10 דרכים לקידום המוזיקה שלך באופן מקוון


לא משנה איזה סוג של אמן אתה או איזה סוג של מוזיקה אתה מפיק – מטאל, היפ הופ, ג’אז, קלאסי, אקוסטי או רבים אחרים – אלא אם אנשים מקשיבים לך, אתה לא עושה את זה נכון.

 

אבל זה קל יותר לומר מאשר לעשות. איך בונים בסיס מעריצים מוצק? מעריצים שיורידו את המוזיקה שלכם, ישתתפו בהופעות שלכם, יקנו את הסחורה שלכם ויפיצו את הבשורה – הם שם בחוץ, אתם רק צריכים להגיע אליהם.
 

החשיבות של קידום המוסיקה שלך במאה ה -21

 

 

כולנו שמענו את הביטוי המשמש לעיתים קרובות ‘אם תבנה אותו, הם יבואו’. ואם אתה בענף האומנויות, תדע כמה הצהרה מגוחכת זו.

 

כי פשוט להוציא את המוסיקה שלך לשם לא מבטיח שהיא תישמע. יש כל כך הרבה מוזיקה שמציעה מוזיקאים מקצועיים, חובבים, ואלה שבין לבין. יש כל כך הרבה ז’אנרים, ולכל ז’אנר יש כמות שווה של תת-ז’אנרים! בקיצור, אין סוף למוזיקה שתוכלו לחשוף ברשת.

 

אלה חדשות פנטסטיות עבור חובבי המוסיקה. מי לא היה רוצה שזרם אינסופי של מוזיקה חדשה יגלה?

 

עם זאת זה פחות פנטסטי עבור אמנים כמוך שמנסים לשמוע את המוסיקה שלך בשוק צפוף. זו הסיבה שיש לך אסטרטגיה איתנה לקידום המוזיקה שלך ולבניית בסיס האוהדים שלך כל כך חשוב.

 

כיצד האינטרנט השפיע על קידום המוסיקה

 

 

קידום המוסיקה היה פשוט יחסית. ביצוע חי היה השיטה העיקרית; שליחת קלטות או תקליטורים למגזיני מוזיקה אחר. אבל כשהאינטרנט הפך למיינסטרים, הגיע עולם חדש לגמרי של מאזינים פוטנציאליים – תרתי משמע.

 

ישנם כיום למעלה משלושה מיליארד משתמשי אינטרנט ברחבי העולם, וחלק עצום מהמשתמשים הללו – כמוני וכמוני – מעוניינים לגלות מוזיקה חדשה. בזכות הופעת המדיה החברתית והווידיאו הזורם, האינטרנט הפך את זה להפליא להפליא גם להוציא את המוסיקה שלך לשם ולקדם אותה לאנשים שעשויים ליהנות ממנה.

 

אבל לא הכל חדשות טובות. הפתעה, הפתעה, לאלפי להקות ואמנים אחרים מהז’אנר שלך היה אותו רעיון. לפתע תעשיית המוזיקה המקוונת היא אכן צפופה ותחרותית מאוד.

 

בסופו של דבר אתה צריך למצוא דרך להתבלט מהאחרים.

 

יצירת מוזיקה נהדרת ודימוי מקצועי היא בהחלט התחלה טובה. אתה צריך להיות בטוח שהמוזיקה שאתה מפיק נשמעת מדהים, מכיוון שרוב הזמן אתה מקבל רק צילום אחד להרשים את מאזיני היעד שלך. אם הם שומעים בוץ, אתה תיפגע מרשימת ה- Spotify שלהם לפני שאתה יודע זאת!

 

אבל לאחר יצירת מוזיקה טובה, אתה צריך להוציא אותה שם. החדשות הטובות הן שיש אין סוף דרכים לקדם את המוזיקה שלך באופן מקוון. ישנם מאות אתרים מועילים שאפשר לחקור בהם – וגם מרגשים – זה יכול להיות די מדהים.

 

אז התמקדנו בעשר האסטרטגיות הטובות ביותר לקידום מקוון שיכולות לעבוד עבור כל להקה או אומן:

 

10 דרכים לקדם את המוסיקה שלך בהצלחה באינטרנט

 

מספר 1 – הקמת אתר

 

 

עם כל כך הרבה דרכים אחרות לקידום מוסיקה מקוונת זמינות (שרבים מהם נחקור בקרוב), אתם עשויים להרגיש שהקמת אתר לא שווה את זמנכם. עם זאת מצרך מקוון זה הוא אולי החלק החיוני ביותר בקידום המקוון שלך. זה יהפוך למוקד המוזיקה שלכם – ויעניק לכם מקום רשמי לשלוט בתדמית ובמסר שלכם.

