דוושות EQ: פרמטרית או גרפית?

parametric-eq-or-graphic-eq-600x268

 

מאז הופיעו בצורתם הנוכחית, דוושות ה- EQ הפכו לאחד הכלים האינסטרומנטליים ביותר שנגן הגיטרה יכול היה לרשותם. הרב-צדדיות העצומה שאחת מאותן תיבות הזרם מוסיף לטון שלך היא חשובה מכדי שתוכל להתעלם ממנה. עם זאת נאמר, כמה מדוושות ה- EQ הטובות ביותר מגיעות בשתי צורות סטנדרטיות.

 

יש לך EQs גרפי ו- EQs פרמטריים. עבור הדיוט שני אלה כנראה לא כל כך שונים; אחרי הכל, הם מבצעים את אותה פונקציה, נכון? לא ממש כך. יש הבדל משמעותי בין EQ פרמטרי לגרפי, וזה בדיוק על מה אנחנו הולכים לדבר עליו היום.

 

דוושות EQ

 

earthquaker-devices-tone-job-2-300x300 לרוב, הרעיון מאחורי דוושת EQ הוא לתת לך שליטה רבה יותר על הטון שלך בכך שתאפשר לך להתאים חלקים מסוימים מתחום התדרים של האות שלך. בהקשר זה, אתה יכול להגביר מידות, לקצץ את הבס, לפלס את הטרבלים וכן הלאה. כיצד תעשה זאת יכולה להשתנות בהתאם לסוג הדוושה שאתה משתמש בו.

 

EQs גרפיים הם מעט יותר ידידותיים למשתמש ומתפקדים בצורה לא שטותית, בעוד ש- EQs פרמטריים נדרשים מעט מחקר כדי להבין את זה לגמרי. בואו נסתכל על כל אחת מהן באופן ספציפי. אם תרצה לדעת להשתמש נכון בדוושת EQ, עיין במאמר שלנו העוסק בנושא זה בפרט. 'כיצד להפיק את המרב מדוושת ה- EQ שלך'

 

EQ גרפי

 

geq-graphic-equalizer-modern מרבית EQs Audio שמע שראית אי פעם שייכים למגוון הגרפי. הם נקראים EQs גרפי מכיוון שיש לך 6 רצועות תדר או יותר שתתאים עם המחוונים. הנתיב של אותם המחוונים מסומן בערכים שונים, כך שתוכלו להעריך במהירות את המצב במבט אחד על ה- EQ. חוץ מזה, EQs גרפיים עוברים ישר לעניין.

 

בדרך כלל אין תכונות נסתרות או תהליכים מופשטים לדאוג להם. אתה מכוון את רצועות התדרים שלך, וכדאי לך ללכת. פשטות השימוש הזו היא בדיוק הסיבה שבגללה כל כך הרבה נגני גיטרה מעדיפים EQs גרפי על פני אלה פרמטריים. כשאתה על הבמה, בסביבה נמוכה עם אור ועליך לבצע התאמה לטון שלך, היכולת לעשות זאת במהירות היא בעלת ערך.

 

EQ פרמטרי

 

2gain EQs פרמטריים מורכבים יותר מ- EQs גרפיים. במובנים רבים, אתה מקבל שליטה רבה יותר על התדרים הנתונים ממה שיש לך עם EQs גרפי. אחד הסוגים הסטנדרטיים יותר של EQs פרמטריים הוא זה המאפשר לך להתאים שלושה פרמטרים ברורים לכל פס תדרים.

 

אנו מדברים על רמת, רוחב פס ומרכז התדר. רמה היא פונקציית הגברת / קיצוץ הרגילה שלך בדיוק כמו שאתה רואה ב- EQ גרפי רגיל. רוחב הפס מאפשר לך להרחיב או לצמצם את הטווח של אותה פס תדרים ספציפי, אשר בתורו מאפשר לך להיות מדויק פחות או יותר עם ההתאמות שלך. מרכז כוונון התדר מאפשר לך להעביר את הציר של פס התדרים מאותו נגיד 20 הרץ ל 15 הרץ או 30 הרץ.

 

EQs Parametric בהחלט יכול להיות מורכב יותר מזה, תלוי בדגם הספציפי של הדוושה בה אתה משתמש. הרבגוניות הנוספת הזו לא תהיה משהו שרוב נגני הגיטרה ירצו אפילו להתמודד איתו. סוג שליטה זה מעניין את מי שצריך או רוצה את זה, אבל לא כל כך לאלה שרק רוצים לעצב בצורה גסה את הטון שלהם.

 

מסקנה

 

בסופו של יום, אם אתה רק מתחיל עם דוושות EQ, אנו ממליצים בחום שתתחיל לבקש EQ גרפי תחילה. כך תוכלו להכיר את ציוד ההילוך הזה בצורה ללא כאבים וידידותית למשתמש. ברגע שיהיה לכם נוח, תוכלו להמשיך ולחקור את הצד הפרמטרי של הסיפור.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..