כיצד להשתמש בדוושת טרמולו?

how-to-use-tremolo-600x268

 

הכותרת שלנו אולי נראית קצת מוזרה עבור כמה נגני גיטרה מנוסים יותר, אבל האמת היא שיש הרבה אנשים בחוץ שפשוט לא יודעים להשתמש נכון בדוושת טרמולו. טרמולו הוא אחד מאפקטי הגיטרה הבסיסיים ביותר שיכולים להיות לכם. מבלי להעמיק יותר מדי לעומק איך זה עובד, אנו רק נניח שהוא מייצר השפעה שתקבל אם היית מוריד במהירות ומגביר את עוצמת הקול שלך.

 

מכיוון שאף אדם אינו כה מהיר ואינו מסוגל לנגן תווים תוך כדי כך, יש לנו דוושות טרמולו שדואגות לזה לנו. אם תרצה לדעת יותר על אופן הפעולה של דוושות טרמולו, בדוק את היצירה שלנו העוסקת בנושא זה לעומק 'איך עובד דוושת טרמולו?' .

 

למרות הפשטות שלו, טרמולו הוא אחד מדוושות האפקטים התובעניים ביותר שתוכלו להיתקל בהן. דרושה הרבה עדינות בכדי ליישם אותה כראוי במוזיקה שלך, מבלי להרוס את השיר לחלוטין. אם אתה חושב שזו אמירה דרמטית מדי, אתה צריך לתת דוושת טרמולו למתחיל חדש ולראות איך זה הולך. היום אנו נדבר על היבטים שונים של טרמולו, ועל מה שאתה צריך לדעת אם אתה רוצה לכלול את האפקט הזה בהופעה שלך בלי לעשות בלגן.

 

בקרות טרמולו בסיסיות

 

basic-tremolo-controls-300x300 לא משנה לאיזו דוושת טרמולו תחליטו ללכת, כולם חולקים שני מכנים משותפים. אלה הם שליטת המהירות והעומק שלך. מהירות ועומק הם פרמטרים חיוניים לטרמולו ומושרשים עמוק באופי השפעה זו. הן דוושות הטרמולו הטובות ביותר והן הבסיסיות ביותר הן בעלות שני הפקדים הללו. אם הייתם מציירים אות טרמולו בתרשים, זה היה נראה כמו גל סינוס רגיל.

 

ישנם שני ערכים עיקריים לגל זה – משרעת ותדר. המשרעת הולכת להיות המרחק מהנקודה הגבוהה והנמוכה ביותר בתרשים, בעוד התדר הולך לסמן את מספר הפעמים שהגל עובר מנקודה הגבוהה ביותר לנמוך ביותר שלו בפרק זמן נתון. אם יש מהנדס חשמל שקורא את זה, סביר להניח שאתה מגלגל את עיניך בהסבר שלנו על גל, אבל זה די בנקודה.

 

בקרת המהירות שלך תשפיע על תדירות הגל, ואילו בקרת העומק קובעת את המשרעת. העומק אינו כה חשוב ונוגע להעדפה אישית, אך המהירות היא זו שיכולה לגרום לך אם אינך יודע כיצד להשתמש בו כראוי.

 

בקרת תדר

 

iconmonstr-sound-wave-icon אז מה קשור למהירות, או שנאמר תדירות, לאופן השימוש בדוושת הטרמולו? זה פשוט. עליכם להתאים את ערך המהירות לקצב השיר שלכם. אם לא, אתה מקבל את אותו האפקט כאילו אתה משחק מהקצב בעצמך. העניין עם אפקט טרמולו הוא שהוא מוסיף עוד מרכיב קצב למוזיקה שלך. זה כבר לא מספיק לך לשחק בנקודה, אלא שאתה צריך גם להתאים את קצב הטרמולו.

 

מרבית דוושות הטרמולו הבסיסיות ידרשו מכם לחייג זאת על ידי תחושה. זה בהחלט משהו שדורש קצת תרגול. הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא לבקש מהמתופף שלך להניח את הקצב בזמן שאתה מכוון את הטרמולו. אתה יכול להתאים את הקצב 1: 1, ללכת מהר יותר או ללכת לאט יותר. זה תלוי בך לחלוטין, אבל זה צריך להיות מסונכרן עם שאר הלהקה.

 

דוושות טרמולו מודרניות כוללות תכונה של טמפ טמפו שמפשטת משמעותית את התהליך הזה. אתה פשוט מקיש על המתג המיועד לקצב עם השיר שלך, והדוושה תעשה עבורך את שאר העבודות. דגמים שמגיעים עם תכונה זו בדרך כלל עולים קצת יותר, לכן אנו מציעים לך ללמוד כיצד לעשות זאת בדרך המיושנת, למקרה.

 

מסקנה

 

אתם בטח תוהים מדוע מיקדנו את רוב המדריך הקצר הזה בכוונון המהירות, אפילו בלי להזכיר כמה מתכונות הטרמולו המתקדמות יותר. הסיבה היא פשוטה. אם אינך מבין מה עושה בקרת מהירות או כיצד להשתמש בה, אתה יכול לגרום נזק רב מתועלת בעת שימוש בדוושת טרמולו. לכל התכונות המתקדמות יותר לא יכולות להיות השפעה מהסוג הזה והן משהו שתוכלו להבין בעצמכם. זה נכון במיוחד בהתחשב בכך שכל דוושת טרמולו מגיעה עם סט פקדים משלה שלעיתים הוא ייחודי למותג ספציפי זה.

 

היכולת להתאים כראוי את תדירות אפקט הטרמולו חיונית לשימוש באפקט זה. כפי שצייננו לעיל, עבודה עם המתופף היא הדרך הטובה ביותר לעשות זאת ללא מאמץ מועט. אם אתה לבד, הדברים מסתבכים מעט יותר, אך אתה עדיין יכול להתאים את המהירות באמצעות מטרונום או פשוט על ידי תחושת הקצב שלך.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..