 

כשמדובר בפיתוח אתר האינטרנט שלך, אתה יכול לרדת במספר מסלולים. אלא אם כן אתה מומחה בתכנות וגם במוזיקה, לשלם למעצב אתרים מקצועי לבנות אתר בהתאמה אישית מאפס למפרט שלך הוא התרחיש האידיאלי. יש לבחון זאת אם אתה רציני בקידום עצמך באופן מקוון ובניית בסיס האוהדים שלך.

 

עם זאת עיצוב אתרים מקצועי יכול להיות יקר, ואם אינך יכול להרשות זאת לעצמך, יש דרכים זולות יותר להפעיל אתר מהיר. דרך אחת היא שימוש בשירות חינמי כגון Wix , שיש להם תבניות אתר ייעודיות להתאמה אישית מלאה במיוחד עבור להקות ואמנים, שיכולים לעזור לקדם ולמכור את המוסיקה שלך בצורה קלה. במקום לקנות גיטרה אקוסטית נוספת , חסוך את המזומנים והשקיע באתר!

 

כאשר אתר האינטרנט שלך פועל, וודא שאתה שומר על רעננותו עדכניות – העלה שירים חדשים, קטעי וידאו חדשים, תאריכי סיור, חדשות ותמונות בתדירות גבוהה ככל האפשר. המשך אותם לחזור לעוד!

 

# 2 – התחל בלוג

 

 

בלוגים יכולים להיות משאבים רבי עוצמה, המשמשים ככלי עצמאי או כהרחבות של אתר האינטרנט שלך. בנוסף לשיתוף כמעט בכל דבר, מנועי חיפוש כמו בלוגים של גוגל אוהבים ותוכלו לראות את נוכחות עמוד התוצאות שלך גדלה ככל שתבלוג יותר.

 

בין אם אתה להקה או אמנית פרטנית, אתה יכול להשתמש בבלוג פשוט כדי לדבר על כל מה שאתה רוצה שהמעריצים שלך יידעו – לדון במוזיקה חדשה שאתה עובד עליהם, הוצאת אלבום חדש, תאריכי הופעות חדשים ו הכרזות חשובות. אבל עם בלוגים, תוכלו גם להעמיק בתהליך הרגשי והיצירתי של יצירת מוזיקה.

 

חשבו על כתיבת בלוג שבועי על האופן שבו האלבום החדש שלכם מתכנס. בדרך? יומן סיורים יומי מלא בתמונות וסיפורים יכול להיות קריאה מרתקת עבור המעריצים. אתה אוהב לצבוט את הציוד שלך? פרסם וידאו על אופן ההנעה שלך הגיטרה החשמלית שלך . אתה יכול להשתמש בבלוג גם כפתוח כללי לרגשותיך, בין אם זה שמחה, כעס, עצב, אופטימיות או כל דבר אחר. זה הבלוג שלך – כל עוד הוא רלוונטי ומבדר תגלה שקהל הקוראים שלך יגדל.

 

# 3 – היו מנוסים במדיה חברתית

 

 

אינך צריך להיות מומחה לשיווק כדי לדעת מה הכוח של ערוצי המדיה החברתית כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם. שיתוף מוסיקה, תמונות, פוסטים בבלוג (ראה לעיל) וחדשות אודותיך או הלהקה שלך באמת יכולים להשלים את קידום המוסיקה האחר שאתה עושה.

 

בימינו, פייסבוק די חיונית למדי. בניית קבוצה של מעריצים נלהבים בדף הפייסבוק שלך אינה קשה, אם כי ניתן להגביל את טווח ההגעה האורגני של הפוסטים שלך בגלל מגבלות חדשות בפייסבוק. אתה יכול לנצח את זה על ידי תשלום סכום נמוך כדי להגדיל את הפוסטים שלך למעריצים שלך ומעבר לכך, שיכול בהחלט להיות שווה את הסכום המועט יחסית.

