כיצד פועלת דוושת ויברטו?

how-vibrato-works-600x268

 

הופעתם של דוושות אפקט הגיטרה שינתה לחלוטין את הדרך בה אנו תופסים מוזיקה, וזה לא תקף רק לז'אנרים הקשורים לרוק או לגיטרה. דוושות אפקט הגיטרה השפיעו מאוד על סוגים אחרים של מוסיקה. עם זאת, ישנם כמה השפעות שהופיעו בשלב מוקדם, וכך הפכו לאגדיים בגלל ההשפעה שהייתה להם באותה תקופה. אתה יכול לדמיין שאתה חי בעולם שיש לך רק אפקט גיטרה אחד או שניים זמינים?

 

רוב הסיכויים שתמצא דרכים לנצל את האפקטים האלה בצורה הטובה ביותר שאתה יכול. אפקט גיטרה כזה הוא ויברטו. ויברטו הופיע לראשונה במגברים מסוימים כתכונה מובנית. למותר לציין כי לא עבר זמן רב עד ששטף לחלוטין את תעשיית המוזיקה, ויצר דרישה לגרסה עצמאית של אפקט זה. זה התגלה מעט מאוחר יותר, ואנשים התחילו לחוות דוושות אפקט גיטרה בפעם הראשונה. מה שאנחנו רוצים לדעת היום הוא כיצד פועלת דוושת ויברטו?

 

כיצד פועלת דוושת ויברטו?

 

dunlop-m68-uni-vibe-2-300x300 באופן כללי, ויברטו שייך למשפחת אפקט המודולציה, או ליתר דיוק, לתחום המחלקה שלה. דוושות מחלפים אחרות כוללות מקהלה, פרפר וכדומה. עם זאת, ויברטו התבלט בגלל השפעתו המוכרת של נגן גיטרה ממוצע. אתה מכיר את הצליל הזה שאתה מקבל כשאתה מתחיל לעבוד על הבר טרמולו בגיטרה שלך? זה בדיוק מה שהויברטו עושה למען האות שלך. אם כבר מדברים על זה, אל תבלבלו בין דוושות טרמולו ודוושות ויברטו. יש הבדל משמעותי עליו תוכלו לקרוא הכל במאמר שלנו העוסק בנושא זה לעומק "ההבדל בין ויברטו לטרמולו" .

 

דוושת ויברטו מורידה את אות הקלט מהגיטרה שלך ואז מעבירה את גובה הצליל שאתה מנגן באותו הרגע. אפנון זה יש כמה ממדים. לא רק אתה יכול להתאים את המהירות או את התדר של הגל, אלא אתה יכול גם להתאים את המרחק עד שהמגרש הולך להיות מועבר. לרוב, ויברטוס הם הצורה הפשוטה ביותר של דוושות הסטה המגרש שתוכלו למצוא.

 

דבר נהדר בוויברטוס הוא שתוכל לשנות את אופי המודולציה בדרכים שיכולות להיות בעלות השפעה עדינה או עמוקה על הטון שלך. לדוגמה, אתה יכול ליצור אפקט סרטי whammy קליל ממש, שמשנה בקושי את גובה הצליל שלך, או שאתה יכול להשתטח ולקבל תוצאות די מעניינות.

 

boss-vb-2w-300x300 מלבד היכולת לכוונן את חלקי המהירות והעומק של הוויברטו, כמה מדוושות הוויברטו המגוונות יאפשרו לך גם להתאים את מה שנקרא Rise. עלייה קובעת את משך הזמן שייקח לוויברטו לעבור מגובה המקור של הפתק ששיחקת זה עתה, למלוא הכוונון של הפתק. שליטה זו בלבד מוסיפה מימד חדש לחלוטין לעבוד איתו.

 

ממשיכים הלאה, אנו רואים כמה מצבי פעולה. הנפוצים שבהם הם צמודים, לא מותאמים ועוקפים. עקיפה היא די מסבירה את עצמה, אז בואו נעבור לנטולים ובלתי מותאמים. כשאתה משתמש בראשון, הדוושה תפעל רק כל עוד כף הרגל שלך לוחצת על המתג. לא משנה כמה זה עשוי להישמע טריוויאלי, תכונה זו היא למעשה בין השימושיות ביותר שיכולות להיות לכם על דוושת ויברטו. מצב לא מותאם הוא המצב הרגיל שלך בו אתה לוחץ פעם אחת כדי להפעיל את הדוושה, ושוב כדי לכבות אותה.

 

מסקנה

 

כשמסתכלים על ויברטוס באופן כללי, אתה יכול לראות מייד שמדובר בפדלים פשוטים מאוד ששודרגו רק לאחרונה עם המון תכונות שונות. אלה המקוריים הציעו ביצועי ליבה ותו לא. באופן מפתיע, למרות השוק הרווי למדי עבור סוג זה של אפקט גיטרה, משתמשים רבים פונים לעבר בית הספר הישן, סטראבוקס ויברטו ללא שטויות. אם זה קשור לכך שרוב אלה יהיו אנלוגיים, או סתם קלות השימוש הכללית שלהם אינה ידועה. לכל אחד יש את הטעם שלהם ואת הסט של הדרישות שהם מחפשים למלא.

 

אם אתם חדשים בדוושות שיפטר, קופסת ויברטו הגונה היא מקום נהדר להתחיל בו. השפעה זו יכולה ללמד אותך כיצד עוברים מסובבי המגרש באופן כללי, ולאפשר לך להכיר סוג זה של אפנון. עם זאת בחשבון, ויברטו הוא אחד מאותם דוושות ניטרליות שניתן להשתמש בהן גם עם גיטרות חשמליות אקוסטיות וגם עם גיטרה חשמלית באותה מידה של הצלחה. אתה יכול פחות או יותר לתבל את הטון שלך גם אם זה הדוושה היחידה שתוכל להשיג כרגע. התחלה פשוטה היא תמיד דרך טובה להכניס את עצמכם לכל טכנולוגיה כמעט, וזה הדין לגבי דוושות אפנון.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..