12 עובדות מעניינות על גיטרה – הגדולות, הקטנות והמוזרות!

 

בין אם אתה כותב חידון, רוצה להרשים את חבריך, או סתם יש לך סקרנות שלא יודעת שובע לגבי גיטרה, עובדה טובה תמיד יורדת טוב מאוד. זו הסיבה שליקטנו 12 מהעובדות המעניינות ביותר מעולם הגיטרה – הגדולות, הקטנות והמוזרות ביותר!

 

מספר 1 – הגיטרה הראשונה נוצרה במצרים העתיקה

 

ובכן … במובנים מסוימים זה היה, אם כי הכלי דמוי הגיטרה שנוצר לפני 3,500 שנה (עכשיו זו גיטרה וינטג '!) הוא רחוק מזו של הגיטרות שאנו מנגנים כיום.

 

זה היה שייך לזמרת באותה תקופה הידועה בשם הר-מוס והייתה מיוצרת ארז מלוטש עם לוח-קול גולמי, הוצגה שלושה מיתרים, ואף היה מחובר מכשיר פלקטרום לכלי דרך אקורד. ירושה של גיטרה מסקרנת זו מוצגת במוזיאון הארכיאולוגי בקהיר.

 

# 2 – הגיטרה הגדולה בעולם היא 13 מטרים …

 

Scott-Rippetoe-Largest-Electric-Guitar

 

זה נכון – הגיטרה הגדולה בעולם, שהוסמכה על ידי ספר השיאים של גינס, אורכה יותר מ -13 מטרים. זה בערך האורך של אוטובוס! אפילו יותר מרשים, זה יותר מסתם דגם – זהו למעשה מכשיר שניתן לנגן בו, כאשר כל מחרוזת מספקת את הגובה הצליל.

 

הגיטרה, שנוצרה על ידי האקדמיה למדע וטכנולוגיה בטקסס, שקלה 2,255 קילוגרמים (קצת יותר מ -1,000 קילוגרם), לקח כמעט שנה לבנות, הציגה כבל מטוסים למיתרים והייתה בצורה איקונית. של גיבסון מעופף V.

 

# 3 – … והקצר ביותר הוא רק 10 מיקרון!

 

אלא אם כן יש לך אצבעות זריזות במיוחד, לא תוכל לנגן על הגיטרה הזו, שמגיעה באורך של 100,000 מטר (בערך בגודל של תא בודד).

 

מיוצר על ידי חוקרים מאוניברסיטת קורנל בניו יורק, לגיטרה בסגנון כפול חתך למעשה היו מיתרים שיכולים להיות מטורפים (על ידי ציוד מומחה, ברור), אם כי התדרים כל כך גבוהים עד שהם בלתי נשמעים לאוזן האנושית.

 

# 4 – הגיטרה היקרה ביותר שנמכרה אי פעם תמורת 2.8 מיליון דולר

 

נוצר על ידי פנדר, Stratocaster 'יחידה לסוג' באמת מסוגו נמכר במכירה פומבית כדי לגייס כסף לקורבנות רעידת האדמה והצונאמי של האוקיאנוס ההודי בשנת 2004.

 

בעוד השמועה הלבנה עצמה על פי השמועות שעלתה בפנדר בסביבות 20,000 $ לייצור, המחיר הסופי הגיע למיליונים בגלל ה"קישוט "הייחודי. זה הגיע בצורה של חתימות על פני 19 סמלי גיטרה. אלה כללו את מיק ג'אגר, קית 'ריצ'רדס, אריק קלפטון, בריאן מאי, ג'ימי פייג', דייוויד גילמור, ג'ף בק, פיט טאונסנד, פול מקרטני, סטינג ובריאן אדמס (שהגה את פרויקט Reach Out לאסיה), בין אגדות אחרות!

 

# 5 – גיבסון עשה את הגיטרה המפוארת ביותר בכל הזמנים

 

בעוד שהפנדר סטרט שהזכרנו לעיל היה בעל ערך עקב אוסף החתימות האיקוניות, בשנת 2015 חשף גיבסון גיטרה ששווה כמעט באותה מידה בגלל החומרים המפוארים ששימשו לקישוטה.

 

העבודה בשיתוף מעצב התכשיטים אהרון שום, והמוזיקאי והמעצב מארק לואי, יצירתו של גיבסון – המכונה 'עדן קורונט' – היא SG לבן שמציע יותר מ -400 יהלומים בנוסף לסביבות 1.6 ק"ג מזהב 18 קראט. הניחו אותנו לחמישה כאלה!

 

# 6 – מישהו שיחק פעם גיטרה במשך ארבעה וחצי יום

 


בשנת 2011 קבע הגיטריסט האירי דייב בראון שיא עולם חדש לסשן הגיטרות הארוך ביותר אי פעם. הגיטריסט המוכשר ניגן ללא הפסקה במשך 114 שעות, 6 דקות ו -30 שניות, בין 12 ל -17 ביוני.

 

המגה סשן התקיים בפאב המקדש המפורסם Temple Bar בדבלין, אירלנד (שנשאר פתוח למשך כל ההופעה) ולדייב היו הפסקות של לא יותר משלושים שניות בין השירים. על גיטרה שהושאלה לו על ידי סטיבי ריי ווהן, דייב ניגן בסך הכל 1,372 שירים, וסיים עם הקלאסיקה U2, 'With or Without You'.