 

בטוויטר, השימוש ב- hashtags בטוויטר שלך הוא קריטי. אין צורך להציף את הציוץ, אך הוספת תגיות כלליות ספציפיות לז’אנר כמו #folkmusic #indierock #metal או #jazz תעזור להגביר את החשיפה שלך, כמו גם להשתתף ב hashtags גלובליים ספציפיים המאפשרים למעריצים לגלות מוזיקה, כמו #NewMusicMonday או #NewMusicFriday.

 

בינתיים, אם לא ניסית את אינסטגרם, קם חשבון! זוהי פלטפורמת שיתוף תמונות כל כך פשוטה ועובדת פלאים להגברת הנוכחות המקוונת שלך. קחו כמה תמונות סתמיות באולפן, על הופעה, או סתם נרגעו, וצפו בדברים שאוהבים נכנסים!

 

# 4 – בלוגי מוסיקה לגישה

 

 

כבר דנו בבלוגים, אך בנוסף לכך שיש לך בלוג משלך, חשוב לפנות לבלוגים אחרים ספציפיים למוזיקה ליצירת מקסימום באזז.

 

אישור על ידי בלוג מוסיקה גדול כמו Pitchfork או Stereogum , בקרב רבים אחרים, יכול לגרום לחשיפה רצינית ואמינות.

 

החדשות הטובות ביותר עבור אמנים הם שבלוגים למוזיקה תמיד זקוקים לתוכן – הם שורדים בכתיבת חדשות, ביקורות וראיונות על אמנים מבוססים וגם חדשים. אז היו ראויים לעיתונות, מצאו זווית וצרו קשר. לא סביר מאוד שהבחורים האלה יבואו אליכם, אז עליכם ללכת אליהם!

 

התחל על ידי פנייה לכמה בלוגים של מוזיקה מקומית, לפני שנבנה לבלוגים בינלאומיים גדולים כמו Consequence of Sound או Advisor Advisor . וודאו שהבלוג אליו אתם ניגשים יתאים לז’אנר שלכם והציגו אמנים בגודל דומה לכם בעבר. ז’אנר חשוב כאן מכיוון שאין טעם לשלוח הודעה על אלבום הרוק הכבד המטורף שלך ל- All Hip Hop !

 

# 5 – התחל לזרום

 

 

עדיין מורידים מוזיקה? זה כל כך 2005. הכל קשור לזרם בימינו. הצגת המוסיקה שלך באתרי סטרימינג כמו Spotify , Apple Music או Tidal היא קריטית לשמירת המוסיקה שלך על ידי שני האוהדים, והכי חשוב – מעריצים פוטנציאליים.

 

לדוגמה, התכונה Discover Weekly של Spotify מייצרת רשימות השמעה על סמך העדפותיהם הקיימות של המאזינים, ומאפשרת להם לגלות אמנים חדשים שמתאימים לטעמם.

 

כמובן, על ידי תכונת המוזיקה שלך באתר סטרימינג פופולרי אתה מקבל גם את התמלוגים ההם, וזה ללא ספק דחיפה נחמדה – אבל הערך האמיתי של הזרמה הוא בבניית בסיס האוהדים שלך. מלבד זאת תוכלו למכור מוסיקה, סחורה, כרטיסי הופעה ועוד.

 

# 6 – העלה כמה סרטונים

 

 

שמעת על ג’סטין ביבר? קארלי ריי ג’פסן? סוזן בויל? אומנם אומנם האמנים האלה לא בהכרח יהיו ראשונים ברשימת ההשמעה של Spotify שלך, לכולם יש יוטיוב להודות על ההצלחה שלהם בדרך כלשהי. דיברנו על שירותי הזרמת מוסיקה ייעודיים, אבל YouTube הוא עדיין משאב הזרמת המובילים בעולם – וזו הסיבה שערוץ YouTube משלך כל כך חיוני.

 

העלאת סרטוני מוזיקה וצילומי הופעות הם שתי דרכים ברורות לנצל את YouTube, אך אתה יכול גם להשתמש בפלטפורמה לאמצעים אינפורמטיביים ואינטראקטיביים כאחת הדרכים להרחיב את בסיס האוהדים שלך. לדוגמה, הדרכות לשירים ( בהן אתה מספק שיעורים מקוונים למוזיקה שלך), קטעי וידאו ליריים, שאלות ותשובות בשידור חי וסיכומי rig הם פופולריים, תוך פרסום שירי כיסוי של הרצועות הגדולות הופך לשיטה נהדרת למצוא צופים חדשים. אם אתה יכול למצוא דרך יצירתית לכסות שיר, כן ייטב.

