כיצד להשתמש בצורה נכונה על דוושות פאז?

how-to-properly-use-them

 

מאז דוושות fuzz שייכות לסוג וינטג 'יותר של דוושות אפקט גיטרה, אינך יכול פשוט לחבר אותן לשום מקום בשרשרת האיתות שלך ולהשתמש בהן ממש כמו כל דוושה אחרת. קבלת תוצאות טובות מדוושת fuzz דורשת מאמץ והבנה של המתרחש. מה שאנו ננסה לעשות היום הוא להראות לך כיצד להשתמש נכון בדוושת fuzz. למרבה הצער, לא ניכנס לפרטים מכיוון שכל דוושה שונה בדרכה שלה, אך ישנם כמה דברים שניתן להחיל על כל קטגוריית האפקטים הזו.

 

אם בדיוק קנית את דוושת הפאוץ הראשונה שלך ואתה מרגיש אבוד, אתה במקום הנכון. כשנגמר כאן, אתה אמור להיות מסוגל לחייג בטון fuzz נהדר וליהנות ממה שרוב נגני הגיטרה אוהבים בסוג זה של אפקט.

 

מיקום

 

eae80974-e959-4023-aad0-e507fb67548f ישנם סוגים שונים של דוושות fuzz שם בחוץ. חלקם משתמשים בטרנזיסטורים גרמניום, ואילו אחרים מבוססי סיליקון. עד כמה ההבדל הזה חשוב? ענינו על השאלה הזו במאמר ייעודי שניתן למצוא כאן "דוושות פוז – גרמניום VS סיליקון" . לא משנה איזה סוג של דוושת יש לך, דבר אחד תמיד יהיה אותו דבר. הפאזל, כקטגוריה של אפקט הגיטרה, רגיש מאוד למתח.

 

מכיוון שאתה מסדיר את המתח של שרשרת האות כולה על ידי כיוון כפתור העוצמה בגיטרה שלך, אתה בהחלט רוצה למקם את דוושת הפאוץ שלך קרוב ככל האפשר למקור זה. זו הסיבה שבדרך כלל תראה קופסאות fuzz המחוברות ישירות לגיטרה, או מאחורי דוושת וואה אם ​​זה משהו שאתה משתמש בו. השבתה רחוק יותר בשרשרת תביא לך תוצאות משתנות, שלא בהכרח צריכות להיות גרועות, אך לעיתים קרובות הן בלתי צפויות.

 

שימוש בכפתור הקול הזה

 

volume כמו שהזכרנו זה עתה, ל ידית העוצמה בגיטרה שלך יש השפעה די גדולה על הדרך בה דוושות fuzz משנות את האות. פשוט על ידי גלגול אחורה על ידית העוצמה בגיטרה שלך, אתה יכול לשנות את נימת הפאוץ בדרכים די משמעותיות. כמה דוושות fuzz יכולות אפילו לפעול כמאיץ פשוט או מעבר יתר, תלוי היכן שנמצא את ידית הנפח שלך באותה תקופה. שזה משהו שנגני גיטרה מנוסים מסתמכים על אחד מהם כשמופיעים עם דוושות fuzz.

 

Wrangling The Rain

 

electro-harmonix-big-muff-pi-300x300 אם יש דבר אחד שאפקט הפאזל מלא בו, הוא רווח. כמה תציע דוושת fuzz תלויה בדגם ובמעגלים שלו. חלקם מאוזנים למדי בהקשר זה, בעוד שאחרים אורזים כל כך הרבה רווח, עד שפשוט יותר מדי להתמודד עם נגני גיטרה מסוימים. לכן אתה בהחלט צריך לשים לב להגדרות הרווח שלך על הדוושה. אם לא נזהרים, אתה יכול ללכת לאיבוד די בקלות.

 

לימוד האופי של מודל הפאוץ הספציפי שלך, וכיצד כל כפתור בקרה משפיע על הצליל הכללי הוא המפתח. לא רק סביר להניח שתמצאו כמה תצורות די מדהימות, אלא תוכלו גם ללמוד את טווח הדוושה שלכם. יתברר שהדוושה שיש לך פשוט מוציאה יותר מדי רווח לטעמך, וזה דבר שאי אפשר לשנות.

 

פיקוח על הטמפרטורה

 

termometer אם יש לך דוושת fuzz מבוססת גרמניום, הטמפרטורה היא משהו שאתה בהחלט צריך לשים לב אליו. כאשר סוג זה של דוושה מתחמם, הטון מתחיל להשתנות. ברוב המקרים, הדוושה מאבדת חלק לא מבוטל מתכונותיה. שוב, זה תלוי בדגם הספציפי שעומד לרשותכם. דוושות מבוססות סיליקון לא סובלות מהנושא הזה באותה מידה.

 

מסקנה

 

הידיעה מה מומלץ ומה להימנע מבחינת השימוש בדוושת fuzz תקל על חייכם הרבה יותר. נתנו לך טיפים רחבים במדריך הקצר הזה, כך שאם ברצונך ללמוד כמה פרטים לגבי המודל הספציפי שלך, עדיף שתבדוק בפורומים ובקהילות מקוונות אחרות לקבלת מידע נוסף. עם זאת, אין דבר טוב יותר מאשר להיות מסוגל לחייג לעיוות פוז מתוק כשאתה יודע בדיוק למה מסוגל דוושת הפאזל שלך. לא רק שתתחיל להשתמש בו כמעט לכל ז'אנר של מוזיקה, אלא שתפתח גם טעם לאפקט מדהים זה.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: הדרכת לימודי גיטרה אונליין!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים ומדריכים ללימוד גיטרה
✅ מבצעים לשיעורים פרטיים וסדנאות לימודי גיטרה ומוזיקה

רוצים להגיב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קופון הנחה!

אל תפספס את זה

20% הנחה

ההנחה היא על שיעורי הגיטרה.
יש להדפיס ולהביא לשיעור

רוצים ללמוד לנגן גיטרה?
מחפשים את המורה הפרטי הנכון?

התקשרו עכשיו 072-3952984
מצאתם! השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..