מקסימים – לא הייתם אומרים לא לאף אחד מהם באוסף שלכם. נקי ומוכר בעיצוב ללא שום דבר אקסטרה-גווני בצורת קישוט, מלבד רוזטות חור רעש פשוטות אך מושכות, ומטפס צדף שנמצא בשניהם.

 

באשר לחומרים, שניהם משתמשים ביערות גוף מוכרים עם הזיווג הבינוני הקלאסי של צמרות מוצקות, עם לרבד בגב ובצדדים. ה- FG830 נדבק בזיווג המסורתי יותר של ראש אשוחית וגב ודפנות העץ של סיסם, המעניק נימה בהירה ורהוטה, עם השלכה נועזת – בין היתר בזכות מערכת הסדורה המתקדמת המסולסלת שלה.

 

ה- S6 מערבב את הדברים עם הכללת ארז שנבדק בלחץ בחלקו העליון, עם דובדבן בר המשמש לשאר חלקי הגוף. זה בסופו של דבר נותן נימה הרבה יותר חמימה, שהיא קצת יותר אפלה אך ברורה לא פחות.

 

הצווארים שונים גם הם באיפור שלהם, כאשר ה- FG830 עוטף צוואר נטו, ואילו ל- S6 יש צוואר מייפל עלה בהיר מכסף – שניהם עם לוחות fretwood עשויים סיד. שני הגימורים בצוואר הם מטים, כך שתספקו את תחושת היד הקלילה והמלאה שאנחנו אוהבים. עם זאת, לגופים גימורים שונים, כאשר ה- FG830 משתמש במבריק אלגנטי ומגן, וה- S6 שומר על פשטותו בגימור סאטן דק שיכול להועיל לטון.

 

 

חומרה

 

הדבר הראשון שציין הוא ששני דגמי ה- FG830 או S6 אינם כוללים אלקטרוניקה. אלה אקוסטיקה מופשטת. ובכל זאת, למתחילים ולשחקנים מזדמנים זה לא הפסד גדול.

 

הבולטת ביותר במחלקת החומרה, ה- S6 מציעה מערכת של מכווני כוונון המותאמים במיוחד על הראש, שמבטיחים לשמור על מיתרי החשמל וההכוונה יציבים יותר – והם בהחלט מספקים את ההבטחה הזו, שכן ה- S6 הוא מדהים אמין למחיר.

 

לשם השוואה, מכשירי הכונן של ה- FG830 פחות מיוחדים – פחות או יותר מכונות הכוונון הרגילות האוטומטיות שלך. עם זאת, הם גם עושים עבודה טובה בכדי לשמור על כוונון יציב, וזה ככל שתוכל לבקש במחיר שווה לכל נפש.

 

לבסוף, בשני הגיטרות הללו יש גשרי עץ סיסם מוצקים, ולשניהם מוטות מסבך להתאמת צוואר קלה.

 

 

מה ייחודי?

 

לטוב ולרע, מה גורם לגיטרות אלה להתבלט מהשאר?

 

ובכן, בדרך כלל קל לזהות שחף, מכיוון שהם ממלאים את ראש המוצץ המחודד של שחף – ו- S6 אינו שונה. בנוסף, כפי שכבר הזכרנו, ה- S6 מגיע עם מכשירי כוונון מעוצבים במיוחד של Seagull, שהם תוספת טובה במחיר זה. מיוצר בקנדה הוא גם יתרון עצום על פני ה- FG830 מתוצרת סין, מכיוון שההתקנה החוצה מהקופסה מעט טובה יותר – אתה מרגיש שקצת יותר זמן ביליתי בגיטרה זו.

 

אולם זה לא אמור לגרוע מ- FG830, שכן – לאחר מעט התקנה ראשונית – הוא משחק כמו חמאה. באופן ייחודי, FG830 מגיע עם בחירת צבעי גימור, כולל הסגנון הטבעי והנוסה (שמראה את הדגן המקסים של היערות השונים), פרץ סתיו כתום ופרץ הטבק כהה יותר.

 

ערך

 

כשמדובר במחיר, אין שום דבר מהמתן בגיטרות אלה – שתיהן נמוכות מ -400 דולר. אבל שניהם מרגישים ערך טוב להפליא – כאילו אתה הולך עם עסקה אמיתית. איכות הבנייה נהדרת, למרות שהם לא דגמי סדנה קטנים, בעוד שהם גם לא נשמעים כמו הגיטרה הטיפוסית שלך במחיר סביר.

 

אם קראת עד כה, אתה עלול להרגיש שה- S6 פשוט מכה את FG830 בכל הקשור לחומרה ותחושה כללית ואנחנו נסכים. עם זאת, קשה יותר להפריד בין השניים כשמבינים שה- FG830 מגיע לכ- 100 $ פחות מ- S6 ברוב מקומות השוק! לפתע, הכדור חוזר עם FG830.

 

המסקנה

 

אנחנו לא כאן כדי לומר לך איזו גיטרה טובה יותר. קשה מכדי להחליט!

 

אם שניהם היו באותו מחיר, השחף כנראה היה מכה את ימאהה בגלל החומרה המעולה והצוואר היפה שלו. עם זאת, בגלל הערך המוסף של ה- FG830 – שמתפקד כמו אקוסטי בסך 500 $ פלוס – הוא פשוט חזק מדי.

 

גם גיטריסטים מתחילים וגם גיטרות מנוסים ימצאו שווה עצום להרים את אחד הגיטרות הללו. שחקני אצבעות סטייל עשויים להעדיף את הטון הבהיר וההתנסחות של ה- FG830, ואילו מי שרוצה להתמודד חזק יותר עשוי להרוויח יותר מחום ה- S6. עם זאת, שניהם מאוזנים למדי ומוכחים מאוד מגוונים.

 

בסופו של דבר ההחלטה הקשה ביותר תלויה בך!

 

למידע נוסף על שחף S6 וגם על ימאהה FG830 , עיין בביקורות המלאות שלהם.

 

תמונה גיטרה אקוסטית / דירוג סיכום בדוק מחיר
+

Seagull S6 Original


            שחף S6 מקורי
         

סה"כ 4.88 / 5 4.9 out of 5 stars

דגם מיתרי פלדה מעולה מבית Seagull.

+

Yamaha FG830


            ימאהה FG830
         

סה"כ 4.70 / 5 4.7 out of 5 stars

דגם פופולרי מאוד של ימאהה – איכות אמיתית ובמחיר סביר!

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..