 

ממש כמו אתרי סטרימינג אחרים אתה בהחלט יכול לייצר רווחים מהסרטונים שלך, אך המנויים והמעריצים שאתה מרוויח מקידום זה זה מה שחשוב באמת כאן.

 

# 7 – צור ערכת עיתונות אלקטרונית (EPK)

 

 

ערכת עיתונות אלקטרונית חיונית לקבלת חשיפה מהתקשורת – בין אם היא מקוונת או מודפסת. כאשר חלק מהרעיונות האחרים במאמר זה מתמקדים בבניית בסיס האוהדים שלך ישירות באמצעות אינטראקציה עם מעריצים, ה- EPK מותאם במיוחד לתקשורת.

 

החדשות הטובות הן שהן די פשוטות להרכבה. באתר האינטרנט שלך צור דף נפרד אך ורק עבור ה- EPK, ואז כתוב ביו ללהקה / אמן תמציתי אך אינפורמטיבי – רשום את ההישגים, ההיסטוריה שלך וקצת על המוסיקה שלך בפועל. בנוסף לביוגרפיה קצרה תצטרך לכלול רשימה של קבצי מוסיקה שניתן להוריד בקלות, המציעים טעם טוב של המוסיקה שלך. כמה תמונות וסרטונים ברזולוציה גבוהה באיכות טובה הם חיוניים מדי.

 

ללא ספק תצטרך לכלול פרטי קשר כדי ששקע התקשורת, הבלוגר או חוברת המקומות יוכלו להשיג אותך ותמיד לקשר לדפי המדיה החברתית שלך כדי שיוכלו לראות כיצד אתה מקדם את עצמך ומתקשר עם מעריצים.

 

לבסוף זוג ציטוטים לא ישתבש. האם בלוגרים, עיתונאים, מעריצים או ספרנים קודמים אמרו משהו גדול עליך או על המוסיקה שלך? אם כן, קבלו את הצעות המחיר הטובות ביותר בעמוד!

 

מספר 8 – פרסום מקוון

 

 

אף אחד לא משלם על פרסום בימים אלה … האם?

 

הם בהחלט עושים זאת. פרסום מקוון בתשלום יכול להיות חלק יעיל מאוד מאסטרטגיית קידום דיגיטלי, יחד עם אתר טוב, EPK, בלוג ונוכחות מדיה חברתית. גם אינך צריך לבזבז הון קטן – עד 5 דולר ליום יכולים להביא לך כיסוי הגון כדי לתמוך בדחיפה שלך לבסיס מעריצים גדול יותר. זה פחות מ- חבילה של מיתרי גיטרה חדשים !

 

משהו שכדאי לבדוק אם אתה אוהב את צליל הפרסום הוא כלי ה- Promote It של ReverbNation , מה שהופך את זה ללא טרחה להציב מודעות באתרים מרכזיים ספציפיים למוזיקה שאכפת לך מהם – MTV, YouTube, פייסבוק, אמזון, פיצ’פורק ועוד.

 

פרידה עם מזומנים שהרווחו קשה יכולה להיראות כמו הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות, אבל זה מחיר קטן מאוד לשלם כדי לראות את המאזינים הפוטנציאליים.

 

מספר 9 – שלח אימיילים ישירים

 

 

אמנם המדיה החברתית נהדרת, אך עליכם להסתמך על כך שקורא היעד שלכם יהיה מקוון ברגע שתפרסמו את העדכון, וקבלו את העובדה שאתרים כמו פייסבוק יאפשרו רק אחוז קטן (בערך 5-10%) מתוך המעריצים שלך כדי לראות בפועל את הפוסט שלך – אלא אם כן אתה משלם כדי ‘להגביר’ אותו.

 

וזו הסיבה שדוא”ל מרתק שמגיע בבטחה לתיבת הדואר הנכנס של המעריצים שלך הוא שיטת תקשורת יעילה, במיוחד אם הם מבקשים זאת. שליחת עלון שבועי / חודשי רגיל למעריצים שחולקים את כתובות הדוא”ל שלהם איתך יכולה להיות דרך מצוינת להגיע אליהם ולקדם את המוזיקה שלך – וכזו שלעתים רבים משתמשים במוזיקאים. עלוני מידע אלה – אשר ניתן לשלוח בקלות באמצעות כלי כגון MailChimp – יכולים לכלול כל דבר, החל מחדשות ותאריכי טיול, לרצועות ותחרויות בלעדיות.

