איך לטוס עם גיטרה

מעט מצבים מלחיצים יותר עבור גיטריסטים מאשר טסים. לא נוח כמו לטוס בדרך כלל, הוספת מכשיר לתערובת יכולה להעלות את רמות הלחץ דרך הגג.

 

חברות תעופה רבות ידועות לשמצה בגין פגיעה או הרס של ממש בגיטרות במעבר – וגם אם המכשיר שלך יצליח לשרוד ללא פגע, עדיין תרגיש חרדה להפליא עד שתכיר את גורלו בוודאות.

 

החדשות הטובות הן שמנגנים טסים עם כלים כל הזמן. גיטרות הופכות נפוצות יותר במטוסים לפי היום, וחברות התעופה כיום מצוידות יותר להתמודד עם מכשירים שבירים מאי פעם.

 

אם אתה מתכונן לטיסה וצריך לקחת איתך את הגיטרה שלך, עקוב אחר הטיפים הבאים כדי למקסם את הסיכוי שלך לטיול בטוח ולא מתרחש.

 

לבצע או לבדוק?

 

כפי שאתה יכול להניח מייד, נשיאת הגיטרה שלך היא הדרך הקלה ביותר להבטיח שהיא תישאר בטוחה לאורך כל טיסתך. לא סתם נשיאת הגיטרה שלך למטוס מבטיחה שאתה האדם היחיד שנוגע בה – שמור אותה מידיו של מעמיסי המטען שעלולים לזרוק אותה או לחסל אותה – היא גם מאפשרת לך למצוא את המקום הטוב ביותר שמור על מכשיר יציב ובטוח כשאתה באוויר.

 

לפני טיסתך, בדוק עם חברת התעופה שלך כדי לבדוק אם הם מאפשרים לגיטרות פריטי נשיאה. נשאים גדולים רבים מאפשרים לך לאחסן גיטרות בגודל סביר בתא התקורה. צירי גוף מוצק וגופי חלול דקים יותר הם בדרך כלל בסדר.

 

תלוי בחברת התעופה, יתכן שתוכל לאחסן גרזן גדול יותר בתא המעיל של המטוס. בדרך כלל זה דורש קצת עזרה מהדיילים כדי לנסוע, אך זו אפשרות נהדרת לשמור על הגיטרה שלך אם אין מקום בתא התקורה או שהכלי שלך לא יתאים למושב שלך.

 

גודל המארז של הגיטרה שלך עשוי להשפיע גם על היכולת שלך לשאת אותו למטוס. תיקי ענק הם קטנים יותר וקלים יותר, מה שיכול לעזור לך לשכנע את הדיילות הספקניות לתת לך להעביר את הכלי הלאה – אבל אם אכן יכריחו אותך לבדוק את זה בשער, אתה יכול באותה מידה לנשק את הגיטרה שלך.

 

מקרים קשים נותנים לגיטרה שלך סיכוי טוב יותר לשרוד בין אם בסופו של דבר אתה מעלה אותו למטוס או שבדוק אותו. אם אתה מתכנן להעביר את הגרזן שלך, חפש תיק קשה שאינו עבה או כבד מדי בכדי שיעזור לך להתאים אותו לתא התקורה.

 

כמובן, תמיד יש דרך מובטחת להבטיח שהגיטרה שלך תישאר איתך לכל הטיסה: קניית מושב שני. אם יש לך כסף ורוצה שקט נפשי, זו יכולה להיות אפשרות נהדרת. עם זאת, העלות לרוב אסורה, ומציאת שני מושבים סמוכים יכולה להיות קשה בטיסות פופולריות.

 

בדיקת הגיטרה שלך אולי נראית כמו גזר דין מוות, אך בתנאי שיש לך את ההילוך הנכון, בדרך כלל אתה אמור להיות בסדר. גיטרות גוף מלא מוצקות יחזיקו מעמד הרבה יותר טוב מדגמי גוף חלולים או חלולים לחלוטין; הבנייה הפשוטה יותר עמידה מהפנלים הדקים שנמצאים על מכשירים מורכבים יותר ומשאירה פחות תפרים להפסקה במעבר.

 

כאמור, מקרה קשה הוא חיוני לחלוטין אם אתה מתכוון לבדוק את הגיטרה שלך. אם אתם נוסעים עם גוף חלול יקר או אקוסטי, אולי כדאי לכם לשקול להשקיע בתיק טיסה מלא – הם מגושמים ולא זולים, אך הם מספקים את ההגנה הטובה ביותר האפשרית על מכשירים עדינים בטיסות ארוכות.