 

# 7 – גבר נישא פעם לסטרטוקסטר שלו

 

בשנת 2001 מוזיקאי בריטי, כריס בלאק, התאהב כל כך בטירוף בפנדר סטרט האדום שלו – הידוע בשם 'ברנדה הפנדה' – הוא התחתן עם זה, לאחר 35 שנה של 'הכרויות'. הטקס נערך בכנסייה בלונדון והועמד על ידי חבר.

 

הגיטרה הייתה מבחינה טכנית 'אשתו' השנייה, שכן כריס היה נשוי לאישה אנושית באותה תקופה. כריס מעולם לא התייחס ברצינות רבה מדי, אמר כריס, "זה היה רק ​​בשביל קצת כיף, לעזור לעודד אנשים."

 

 

מספר 8 – דיוויד גילמור בבעלות סטרטוקסטר # 0001 …

 

הגיטריסט הבריטי האייקוני הוא הבעלים של הפנדר סטרט עם המספר הסידורי הנושר לסתות. סטראט בולט זה כולל גימור לבן, מטען זהב, שלושה טנדרים עם סליל יחיד ומתג בורר נדיר נדיר.

 

עם זאת, כדי לפוצץ את הבועה מעט, מוסכם כי הסטרט של דייוויד גילמור הוא ככל הנראה יצירת ראווה מאשר מודל הייצור הראשון בפועל (ראה להלן). בלי קשר, מדובר בגיהנום אחד של גרזן אייקוני!

 

מספר 9 – … למרות שרק ג'ורג 'גרון יודע מי הבעלים של הסטרטוקסטר הראשון

 

בעוד שדיוויד גילמור הוא הבעלים של הסטראט עם המספר הסידורי הכי מגניב, הסטרטוקסטר אי פעם (שהגיע למעשה עם המספר הסידורי # 0100) נמכר על ידי חנות הגיטרה הוינטגית של ג'ורג 'גרון בטנסי במחיר של 250,000 דולר.

 

ג'ורג 'מכר את סטרט הגמורה שפרצה את השמש – שנעשתה באפריל 1954 – בשנת 2014, למרות שהבעלים הנוכחי נותר אנונימי. כל מה שחשף הוא שהבעלים החדש אינו מוזיקאי מקצועי והם גרים בארצות הברית. והם ברי מזל.

 

# 10 – איבנז הוסיף את המיתרים ה -7 וה -8

 


בעוד שמותגים אחרים, כמו פנדר, פיתחו גיטרות עם מיתרים מיותרים, היה זה איבנז שהפך למותג הראשון שמייצר גיטרות המוניות עם שבעה מיתרים (שהוצגו בשנת 1990) ושמונה מיתרים (שהגיעו בשנת 2007).

 

מעניין, שבמקור הגיטרה בעלת 7 המיתרים הייתה בעלת מיתר A גבוה במקום מיתר B הנמוך שאנו מכירים כיום. למרבה המזל – במיוחד עבור עולם המטאל – זה הלך בדרך הנכונה!

 

# 11 – יש סיפור דרמטי מאחורי לוסיל של B.B. King

 

ב. קינג שמו את שמו בגיטרות לוסיל. הסיבה? ערב אחד, בזמן ששיחקו בריקוד בארקנסו, החלו שני גברים להילחם על אישה. התוצאה של זה הייתה חבית נפט שהופכה, וגרמה לשריפה שהפכה את אולם הריקודים לתופת.

 

כשהיה בחוץ, קינג הבין שהוא השאיר את גיבסון היקר שלו בפנים, ולכן נכנס פנימה כדי להציל אותו. למחרת בבוקר הטביל את הגיטרה שלו 'לוסיל', שהיתה שמה של האישה שהיוותה השראה לקטטה. זה היה, כמו שהגדול עצמו אמר פעם, "להזכיר לי לעולם לא לעשות דבר כזה שוב."

 

# 12 – מיכאל אנג'לו באטיו הוא הבעלים של גיטרה ארבע

 

אחד הגיטריסטים המהירים בעולם, מייקל אנג'לו בטיו, מפורסם בגיטרה הכפולה שלו, אבל האם ידעת שהוא גם הראשון שיש לו גיטרה מרובעת בהתאמה אישית?

 

הגיטרה הייחודית – הכוללת שני צווארים עם 6 מיתרים ושני צווארים עם 7 מיתרים – נבנתה על ידי ווין צ'ארוול בגיבסון ושימשה לסולו בסרטון ל"רכבת המטענים "של ניטרו (ראה להלן). עם זאת, הגרזן נגנב במהלך מופע באל פאסו זמן קצר לאחר מכן. למרבה המזל MAB אוחד בסופו של דבר עם הגיטרה, אך כפי שהמגביר עצמו הסביר, 'שנים אחר כך מצאנו את [הגיטרה] באנגליה ונאלצתי לקנות בחזרה את הגיטרה שלי בסכום של 1,500 ליש"ט! "

 

 

אז זה העניין! יש לך עובדת גיטרה מעניינת שתרצה לשתף עם GuitarFella ? אנא הגב למטה!

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..