 

האם אתה נאבק להשיג ביחד רשימת תפוצה טובה? ארגונים כמו NoiseTrade מאפשרים לך פלטפורמה שבה ניתן לסחור בעותק דיגיטלי של האלבום שלך לכתובת דוא”ל. לחלופין, תוכל לערוך תחרות באתר שלך בכרטיסי סחר / הופעות בחינם, ולהשתמש בכתובות הדוא”ל שאתה אוסף מכניסות. לבסוף, וודאו שבאתר, בבלוג ובפייסבוק שלכם יש כפתור הרשמה לניוזלטר!

 

# 10 – שיתוף פעולה עם מוזיקאים אחרים

 

 

האם אתה רואה להקות אחרות בז’אנר שלך כחברים? או כתחרות? או קצת משניהם? כך או כך זה מהלך הגיוני להסתכל על שיתוף פעולה איתם – במיוחד אם הם מבוססים יותר ויש להם בסיס מעריצים גדול מכם.

 

הסיבה היא פשוטה – כאשר הם מקדמים את המסלול / ים השיתופי שלך בדפי המדיה החברתית / אתרים / דוא”ל שלהם, המעריצים שלהם ישמעו עליך במהרה. הזן קהל חדש לגמרי לקטלוג המוסיקה הקיים שלך.

 

יתכן שיש לך להקות מקומיות שיהיה לך נוח לשתף איתן פעולה (וזה נהדר גם למציאת שותפים להופעות), אם כי פלטפורמות מקוונות כמו ProCollabs מאפשרות לך למצוא מוזיקאים דומים לאנשים מכל רחבי העולם. בעולם שאפשר לשתף פעולה איתו, כמו גם להציע מגוון של כלי ניהול פרויקטים והפקות שיעזרו לדברים להתנהל בצורה חלקה.

 

ההתמדה היא המפתח

 

 

עם פירוק, עשר האסטרטגיות הללו לא נשמעות קשות מדי. אבל הדרך היחידה לדעת אם הם אכן יעבדו עבורכם והמוזיקה שלכם היא על ידי ניסיון אותם.

 

התחל עם אלה שאתה כבר מכיר (פייסבוק וטוויטר אולי), ואז עבד באחרים שנראים מפחידים יותר (דוא”ל ישיר והתקרבות לתקשורת). למד מהטעויות שלך, כוונן את השיטות שלך ואז נסה שוב.

 

הנקודה האחרונה הזו היא החלק החשוב ביותר – ‘ללכת שוב’ או ‘להתמיד’. מכיוון ששלחת כמה ציוצים או כמה תמונות אינסטגרם והתקרבות לשני בלוגרים לא צפויה להסתיים בהצלחה רבה.

 

נדיר שהפוסט הראשון בבלוג שלך ייקרא על ידי יותר מקומץ אנשים, וזה עשוי לקחת 20 ניסיונות להתקרב לבלוגרי מוזיקה לפני שאחד מהם אפילו יגיב לך. קידום מקוון הוא תהליך מתמשך.

 

עם זאת, אל תפיץ את עצמך רזה מדי – בנוסף לקידום, אתה עדיין צריך להתרכז ביצירת מוזיקה טובה! אם אתם בלהקה או בקבוצת מוזיקאים, שתפו את עומס העבודה הקידומי ביניכם. קשה יותר אם אתה אמן סולו, אבל לפחות אתה יודע שההתמדה שלך תועיל לך בטווח הרחוק.

 

אל תשכח להמשיך להופיע בשידור חי בכל הזדמנות אפשרית, במיוחד בפסטיבלים או קונצרטים שבהם להקות אחרות נוכחות. בנוסף להרוויח קצת מזומנים, זה באמת יכול להשלים את הקידום המקוון שאתה עושה, ויעזור לך לבנות מעריצים שיפיצו את מילת המוזיקה המדהימה שלך.

 

בהצלחה (ואל תשכחו להודות GuitarFella כשאתה מתפרסם)!

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..