 

אריזת הגיטרה שלך

 

אריזת הגיטרה שלך כראוי יכולה לעבור דרך ארוכה כדי להוריד אותה מהמטוס ביצירה אחת. לוקח אפילו 10 דקות להתאים את הגיטרה שלך לפני נעילת התיק יכול לאבטח אותה בצורה יעילה בהרבה ולעזור לך קצת שקט נפשי יקר.

 

אם יש מקום ריק בתיק הגיטרה שלך, מלא אותו בחומר רך. במקרים רבים של קשיחות קשה יש חללים קטנים מתחת לצוואר ועלי הראש; מלאו את החללים הללו בפריטים ספוגיים כמו גרביים וחולצות טריקו כדי לעזור לבודד את הגיטרה מפני כל טיפול גס. אם אתה משתמש בבגדים שאתה מתכוון לקחת בכל מקרה, זה יכול לחסוך לך מקום רציני במזוודות האחרות שלך!

 

תשחרר תמיד את המיתרים בגיטרה שלך לפני שתשלח אותה לשמיים. המתח העצום המיתר על צוואר הגיטרה שלך – לעתים קרובות יותר מ- £ 300 – יכול להוביל לנזק קשה אם משהו יסתובב לצד במהלך הטיסה.

 

שמור את המיתרים ברפים כדי להבטיח שזה לא יקרה; לכוון אותם לגבות או להרכיב סט חדש של מיתרים כשאתם מגיעים ליעד הסופי, כדי להימנע מבעיות ארוכות טווח בצוואר.

 

אם אתה מתכנן לבדוק את הגיטרה שלך או לא, מכשיר אדים לתיק הוא גם רעיון טוב. האחיזה הבלתי מעורערת יכולה לגרום להרס על העצים השבריריים ולייבש את הגוף והצוואר של הגיטרה שלך. אפילו בתא בלחץ, האוויר היבש יכול לגרום לתופעות לוואי שליליות.

 

מכשיר אדים חשוב כפליים אם אתה נוסע עם גיטרה אקוסטית. שמירה על מארז הגיטרה שלך מוסדר לטמפרטורה ולחות תוודא שהכלי שלך מוכן לנגן ברגע שתצא משדה התעופה.

 

טיפים נוספים שיש לקחת בחשבון

 

גם אם אין לך כסף לקנות מושב נוסף לגיטרה שלך, ישנם כמה דברים שאתה יכול לעשות כשאתה מזמין את הטיסה שלך כדי להגדיל את הסיכוי שלך לקבל את הגיטרה בתא הראשי. קפיצות לעלייה בעדיפות למשל, יבטיחו שיש יותר מקום בפחים העילוניים שתציב את הגיטרה שלך.

 

אסטרטגיה נוספת היא בחירת מושב בחלקו האחורי של המטוס, שבדרך כלל עולה לראשונה. למרות שלעתים קרובות זה מחכה להמתנה ארוכה כאשר הגיע הזמן לרדת מהמטוס, אך ישיבה לכיוון הגב מאפשרת לך לעלות על המטוס לפני שכל תאי התקורה יתמלאו.

 

טיפים מסוימים ליום הטיסה שלך יכולים גם לעזור לך לנווט בשדה התעופה בבטחה עם הגיטרה שלך. והכי חשוב, עליך להימנע מבדיקת הגיטרה שלך במסוע בכל מחיר.

 

גם אם בכוונתך לבדוק את המכשיר בכל מקרה, קח אותו קודם לשער – זה ישמור אותו בידיים שלך לאורך זמן יותר ויחסוך אותו מטיפול גס במסוע עם מזוודות משובצות אחרות. לפני שתעשה זאת, וודא שבמקרה שלך אין דבר שהאבטחה עשויה להחרים.

 

אם אתה רוצה להעביר את המכשיר שלך, נסה לגרום לו להיראות לא בולט ככל האפשר. ככל שהגיטרה שלך קטנה וקלה יותר נראית לעובדי חברות התעופה, כך יש פחות סיכוי למשוך אותך הצידה ולבקש שתבדוק אותו עם מזוודות אחרות.

 

ברגע שתעלה למטוס, אתה יכול לשאול בנימוס דיילת אם אתה יכול להשאיר את המכשיר שלך בחלל הארון בקדמת המטוס. זה בדרך כלל מקום שמור לשימוש הצוות, ולכן חיוני לבקש יפה ולהקפיד על קור רוח. השארת הגיטרה שלך לפני כן מבטיחה שלא תצטרך להילחם על מקום בתלים העליונים או לנסות להכניס את הגיטרה למצב לא יציב בכדי לשמור אותה בתא הנוסעים.

 

במקרה שדיילה מחייבת אותך לבדוק את הכלי, מעט נימוס עובר דרך ארוכה. שמירה על קור רוח והסברתי את מצבך לצוות (במיוחד אם מדובר בדגם יקר או עדין במיוחד) יכולה לעזור לך לשנות את דעתם ולהכניס את הגיטרה שלך לתא בכל מקרה.

 

גם אם דיילת תייג את הגיטרה שלך לבדיקת שער, ישנם שחקנים שיחביאו את התג מתחת לידם וינסו בכל זאת לסחוב את הכלי במטוס. ברור שמדובר באסטרטגיה שאתה מנסה על אחריותך בלבד – אך משחק מטומטם ונטול סיכון עשוי להשתלם ולאפשר לך לשמור על הגיטרה שלך בשליטתך לאורך כל הטיסה.

 

אסטרטגיות אלטרנטיביות

 

אם אינך רוצה להסתכן בפגיעה בגיטרה הראשית שלך בתקלה הקשורה לטיסה, אתה תמיד יכול לבחור באסטרטגיה חלופית במקום זאת.

 

לחופשות או נסיעות עסקים קצרות טווח בהן לא תשחק הופעות עם הגיטרה שלך, גיטרה של מטייל יכולה להיות דרך נהדרת לשמור על צלעות המוסיקה שלך ללא הטרחה והלחץ של נסיעה עם מכשיר בגודל מלא.

 

בין אם בחרתם בגיטרה למתחילים בגודל 3/4 שלא אכפת לכם לפגוע בהם או שתבחרו על גיטרה נסיעות קומפקטית עוד יותר שתוכלו לשאת בתיק גב, טיסה עם דגם גיבוי שומרת על הדגם העיקרי שלכם מהדרך . עיין ברשימה שלנו של גיטרות הנסיעות הטובות ביותר לקבלת אפשרויות רבות.

 

אם אתה זקוק לגיטרה הראשית שלך בטיול שלך, אתה תמיד יכול לשלוח אותה באמצעות שירותים כמו FedEx או UPS. אמנם זה נשמע ממש מפחיד כמו לטוס עם המכשיר שלך, שירותי שירותי שילוח הם בעלי ניסיון רב יותר בטיפול בגיטרות ממה שעושים עובדי חברת תעופה, ונסיעות יבשתיות לעיתים קרובות פחות מלחיצות על הגרזן שלך עצמו מאשר להביא אותו למטוס.

 

משלוח הגיטרה מעניק לך גם הזדמנות נוספת לארוז אותה ולהבטיח שהיא תגיע ליעדה הסופי בריא ושלם. אמנם זה עלול לעלות יותר מאשר לבדוק אותו במטוס וייקח זמן רב יותר להגיע, אך שקט הנפש שווה בקלות את הכסף הנוסף בתרחישים רבים.

 

סיכום

 

טיסה מלחיצה מספיק למטיילים קבועים; עבור גיטריסטים, זה אחד הסיטואציות המעוררות חרדה שאפשר להעלות על הדעת. למרבה הצער, עדיין אין דרך להבטיח לחלוטין שהגיטרה שלך לא נגמרת כשטיסה – אופי הנסיעה כרוך בסיכונים מסוימים, במיוחד עבור כלי נגינה עדינים.

 

בעקבות מספר טיפים בסיסיים לאריזת הגרזן בבטחה ואסטרטגיית בחירת המושב שלך בכדי להביא את הגיטרה שלך למטוס איתך, עם זאת, יכול לחסוך לך הרבה מכאב הראש שטס עם גיטרה בדרך כלל יגרום.

 

אף על פי שמדובר בחוויה מפחידה, טיסה עם כלי נגינה היא פשוט חלק מהחיים עבור מוזיקאים מסיירים רבים. בסופו של יום, הדבר החשוב ביותר הוא להירגע ולנסות להישאר רגועים ככל שתוכלו במהלך החוויה.

 

תמונה ראשית: רישיון Pixabay, מאת Couleur , דרך Pixabay

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..